Club 3d hd2400 pro agp ajuriongelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by soniz, May 23, 2009.

  1. soniz

    soniz Member

    Joined:
    Oct 16, 2008
    Messages:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tietokoneessani on club 3d:n hd2400 pro agp näytönohjain. Windows xp:tä käyttäessäni sain näytönohjaimen toimimaan asentamalla hotfix:in tältä sivulta http://www.club3d.nl/index.php/support/drivers. Sen asennuksen jälkeen minun piti muuttaa agp:n nopeus 8x:sästä 4x:sään, jotta sain sen toimimaan. Mutta nyt kun olen siirtymässä ubuntuun en saa näytönohjainta toimiaan kunnolla. Ubuntu ehdotti jotain suljettua ajuria, jonka asensin (ati/amd:n suljettu fglrx-grafiikka-ajuri). Näytönohjain ei toimi vieläkään kunnolla. Asennuksen jälkeen se oli säätänyt visuaaliset oletustehosteet päälle joka sai koneen sekoamaan. Näyttössä kuva tärisi ja aaltoili, mutta kuitenkin onnistuin saamaan visuaaliset tehosteen pois päältä ja kone alkoi taas toimia normaalisti. Mistä saisin näytönohjaimeeni toimivat ajurit, josta saisi agp:n nopeudeksi säädettyä 4x? Bios:issa ei voi asiaa mitenkään säätää...
     
  2. soniz

    soniz Member

    Joined:
    Oct 16, 2008
    Messages:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Anyone?
     
  3. koW4Rlock

    koW4Rlock Regular member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    353
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei ole kokemusta ubuntun kohdalla agp näyttisten säätämisessä, mutta x serveriä pitää säätää.
    Arch Linuxilla on hyvät wiki sivut josta olen lueskellut. Linkki.
    Katso erityisesti Performance tuning kohta. Tuolla näytönohjaimella olisi ilmeisesti paras käyttää avointa ajuria eikä sitä atin suljettua fgrlx ajuria.

    Kokeile lisätä tämä xorg.conf tiedoston Device kohtaan, niinkuin tuolla wikissä sanotaan.
    Code:
    Option "AGPMode" "4"
    xorg.conf löytyy kansiosta /etc/X11/ ja tarvitset rootin eli pääkäyttäjän oikeudet muokatakseesi tuota tiedostoa.
     

Share This Page