Onnistuin saamaan tv-outista kuvan pihalle. BsPlayerillä sain divx-leffat full screenille ja tekstitkin ok. Ongelmana on lähinnä se että kuvan laatu on erittäin kehno niin desktopilla kuin leffojakin katsottaessa. Aikaisempi näytönohjaimeni oli Geforce 2 titanium tai joku semmoinen mutta sen tv-outti anto mahtavan kuvanlaadun samaan töllöön. Mitkä kaikki säädöt vaikuttavat tv-outin kuvanlaatuun? Refreshirateja ei pysty muuttamaan mielestäni mistään. Se on tällä hetkellä ilmeisesti 60 HZ. Kortti on kiinni TV:ssä (Panasonic DK1 "28) adapteripiuhalla (monitoriliittimen vieressä olevassa pyöreessä liittimessä) ja tavallisella RCA johdolla joka tv:n päässä kytketty scartpalikkaan. Kytketty tv:ssä ylimpään scart-läpeen. Kertokaapa ATIN omistajat kuinka te saatte pihalle loistavan ja kirkkaan kuvan?
Mulla on _aivan_ sama tilanne (bsPlayer, GF2Ti ennen, Club 9600 Pro nyt ja DK1 "28 töllö). Ja kyllä, kuvanlaadun laskeminen oli kaikkea muuta kuin miellyttävä yllätys. Yritin etsiä siihen ratkaisua täältä & muualta netistä, muttei mitään. Oon harkinnut palaamista takaisin NVidian piiriin että sais TVToolin toimimaan.. Joo, ei tää varmaan auta yhtään mutta eipähän ainakaan ole kyseessä yksilövika. Kerro jos löydät jonkun kikan parantaa laatua
Kortin manuaalissa kerrotaan liittimen olevan "S-Video Connector", johon olen laittanut mukana tulevan "S-Video to Composite Cablen (accessory)" pienen välipiuhan. Tästä sitten telkkuun RCA-piuhalla. Eli ymmärtääkseni kyseessä on Composite.
Kiitos "chopper"! Pistit vähän miettimään asiaa tarkemmin. Vanhan Geforcen kuva siirtyi pienen adapteripiuhan avulla ihan tavallisella S-video kaapelilla (yks muovitappi ja 4-nastaa) tv:seen ja kuva oli hyvä. Prot unohda Nvidia! Idea onkin siis siinä että tuon kyseisen johdon voikin työntää suoraan sinne kortin TV-out liittimeen (vaikka se näyttää ettei ole yhtään samanlainen)! ja siitä sitten tv:seen scart liittimeen http://www.zignig.co.uk/3sr3v1.jpg välikappaleen avulla. Siinä koko homma. Kuva on kohtuullisen selkeä ja häiriötön. Hieman ehkä värikylläisyyttä lisää kaipaa. Kiitos avusta!
Jeaps, mulla on koko ajan mennyt kuva svhs:nä ja siltikin kuvanlaatu jää aika kauas GF2:n laadusta, varsinkun kun TVToolilla sääsi. Harmi ettei TVTool tunnista kuin ensisijaisen näytönohjaimen, muuten hankkisin toisen kortin rinnalle..
Mulla joku halpis radeon 7000 ja komposiitilla kuva telkkuun ja tosi hyvä kuva onkin. verrattuna edelliseen nvidian korttiin.
Mä olen saanut kaikilla Radeoneilla hyvän kuvan, kun olen vetänyt komposiittipiuhan (RCA) tv:n scart-sovittimeen. S-Video on näkynyt kunnolla vain jos sen on vetänyt suoraan töllön S-Video -liitäntään. Kokeilin samaista scart-sovitinta, jossa on myös S-Video -liitin, mutta värit haalistuivat pahasti verrattuna komposiittiin.
ootko kokeillu laittaa svhs piuha suoraan näytönohjaimesta tv:n taakse joko scarttiin tai suoraan tv:seen rca piuhat huonontaa kuvanlaatua kun joutuu käyttämään erinlaisia liitiimiä... jos rca ei oo suojatut niin en ihmettele että kuva menee muroiksi.. osta suojattu svhs piuha.
Ongelma jos toinenkin! Eli ensin tämä perusongelma, eli tv:n kuva on epätarkka ja rasittavan väreilevä. Olen kokeillut monenlaisia konsteja asetusten suhteen (resoluutio, virkistystaajuus jne.), mutta niillä ei näytä olevan juuri mitään vaikutusta. Ohjaimena on Radeon 7000, joka on liitetty s-videokaapelilla suoraan tv:n svhs-liittymään. Toinen ongelma on se, että tv- ei toista videokuvaa ollenkaan. Vaikka monitorilla näkyy ok, niin tv:ssä näkyy vain tumma ruudun kokoinen alue. Muuten siis näkyy se mikä monitorillakin. Olisin avusta kiitollinen. nimim. tv-outin ensikertalainen
ensin meet control paneliin sitten valitse välilehti overlay-->clone mode options-->overlay display mode = theather mode, toi asetus on oltava jos meinaa atin kortilla siirtää telkkuun kuvan oikein.
kuva siirtyy televisioon kun tv on primary display... muuten tv:ssä näkyy vain mustaa videokuvan kohdalla...
itselläni herc.9500 propheb radeon kortti. hyviä neuvoja ja apuja kokeillut paljon! kuva yhä mustavalkoinen. clone mode=>theater mode => tv ensisijaiseksi, kaikenlaista kokeiltu. Onko tv:n ja pc välisen johdon pituudella merkitystä? itselläni 20m pitkä kun ei lyhempää saanut.
[bold]Jazz:[/bold] Kokeile WMP9:ä, siinä monta hyödyllistä plug-inniä intergroituna juuri tv-outtia silmällä pitäen. Jos Käytät BPPlayeria laita Overlay tai theather mode päälle, jompikumpi noista, en enää muista kumpi mutta vain toinen löytyy settingseistä. [bold]laurinko:[/bold] Piuhan pituudella on merkitystä kuvanlaatuun mutta ei se sitä koskaan mustavalkoiseksi muuta. Kerroppa miten vedät kuvan telkkariisi ? Veikkaan että otat S-videona ulos näyttiksestäsi ja käytät sitä pikkuruista muuntaja jolla saat piuhan kiinni telkkusi komposiittiin ? Jos näin on, kokeile kytkeä telkkarisi s-videoon suoraan jos paikka löytyy. Vaikuttaa siltä ettei tv:täsi löydy s-video paikkaa eikä eikä tukea s-videolla. Yksi mahdollisuus on kierrättää kuva videoiden kautta, jos videot tukevat s-videota ja tarvittavat lähdöt ja tulot löytyy.
Ymmärtääkseni Bsplayerin kuvä näkyy ainoastaan toissijasella ruudulla mikäli ensisijainen ja toissijaninen näyttö on samanaikaisesti kytkettynä päälle/asetettu. Itse olen laajentanut työpöydän myös televisioon, laittanut television toissijaiseksi ja siirtänyt bsplayrein mustan laatikkon koneen omalta näytöltä television puolelle ja shadam musta laatikko onkin elokuvaa.