Chrome ongelma

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by kaffekuppi, Apr 14, 2013.

1. kaffekuppi

kaffekuppi Member

Trophy Points:
    11
    Törmään päivittäin chrome selaimen kanssa ongelmaan, jossa kaikki tekemäni asetukset poistuvat. Käynnistäessä selaimen uudelleen tekemäni asetukset ovat usein poistuneet, ongelmallisinta tässä on se, että ne eivät poistu kuitenkaan joka kerta. Tuntuu hieman siltä, että chrome poistaisi ne silloin kun parhaimmaksi kokee :D

Olen poistanut chromen koneelta lisää/poista sovelluksen kautta sekä manuaalisesti niiden ohjeiden mukaan, jotka löytyvät chromen tukisivustolta. Tämän jälkeen olen ladannut chromen uudestaan, mutta tästäkään ei ole apua. Lisäksi olen huomannut, että lisää/poista sovellukseen jää chromen poistamisen jälkeen kuitenkin jotain rippeitä chromesta eli vaikuttaisi ettei ohjelma poistu kokonaan koneelta.

Käytössä on windows7 64-bit. Osaisiko joku antaa neuvoa miten tämän ongelman saisi ratkottua. Sinällään asetusten laittaminen joka kerta uusiksi ei vie kuin minuutin, mutta on se ärsyttävää silti.

2. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
    Kannattaa kirjautua Chromen asetuksista omalle Google tilille. Sen jälkeen sinne varmuuskopioituu kaikki omat Chromeen laittamat asetukset, kirjanmerkit, salasanat, lisäosat.

Tuon avulla asetukset voivat säilyä.

3. kaffekuppi

kaffekuppi Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos tästä vinkistä, mutta sekään ei toimi. Olen testannut tämän kaikilla mahdollisilla keinoilla, jopa siten, että olen luonut uusia tilejä, jotta niiden tiedot säilyisi. Ei auta, sama ongelma jatkuu eikä chrome muista mitään aiempia asetuksia. Tämä tapahtuu silloinkin vaikka olen jo valmiiksi kirjautuneena chromeen.

4. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
    JA siis poistit Chromen ja sen jälkeen kaikki sen jättämät kansiot Windowsin resurssihallinnasta? Eli Google ja Chrome nimeillä löytyvät kansiot.

5. kaffekuppi

kaffekuppi Member

Trophy Points:
    11
    Joo poistin Chromen ja sen jälkeen vielä kansiot, jotka löytyi googlen tai chromen nimellä. Poistojen jälkeen lisää/poista ohjelma kansiossa oli silti jokin chrome versio jäljellä eikä sitä saanut millään poistettua. Koneesta ei löytynyt yhtään google eikä chrome kansiota, mutta silti se oli näkyvissä lisää/poista ohjelma kansiossa.

Chromen tukisivuilla oli tarjolla työkalu manuaaliseen poistoon, mutta tämäkään ei auttanut ongelmassa lainkaan.

6. J-lalli

J-lalli Active member

Trophy Points:
    68
    Kokeile poistaa se kansio vikasietotilassa. Ja tarkista varmuuden vuoksi kone AntiMalwarella.

Share This Page