Lueskelin jonkin matkaa taaksepäin nuita vanhoja keskusteluita, mutta ei silmään sattunut Civ 4 aiheisia juttuja, vaikka niitä varmaan onkin. Ajattelinkin laittaa sitten uuden. Itse olen HYVIN pitkän linjan civistelijä. Aloitin joskus ala-asteella Civilizationilla ja siitä aina on vaan jatkunut neloseen jokaisen osan hankkimisella. Civ 1:stä tuli pelailtua aina siihen saakka kunnes kakkonen ilmestyi. Kakkosta pelailin melkeen siihen saakka kunnes tämä nelonen ilmestyi. Kolmosesta en oikein pitänyt... Call to Powerit jäi tosi vähälle huomiolle, jos niitä nyt oikeina civilizationeina voi pitääkään. Olin nelosen avatessani ällikältä lyöty! Jo aloitusruudun musiikki oli upeaa ja mahtipontista. Löysin siitä tietoa civfanatics sivuiltakin, mutta ajattelin myös ihan vaan by the way täältä kysäistä tietääkö joku olisiko siitä mahdollista saada true tone soittoääntä mistään. Puhelimessa on kuitenkin vain rajallinen määrä tilaa eikä kokonainen mp3 mahdu sinne. Anyway.. peli on vienyt täysin mukanaan. Olen lataillut lisää karttoja ja sitten pelaillut niilläkin. Vaikeustaso kerrallaan haluan itseltäni enemmän irti. Olen lumoissani Onko täällä muita civilizationin nimeen vannovia pitkä linjan faneja? Olisi kiva kuulla kokemuksia
Civ2 ja 3:sta olen pelannut enemmän kuin tarpeeksi. Lisäosia en ole kokeillut. Civ4 oli pettymys. Taisin yhden kartan pelata puoleen väliin enkä ole sen jälkeen koskenut. Grafiikan muuttaminen enemmän 3d:ksi ei ainakaan parantanut asiaa. Vähän siltä näyttää, että sarjan kolmas osa jää parhaimmaksi.
Ykköstä tullu pelattua liikaakin Sitä pelailen vieläkin, kakkonen ja kolmonen jäänyt kokonaan väliin. Tota nelosta oon nyt vähä harkinnu
Civ2 ja 3:sta oon pelaillu aika lailla . 4 tekee jo tiukkaa koneelle niin ei sitä viitsi pelailla . Täytyy odottaa jos uutta konetta saisi niin 4 pääsis pelaa.
Multa mennyt pitkälti koko sarja täysin sivusuun, tosin olen nähnyt etenkin tätä nelososaa ja upealta se vaikutti. Täytyy vaikka demoa testata jos semmosen jostain käsiini saan.
Ei ole mielestäni missään arvosteluissa valittanut bugeista tosin en ole kaikkia lukenutkaan En ole ikinä pelannut mitään näitä pelejä. Onko ne vaikeita alottaa siis en edes tämän tyylisiä pelejä ole koskaan pelannut, onko niissä joku tutorial osio missä neuvotaan pelin niksit että pääsee alkuun ?
Eiköhän kaikissa nyky peleissä ole tutorial . Ja muistaakseni Civ 4 ainakin . http://www.peliplaneetta.net/tiedostot/pelidemot/strategia-sotapelit/5410/ tosta vaikka demoa lataamaan jos kiinnostaa.
Kyllähän siinä tutorial muistaakseni on. Itsellä on uudet civit aina luonnistunut tosi helposti kun perustoiminnoiltaan ne on aika samanlaisia ollut aina. Mikä musta on tosi hyvä, niin pääsee suoraan toimeen
Ostin eilen civi nelosen ja hermohan siinä meni, kun atin kortilla kaatu kone monta kertaa illassa. En tienny tuosta bugisuudesta mitää, mut päivitin silti civin heti asennuksen jälkee. Kortti on club 3d:n ati radeon 9800 pro ja ajurit on haettu atin sivuilta. Varsinki kauppaa käydessä kone usein kaatuu ihan totaalisesti... :/
Ei o ollu mitään bugeja. x800xl on korttina. Huippupeli. Uudelleenpeluuarvo huipussaan vaikeustasojen ja moninpelin takia. Pikku nysvääminen jääny vähemmälle vanhemmista. Uusia voittokeinoja ja sitämukaa myös taktiikoita. Loistava taistelusysteemi - omine kikkoineen. 9 1/2 / 10 Aikasemmin pelannut 1,2, Call to Power ja 3. Alku tökki, mutta alun pällistelyn jälkeen peli imaissut tosissaan mukaansa. Paras tähän mennessä. Ja bugeja päivitetään jatkuvasti pois. Modejakin on vaikka millä mitalla jos ei kelpaa tuollaisena. EDIT: typo
Aivan loistava peli, en ole aikaisempia osia pelannut mutta tämä kyllä on koukuttanut aika pahasti. Ei ole kyllä mitään bugeja ollut ja modit piristää aika hyvin. 9½/10 arvosanaksi.
On tullut hakattua Civilization sarjaa alusta alkaen järkyttävän pitkiä sessioita välillä. Sitä välillä havahtui sunnuntaina, että pitäis kouluun mennä huomenna Kyllähän toi nelonen jatka maailman parhaan pelisarjan urassa ja on taas osoitus Sid Meierin uskomattomasta pelinteko taidosta.
Kyllä jokainen Civ on ollut niin hyvä peli, että jokaista on tullut pelattua melko paljonkin. Nyt neljättä osaa on tullut tahkottua, ehkä liikaakin.
civ 1:stä asti tullut hakattua civejä. Mikään ei ikinä tule voittamaan sitä fiilistä mikä syntyi ensimmäisestä civistä. Peli-idea oli jo ykkösessä aivan loistava, jälkimmäiset osat ovat vain yrittäneet lisätä jotain mausteita alkuperäiseen ideaan. Alkuperäinen Sid Meierin on paras, yksinkertaisesti. Hankin kyllä tän nelosen ihan alkuperäisenä, ja olin yllättynyt positiivisesti pelistä. Maailmanluontimusiikki oli jopa sama mikä ykkösessä, tuli ihan tippa linssiin. Kyseessä loistava pelisarja, ja nelonen on lähinnä 1:nen osa parannetuilla grafiikoilla, pelifiilis on melkein jo samalla tasolla. Nettipeli vain ainoa mahtava lisäys tähän kaupalliseen sarjaan, sillä olihan jo freeciv ilmainen nettipeli civi faneille
Et ole ainoa jolle tuli tippa linssiin...herätti se niin mukavia muistoja ensimmäisen koneeni ajoilta.