Club 3D Radeon 9250 ei toimi!!!

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Koskinen1, Jan 25, 2005.

1. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Toivoisin että joku osaisia auttaa.
    Sain tuossa jouluna kyseisen kortin eikä se toimi kunnolla pelattaessa. Kone käynnistyy itsestään uudelleen kesken pelin ja välillä windowsissakin... Olen ladannut uusimmat ajurit ja koittanut myös Omega-ajureita (www.omegadrivers.net) mutta kortti ei vieläkään toimi kunnolla. Omega-ajureilla se kesti kauemmin mutta lopputulos oli silti sama.. Alkaa tässä pikkuhiljaa kyrpimään tämä! Toivon että joku osaisia auttaa

2. hiphei

hiphei Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikuttais vähän että kortti kuumenee.. Jos kerta kone toimii muuten moitteetta.

3. iodine

iodine Member

Trophy Points:
    11
    Joo kuumenemine voia olla yks syy. Kannatta myös katto et onko poweri kunnossa. Koita tiputta sitä AGP väylän nopeutta. Ja katto niit fast write ja vpu asetuksia on/off en kyl tiijä oliko tossa sun kortissa fast write. Ootko skanannu koneen viiruksilta http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp <- tossa ihan toimiva viirus skannaus sivu

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Päivitä myös emolevyn piirisarjan ajurit. Tuosta vpu / agp asetuksista löydät vanhoista viesteistä pari hyvää ketjua.

5. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Unohdin mainita etä olen koittanut ottaa fastwriten pois päältä mutta ei sekään toiminut :(
    Ja VPU recoverysta olen kuullut että jos sen ottaa pois niin kone ei toimi?!!?
    Ja en usko että se ylikuumeneminen on koska olen kokeillut koneen kotelo auki...

6. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Ja väylän nopeutta en jostain kumman syystä pystynyt pudottaa :O
    Hemmetin Radeon...

7. hiphei

hiphei Regular member

Trophy Points:
    26
    No kyllä se kone ilman vpu-recoveria toimii.. Ainakin mun ratukka 9700Prolla.. Niin kannattaa sitä koittaa ottaa pois päältä. Vois vaikka auttaa.

8. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Tai siis sitä tarkoitin että jos se "kortti kaatuu" niin se ei enää palautuisikaan?
    Jotain tollasta olen kuullut...

9. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Moh.. otin VPU recoveryn pois ja pelit toimi ihan hyvin mutta one oli yön aikana mennyt juntturaan :S Näyttöni menee tehonsäästötilaan automaattisesti niin en enää aamulla saanutkaan sitä pois päältä... Piti käynnistää kone uudestaan

10. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Ja sellainen tuli mieleen että kun mulla on ASUSin emo, niin se ei tukisikaan Radeonia??? Kun en pysty laskemaan väylän nopeutta... Mikään ei koskaan onnistu :D

11. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitä te nyt yritätte säätää, jos kortti on kunnossa kyllä ne normaali agp väylän(66mhz)nopeudella toimii,kerroin on ainut, jonka tiputus 8->4 on saattanut auttaa,mutta silloin on kysessä ollut yläpään kortit, ei mikää 9250.Jos kone käynnistelee itseään, mistä olet varma että vika yleensä on näytönohjaimessa?? Yleensä jos näytönohjaimessa on vikaa, ei kone buuttaa vaan tilttaa siihen paikkaan.Buutaus viittaa yleensä liian kuumaan prosessoriin tai muistiongelmiin.

12. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Nyt olen kokeillut jo toista Radeonia, 9550 256mb. Ja tulos on sama... Niin siis tuota kerrointa tarkoitin että en voi pudottaa 8 -> 4x... Noh olen vasta alkanut säätämään näillä koneilla joten en oikeen itse vielä tiedä paljoa :)

13. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli vika on jossain muualla kuin näytönohjaimessa,hihastako sen näytönohjain vian vedit, vai tuliko jotain infoo ruudulle.Kato nyt koneen lämmöt ja muistien asetukset ensihätään.

14. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Joo äsken taas kone kaatui mutta en kerinnyt lukea mitä siinä sanottiin.. tuli sellanen sininen juttu näytölle ja se testasi jotain :O Sitten sen testin jälkeen kone taas käynnistyi uudelleen ja kun pääsin windowsiin niin tuli se juttu että "Windows on palautunut vakavasta virheestä"
    ja sitten sai lähettää sen virheraportin. Ja kortissa on tuuletin itsessään. Emon lämmöt on nyt 35C ja joku "Aux" on 43C

15. iodine

iodine Member

Trophy Points:
    11
    Vpu recovery on semmone juttu joka vaa resetoi ja käynistää tavallan sun näyttiksen eriksee ilman koko järjestelmän buuttamista jos se on kaatunu esim jossain pelissä. Sen kylla voi palauttaa :) Mutta toi kyseinen vpu recovery aiheutta jossain koneissa yhteinsopivuus ongelmia jotka ilmenee vähä miten sattu ylensää kaatumisella ( Ainakin mun käsityksen mukaan :) ). Mutta luulen et sun kannatta katto vikaa ihan ensiks ihan ohjelmalliselta puolelta. Ajurit - emo, näyttis? onko varmasti asenettu kuin uudet ? Viirus ? - onko viirustorjunta ohjelmaa konella, onko päivitetty ? jos on, kannatta ihan varmuuden vuoks skanna myös jollain toisella. Onko palomuuria ?. Onko kaikki windowsin kriittiset päivitykset asenettuna paitsi se sp2 jos on xp sitä en kyl tue (saa olla erimieltä ):). Jos ei auta niin kannatta katto että onko ne muistit kunossa, katto ihan varmuuden vuoks istuuko kortti hyvin paikoilla onko näyttiksen virta piuha kunnolla kiini? (kokemusta on kylläpä ihmettelin et miks ei pelit toimi :D en sit ollu tarpeeks tyhmä et kattelis tommosia no sai sitte huollon porukka nauraa oikeen kunnolla ;D ) Ja riittäkö se poweri 250w tai jopa 200w jos on laadukas pitäs olla ihan ok, isommasta powerista ei kyllä ole ikinä haittaa :) Toivottavasti osasin neuvoa :p

Last edited: Jan 26, 2005
  16. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on ASUS A7V8X-X emo... BIOSia en ole päivittänyt koskaan, ehkä se voi johtua siitä...
    Mitä te tolla musitin tarkistamisella tarkoititte?
    Koskinen <- newbie :p

17. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    Niin ja siksi en ole päivittänyt BIOSia koska levykeasemani meni rikki :S voiko sen päivittää CD:ltä?
    Ja ajattelin just asentaa sp2 jos vaikka toimisi paremmin Radeoni...

18. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    No mä nyt laitoin AGP väylälle lisää muistia jos sitä aiemmin tarkoititte... Saa nähdä toimiiko se :)

19. Koskinen1

Koskinen1 Member

Trophy Points:
    16
    No voi nyt helvetti! Ei näyttänyt tuokaan autavan! :( Mikä hemmetti näissä radeoneissa on...

20. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuten jo aikaisemmin, mistä tiedät että vika on näytönohjaimessa ?

Share This Page