Tervehdys! Taustaa: Tähän asti moitteettomasti toiminut 9600 pro kortti, joka kilahti vaihdettuani näyttökortin ajurit. Kortti ei ainakaan pääse ylikuumenemaan, siitä on huolehdittu. Ongelma: Päivitin ajurini uusimpaan versioon 4.9 (?) ja koneeni alkoi tiputtamaan näyttöä virransäästötilaan. Eli signaalia ei tule näyttöön näyttökortista. Heitin tämän jälkeen päälle 3.9 ajurit, joita tällä foorumilla suositeltiin -> sama ongelma. Ilmeisesti tämä liittyy jotenkin VPU Recoveryyn, sellaisenkin viestin olen saanut irti koneesta. Miten pirussa se disabloidaan? Tätäkin kirjoittaessa näyttö saattaa pimahtaa koska tahansa. Eli ongelma on peleissä sekä 2d sovelluksissa. Hyvät neuvot on tarpeen!
Näköjään noissa 9600 korteissa on paljon ollut ongelmia ajureiden kanssa. VPU Recoveryn saa pois sieltä näytön lisäasetuksista joltain välilehdeltä ruksi pois sen Recoveryn kohdalta.
Joo, tosiaan ainakaan tuossa vanhemmassa ajuri versiossa (3.9) ei ollut siellä paneelissa sitä VPU recoveryä. Asensin uudet 4.9:t ja siellä se on. Otin sen pois, mutta edelleen kone tekee samaa. Jos on vielä heittää neuvoja, niin olisin kiitollinen.
Puhutko nyt siis BIOS versiosta? Vai voiko näyttökorttia päivittää muuten kuin uusimmilla ajureilla? Tosiaan, tuon näyttökortin ajuriepisodin jälkeen kone on ollut perkuleen epästabiili. Viimeksi noin 5 min. sitten lähti taas tolkku vehkeestä. EDIT: Huomaa, että on aamu. Tarkoitit siis ilmeisesti näyttiksen ROM:ia? Miten se tehdään käytännössä, kun ei ole kokemusta siitä.
[bold]MORO![/bold] Mulla oli jonkun aikaa sitten vpu recoveryn kanssa ongelmia, eikä ollut mitää hajua mistä se olis johtunut. Olin asentanut W2K:n uudelleen ja sen jälkeen ongelmat pelatessa alkoivat. Saattoi pelata n.5 min maksimissaan ja näytöstä lähti virrat. Kunnes frendin kera huomattiin, että emolevyn ajurit oli unohtunut asentaa ! Kaikki muu toimi hyvin winkkarin defaultteina, mut ATI:n AGP-väylänopeus oli "smartgart" lehdykästä off, eikä sitä voinut muuttaa! Emolevyn ajurit yllättäen poisti ongelmat heti! Täytyy sanoa, että hieman nolottaa, mut nii se on, että ku oli tuhat ja yks asiaa jotka piti muistaa, asentaa (hyötyohjelmat jne.) , nii joku sit unohtui. W2k amd xp2700+ @ 2Ghz connect3D ati radeon aiw 9800se @ pro (softmod catalyst) epox 8kra2+ 2 x 512 ram hitatchi 120GB
Mulla tulee kans toi recovery viesti mut isompi ongelma on että mulla sammuu koko kone. Se johtuu varmaan ylikuumenemisesta. Mulla on 9800 pro 128mt, 512 400DDR ja AMD3000+ prossu. oon asentanu noi emolevyn ajurit ja muutkin ajurit!