Eli ongelma on se että tv:ssä kuva näkyy mustavalkoisena kun Nvidian ajurit ovat päällä, mutta kun otan ajurit pois päältä ja buuttaan koneen niin tv:ssä on värit, mutta erittäin huono kuvan laatu tietenkin(ilman ajureita). Kaipaan apua kipeästi....Olen kokeillut eri ajureita ja säätöjä, mutta mikään ei auta! Kiitos jo etukäteen...
olen kokeillut tv toolia. Ei toimi. Kaikki playerit toimii hyvin ja kuva näkyy loistavasti mutta mustavalkoisena kun Nvidian ajurit ovat toiminnassa...
Ei kellään ole mitään ratkaisua. Itse luulen että kortissa itsessään on vikaa ja ajattelin lähettää takuuna takaisin.
Millaisella johdolla sinulla kuva menee tv:lle? Mikäli s-videolla, niin onko teeveestä laitettu s-video päälle ja tukeeko tv:si s-videoa?
Mulla oli aluksi myös samankaltainen ongelma (Gainward FX5200). Näytön ohjaimesta lähtö S-videona ja toinen pää menee scartin kautta televisioon. Asetuksissa signaali oli valittu automaatti tunnistus, piti muuttaa Compositeksi ja alkoi toimimaan.
mutta miksi värit näkyy tv:ssä jos ajurit ottaa pois päältä. On muuten s-video johdolla kortista ja menee tv:seen scart adapterilla.
Eli tv ei tunnista s-video singaalia, mikä ei ole ihme jos sitä ei ole muutaman vuoden sisään kannettu kaupasta ulos. Se luultavasti tunnistaa singaalin compositeksi automaattisesti koneen käynnistyessä ja siitä tuo huono kuva. Elikkäs hommaa uusi tv taikka vaihda lähtö tv-toolissa s-videosta compositeksi. Tekstiä ei pysty oikein lukemaan, mutta leffat varmasti toistuvat ihan ok. edit: jos telkku kykenee s-videota ottamaan vastaan, videokanava pitää valita oikein eli s-videoksi.
voi olla että tää on tyhmä kysymys mut ei oikein tullu selväksi miksi värit näkyy telkkarissa kun ne Nvidian siis näytönohjaimen ajurit ottaa pois päältä? Eikö tuo televisio silloin vastaanota s-video signaalia. Tv on noin 3.5 vuotta vanha Samsung 28". En löydä mistään asetuksista compositea/s-videota. En tietokoneesta enkä televisiosta.