club 3d radeon 9600 xt ongelma

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by timppa_88, Sep 22, 2004.

1. timppa_88

timppa_88 Member

Trophy Points:
    11
    tekee sellaista et aina välillä tulee se vpu recover virhe ilmoitus mikä on vikana? radeonisa uusimmat ajurit ja emoon päivitin vähä aika sitte biossin eikä auttanu direcxssä ei mee direct drawisa toinen tesi läpi kaatuu vaan koko kone ja pitää resetoida kortin pitäs toimia ku käytin liikkeesä sitä ja ajettiin 3d markki läpi eikä ollu mitään ongelmia

2. jpekkam

jpekkam Guest

Lämmöt?

3. timppa_88

timppa_88 Member

Trophy Points:
    11
    näyttiksesä on nytten 45 astetta cpu ja system pyörii suunnilleen samoissa asteissa

4. jpekkam

jpekkam Guest

Ootko kokeillut laittaa "fast write" ja "vpu recover" asetukset pois päältä radeonin asetuksista?

5. timppa_88

timppa_88 Member

Trophy Points:
    11
    rupes toimiin meni directx läpi kiitti oikeesti tosi paljo oon vielä atinkaa melko tumpelo ku vaihoin pari päivää sitte nvidiasta atiin :)

6. jpekkam

jpekkam Guest

No hyvä, että oli apua!

7. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Hei!

Minulla on samankaltaisia ongelmia, mutta oma korttini ei suostu toimimaan muilla kuin 3.8 ajureilla. Kyseessä on siis club 3d radeon 9600xt 256.

Ihan uusi kortti on, joten tuskin siinä vikaa on. Fast write on pois päältä, kuten on myös VPU.

Osaisiko joku auttaa?

8. ResoNas

ResoNas Guest

Itse korjasin vaihtamalla lämpötahnat omaan 9600 xt sapphireen, kun siinä oli samankaltaisia onkelmii. Ei huuda vpu coveri enää. Fastwrite ja vpu päällä ja toimii moitteettomasti. Ja oon kellottanu sen tähän malliin: 530/720.

Last edited by a moderator: Sep 23, 2004
  9. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on samantapaisia ongelmia ja mun varustukseni on amd athlon xp 2600+, näyttis ati radeon 9600pro ja muistia 512ddr ram... Eli ongelma on että joka ikinen peli tilttaa säännöllisesti korkeintaan tunnin pelaamisen jälkeen. Oon koittanu kaikenlaisia ajureita näyttikseen, apu alkais oleen oikeen mukavaa ku alkaa pänniin pelien tilttailu pikku hiljaa... Niin ja lämmöt on 50 paikkeilla.

10. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Hmm, minulla lämmöt pyörivät 39-48 paikkeilla. Kortti on nyt kellotettu 531/660. Ihan hyvin toimii.

Ainoa mikä rassaa on tuo ajurien toimimattomuus. Kun mokomalle ei kelpaa kuin yhdet ajurit. Mutta en liene ainoa, 3dguru.comin pojat valittivat samaa kuin minäkin.

Olisipa vain hauska tietää miksi ihmeessä kortti on niin nirso ajurien suhteen.

Jihni, katso onko tuuletin ja siilit kunnolla paikoillaan. Kuulostaa ihan siltä että kortti kuumenee liikaa.

11. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    En mä kyllä usko että se lämmöstä johtuu ku ei se ny oo kuitenkaan paha ja oon kuullu että joillakin kavereilla on korkeemmatkin lämmöt eikä niillä oo mitään ongelmia... Kun peli tilttaa niin siihen tulee joko kyseisen pelin exe on tehny virheen ja peli on sammutettava tai sit kuva vaan jämähtää eikä kone tottele enää mitään tai kuuluisa blue screen. Oon kuullu että integroitu äänikortti ja 9600pro ei oikeen sovi yhteen että se vois olla yks mahku mutta onko siitä teillä tietoa???

12. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Nyt kun kone viimeksi tilttasi niin koneen käynnistyksen jälkeen tuli tällanen viesti:
    tietokone käynnistyi uudelleen odottamattoman sulkemisen jälkeen. microsoft windows on havainnut mahdollisen laitevirheen.
    Tämän näyttölaitteen ohjain ei voinut suorittaa piirtotoimintoa.hanki laitteen valmistajalta päivitetty ohjain.
    ilmoita ongelmasta kohteelle microsoft
    näytönohjain laitteelle radeon 9600 series näyttää olevan syynä järjestelmän epävakauteen.

13. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Näin täälläkin. Millä tahansa muilla ajureilla kuin 3.9 versiolla catalystistä fast write aiheuttaa ongelmia. Aino ongelma on se ettei Radeon anna ottaa sitä pois päältä. Suosittelen Jihni sinullekin kyseistä ajuriversiota, ne ovat vakaat ainakin siihen asti ennen kuin ongelmaan löytyy ratkaisu.

14. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Kiitti tiedosta mä kokeilen sitä... mulla on tällä hetkellä 4.9

15. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Mutta sit olis viä sellanen kysymys että mistä mahtais windows xp:lle löytyä se versio???

16. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Googleen vaan catalys 3.9 download, pitäisi löytyä. :)

17. Jihni

Jihni Member

Trophy Points:
    11
    Ok. Ajuri löyty ja on asennettu mutta onko ehdotuksia että antaako vpu:n olla käytössä vai ei?
    Kiitos neuvoista!!!

18. jpekkam

jpekkam Guest

Kokeile kummin toimii...

19. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    Mulla sapphire radeon 9600 XT 256M toimii vain fast write päällä (myös VPU) käytän omegan ajureita (sivuilla maininta 9600-korttien fast write tarpeesta,muut ei tarvi.)

http://www.omegadrivers.net/

20. HTakala1

HTakala1 Member

Trophy Points:
    11
    Kokeilin noita omega ajureita, mutta windows oli kuin niitä ei olisi olemassakaan.

Samperi.

Share This Page