Cedegan asennus

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by JanneMasa, Jun 4, 2006.

  1. JanneMasa

    JanneMasa Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2005
    Messages:
    299
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voisko joku neuvoa mistä ja miten saisin asennettua cedegan linuxilleni. Oon yrittäny http://www.linux-gamers.net/ helppiä mutta jostain kumman syystä se ei ikinä suostu alkaa lataamaan cedegan asennusta. Itellä on käytössä Suse 9.x .
     
  2. HmTT

    HmTT Regular member

    Joined:
    Sep 29, 2005
    Messages:
    484
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Cedega on varsinaisesti maksullinen ohjelma, jolla osan Ms-Windows:lle tehdyistä peleistä saa toimimaan Linux-käyttöjärjestelmässä. Mikäli haluat saada sen toimimaan pienellä vaivalla, kannattaa käydä ostamassa kyseinen softa.

    CVS-versio on myös saatavilla (aiemmin löytyi osoitteesta cvs@cvs.transgaming.org:2401/cvsroot/ ) mutta se on epätäydellinen maksulliseen versioon nähden.
     
  3. JanneMasa

    JanneMasa Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2005
    Messages:
    299
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    joo tiiän et cedega on maksullinen ja tota cvs versioo mä etinki :)
    mutta nyt pitäis tietää et miten mä saan ladattuu sen tuolta ?
     
    Last edited: Jun 4, 2006
  4. HmTT

    HmTT Regular member

    Joined:
    Sep 29, 2005
    Messages:
    484
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    CVS:llä sen lataus onnistuu. Ohjeet sen käyttöön vaikkapa "man cvs" ;)
     
  5. JanneMasa

    JanneMasa Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2005
    Messages:
    299
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    nyt mä sain jotenki sen local updatenki asennettua mutta nyt pitäis vielä saada näytönohjaimen ajurit toimimaan kunnolla. Latasin yhet ajurit r9600xt:lle mutta ne ei taida olla oikeat tai ainakaan 3d sovellukset ei toimi niitten kanssa cedegassa...
     
  6. Ysf

    Ysf Active member

    Joined:
    Oct 2, 2005
    Messages:
    1,954
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    no jos ei 3d-kiihotus toimi, niin kannattaa yleensä joku "ilmoitus" pistää tänne, helpompi on neuvoa eteenpäin. Ajele vaikka fglrxinfo ja pistä tänne sen ilmoitus

    esmerkiks jos fglrxinfo sanoo:

    niin sitten todennäköisesi pitää säätää xorg.conffia siten että DRI sallitaan kaikille käyttäjille.

    mulla on slackwaressa xorg.conffissa kohta joka sallii kaikille tuon 3d-kiihotuksen. Oletan että muissakin distroissa sama hommeli pitäisi olla kohdallaan:

     
    Last edited: Jun 5, 2006
  7. JanneMasa

    JanneMasa Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2005
    Messages:
    299
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    veikkaan et mull oli väärät ajurit linuxissa mutta nyt mä poistin suse 9.2:sen ja luultavasti vaihdan sen uudenpaan suseen tai sitten johonkin toiseen distroon.
     
  8. HmTT

    HmTT Regular member

    Joined:
    Sep 29, 2005
    Messages:
    484
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    DRI:ssä on ongelmana se, että se mahdollistaa suoran kirjoituksen näytönohjaimelle, joka taasen luo tietyntyyppisen tietoturvariskin. Teoriassa parempi vaihtoehto olisi määritellä jokin käyttäjäryhmä, joilla on oikeus DRI:n käyttöön. Alemmassa conffissa DRI on sallittu vain pääkäyttäjälle sekä 3D ryhmälle.
    Käytännössä kotikoneissa tuolla ei liiemmälti ole merkitystä.
     

Share This Page