Itse hankkimassa uuteen koneesee (rahan puute) INTEL 330 CELERON 2.667 533FSB 256KB BOXED prosessorin. Haluasin tietää onko tämä prosessori edes hyvä peleihin. ja voiko tälläiseen emolevyyn liittää myöhemmin pentium4 prosessorin MSI 865PE NEO2-V S478 PRESCOTT LAN SATA 6CH
Kyllä nuo uudet Celeronit ihan hyviä ovat hinta/laatu suhteessa, uusimissa kun on SSE3 tuki ja isompi välimuisti ja väylätaajuus kun noissa vanhemmissa Celeroineissa. Tuohon MSI 865PE emolevyyn käy kaikki 478 kantaiset suorittimet.
Nuo celeronit tuppaavat olemaan yleensä raakasti ylihintaisia, vaikka en kyllä aivan uusimmista prescott ytimellä varustetuista osaa sanoa. Tiukalla budjetilla kannattaa sijottaa AMD:n prosessoriin, usein nimittäin saa samalla rahalla parempaa suorituskykyä. Mutta tietenkin jos emo on jo niin vaihtoehdot on kyllä silloin vähissä.
No itse olen ottamassa tuon ylimpänä olevan prossun mutta emolevyssa on tärkeää että siihen saa pentium4 prosessorin jatkossa
jostain luin, että 1,8ghz duron vetää vertoja 2,6ghz celeronille ja duronilla hintaa vaivaiset 49e(jimmspc-storesta)
juu, kyl mulla parempia kokemuksia duronista ku celeroneista... ja itse maksoin ljh computersista 1,8ghz duronista 42€ taannoin, toimiva ratkasu kakkoskoneeseen
onko tuo 1.8ghz duron kui hyvä pelikäytössä? ja onko kui paljon parempi suorituskyvyltään kuin amd athlon 1.0ghz prossu?
http://www.digit-life.com/articles2/lowend-cpus-aug2k4/ tuossa vielä jotain testejä noista "halppis" suorittimista. Kyllä tuo Duron 1.8 GHz on ainakin 50% tehokkaampi kuin amd athlon 1.0ghz.