Cedegan asennus

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Spardy, Dec 8, 2007.

  1. Spardy

    Spardy Member

    Joined:
    Jun 8, 2007
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eipä tahtonut Windows toimia enää koneella ollenkaan ilman sitä pelkoa, että koneen joutuisi formatoimaan lähemmäs kymmenen kertaa ennen kuin pääsisi seuraavan kerran Windowsin puolelle, joten lykkäsin Ubuntun 7.10 version koneeseen ja kaikki on toiminut täydellisesti jo viikonpäivät.

    Vaikka koulussa on tullut opeteltua perusteet ja on tullut googlea hätisteltyä ja kaiken sortin foorumeita selailtu läpi, mutta ei ole tahtonut lyötyä kunnon neuvoja tähän asiaan:

    Kaveri nakkasi Cedegalla otsaan ja tiedosto oli nimeltänsä cedega-engine-6.0.3-local-update.i386.cpkg tai joku vastaava. Tuumasi myös perään, että sillä pelit pitäisi pyöriä jasiltä on turha kysellä miten asentaa, sillä se ei niinkään linux asioihin ole tutustunut.

    Minä olen vielä ollut näiden ohjelmien asentamisen suhteen todella riippuvainen valmiiden komentorivien kopsaamisesta sun muusta, joten olisin oikein kiitollinen, jos joku voisi selvittää miten saisi tuon .cpkg-tiedostona asennettua.
     
  2. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Tuo on pelkkä cedegan engine, ei itse ohjelma. Cedegaa ei ilmeisesti enää päivitetä ja wine johon cedega perustuu on joissain asioissa mennyt jo edelle. Etsi ensin winen faq:sta josko haluamasi peli pyörisi suoraan sillä. Rating kertoo miten hyvin wine osaa pyörittää peliä, jos vaan rauta on linux-ystävällistä.

    http://appdb.winehq.org/objectManag...iId=417&sAction=view&sTitle=View+Distribution
     
  3. Miitti

    Miitti Regular member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    1,610
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
  4. Stanner

    Stanner Regular member

    Joined:
    Mar 24, 2006
    Messages:
    446
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itse olen kokeillut tuota cedegaa ja itselläni kaikki pelit saanut paremmin toimimaan winellä, vaikka säätämään joutuukin paljon. Voi olla etten vain osaa käyttää tuota cedegaa tai jotain. :-/
     
  5. Spardy

    Spardy Member

    Joined:
    Jun 8, 2007
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sainpahan tuon asennettua 6.0.3 enginelläkin, vai mikä se nyt oli. Piti ihan kokeillakin sitä viime yönä muutaman pelin kanssa. Alien vs Predator 2 asentui ihan hyvin ja peräti toimikin. Samoin teki Soldier of Fortune 2. Hellgate London taas ei tuumannut mitään.

    Winellä sain vahingossa Hellgaten asennuksen rullaamaan, mutta asennus ikkuna oli liian pieni, eikä sen kokoon voinut vaikuttaa mitenkään, joten en saanut edes tunnuksia sun muita siihen laitettua.

    Winellä olen kokkeillut jotain tehdä, mutta ainoa kerta milloin se on edes reagoinut mitään mihinkään. Ainoastaan asetuksia päässyt configiin päässyt räpeltämään.
     

Share This Page