Club 3D 8600GT ja televisio

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by kivisola, Mar 3, 2008.

1. kivisola

kivisola Member

Trophy Points:
    11
    Mulla oli pc:ssa aiemmin Radeon 9600, joka oli kytketty Sonyn televisioon s-video-scart -kaapelilla. S-video siis näyttökortissa ja scart tv:ssä.

Hankin uuden näyttökortin eli otsikossa mainitun Clubin 8600GT:n ja edellämainittu kaapeli ei enää osaa välittää tietoa televisiolle. Kun kaapeli on kytkettynä telkkariin, NVidian ohjelmisto tunnistaa television osittain, eli se ilmaantuu valikoihin, mutta samalla sanoo että kaapeli ei ole kytketty. (!?) Ja tv pysyy mustana. Missään vaiheessa ei edes ruutu vilku tai mitään. Olen myös koittanut saada kuvaa näkyviin digiboksin kautta muttei ole sen paremmin onnistunut.

Olen nyt tässä miettinyt, että pitääkö mun hankkia joku DVI-scart-viritys, jotta saisin kuvan televisioon vai mikähän tässä oikein mättää? Näyttökortissa on siis kaksi DVI-lähtöä ja yksi s-video. (Olen koittanut molempia DVI-porttejakin.)

Vinkit erittäin tervetulleita.

2. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Tv-out opas luettu?

Lue tuolta vinkit ja koita erilaisilla kaapeleilla jos löytyy...

3. kivisola

kivisola Member

Trophy Points:
    11
    On kokeiltu niillä mitä on. Tässä vaan ihmettelen että miksi tämä uudempi näyttökortti on "tyhmempi" kuin vanha, eikä sen lähettämä s-video-signaali kelpaa televisiolle.

4. kivisola

kivisola Member

Trophy Points:
    11
    Homma taitaa selvitä... entisessä näyttökortissa oli 4-pinninen s-video ja tässä uudessa siellä onkin 7 pinniä. Nyt tartteis vaan löytää sit sellanen kaapeli. Ei ihan heti netistä löytynyt. Vai voiko tuo olla syy? Aika vähän aiheesta on infoa olemassa. Näyttökortin speksit olemattomat.

Share This Page