Onhan tätä aihetta täällä käsitelty, mutta aiemmista viesteistä en oikein löytänyt vastausta omaan ongelmaani. Minulla on siis Club3D Radeon 9200SE -näytönohjain. Kun olen yrittänyt laittaa koneen näkymään TV:ssä, niin kuva on hyvä, mutta mustavalkoinen. Ensin ajattelin, että vika olisi kaapeleissa, eli minulla olisi joko väärät piuhat, tai SCART-adapteri viallinen.. Asensin muutama päivä sitten Hauppaugen PVR150 TV-kortin. Televisiokanavat näkyy koneella hienosti. Nyt yritin asentaa vhs-videot (Samsung SV6512X)näkymään koneella, niin taas sama juttu: Kuva WinTV2000:ssa mustavalkoinen. Olen koittanut etsiä/muutella asetuksia molemmissa tapauksissa, mutta en ole ratkaisua löytänyt. Eilen viimeksi hieroin niitä yöhön asti, mutta aina vain mustavalkoista. Piuhat ja adapteri ok, koska kaverin koneessa ne toimivat moitteetta. Telkka on n. 11 vuotta vanha Salora. Sen valikoista en löytänyt mitään S-Video mainintoja. Monia varmaan rasittaa, että taas sama ongelma jollain uunolla jne.. mutta minkäs teet.. Jos ny joku vielä jaksais uunoa jeesata?
Se voi olla ettei tuossa telkussa ole S-video tukea. Onko tuossa TV:ssä toista SCART paikkaa johon kokeilla? Ja kaikki AV kanavat käyty läpi? Komposiitti (RCA) on aina yksi vaihtoehto, vaikka kuvanlaatu onkin ehkä hiukan heikompi.
Voi hyvinkin olla niin, mutta sitten jää vielä se kysymys: Miksi uuden karheista Samsungin stereovideoista Hauppaugen TV-kortille tuleva kuva on myös mustavalkoinen? Signaali tulee SCART->S-Video -adapterin kautta TV-kortin S-Video sisääntuloliitäntään. TV:ssä vain yksi SCART paikka. On vain yksi "nollakanava" jolla SCARTin kautta sisään tuotu signaali näkyy. Ei esim. AV1- tai AV2-kanavia. Näkeekö normaalinäköinen ihminen laadussa eroa komposiitti versus S-Video? Kiitos, kun vaivauduit vastaamaan. /Jyrki a.k.a. Uuno
kyllä tossa komposiitissa VS S-video tuon eron huomaa, varsinkin paremmilla laitteilla muttei tuo katselunautintoon mitään ongelmia tuo. Onko WINTV2000 valittu PAL sisääntulo?
Piru! Etsin ja luin vielä noita vanhoja viestejä, ja siellä joku mainitsi, että näytönohjaimen mukana oli tullut oma S-video/RCA -adapteripiuha, jossa on S-videoliittimessa enempi pinnejä kuin 4. Muistelin, että minullakin pitäisi olla moinen johdon pätkä jossakin, ja laatikoita aikani tongittuani löysinkin sen. Siinä on myös noita pinnejä enempi, ja kun sen kautta otin signaalin TV:seen, niin homma toimii. Videoilta TV-korttiin en vielä ole testannut, mutta luulisi senkin nyt toimivan noilla.. tai sitten ei.. testaan sen huomenna. Kiitos konsultaatiosta kuitenkin.