Google Chrome on jostain syystä alkanut lataamaan kaikkia nettisivuja aivan luvattoman kauan. Kummallisinta on se, että uudelleenkäynnistys poistaa ongelman hetkeksi ja se palaa taas muutaman tunnin päästä. Hitaasti latautuviin sivuihin kuuluvat kirjanmerkit ja sivut, jotka avaan www-osoitteen kautta. Sen lisäksi hitaasti toimivat myös Chromen omat sivut, kuten asetukset ja uusi välilehti-sivut. Sen sijaan linkkien kautta sivut latautuvat nopeasti. Kummallisinta on, että jokainen sivu latautuu lähes yhtä kauan. Kellotin ajan ja se oli n. 6 sekuntia. Task managerista katsoin, että Chrome ei edes aloita uutta taskia ennen tämän ajan kulumista. Olen kokeillut uudelleenasentaa Chromen, mutta seurauksena ongelma ei katoa vaan vaikutus on sama kuin uudelleenkäynnistyksellä. Myöskään lisäosien estäminen ei vaikuta tilanteeseen. Muut selaimet toimivat kunnolla eikä koneellani ole virustorjuntaohjelmien mukaan viruksia. Chromen cachen ja muut välimuistitiedot olen pyyhkinyt useampaan kertaan ilman tuloksia.
Poistitko Chromen poiston jälkeen myös sen jättämät kansiot ennen uudelleen asennusta? Eli Google nimiset kansiot/tiedostot, jos koneella ei ole muita Googlen ohjelmia.
Poistin kaikki Chromeen liittyvät tiedostot, paitsi kirjanmerkkini. Kokeilin Chromen toimivuutta ennen kirjanmerkkien uudelleenasentamista sen varmistamiseksi, että vika ei ole kirjanmerkeissä.
Ongelman aiheutti Babylonin Browser Manager ohjelma, joka on ilmeisesti tullut jonkun latauksen mukana. Olen ennenkin tapellut Babylon-ohjelmien kanssa, mutta en ollut huomannut poistaa kyseistä haittaohjelmaa.
Bueno! Olen itsekin kiroillut näitten ihmeellisten haittaohjelmien kanssa, kun niistä tahdo päästä edes ohjauspanelin kautta eroon. MS voisi laittaa siten, että mitäänylimääräistä ei käynnistetä ilman lupaasi.