Terve! Ostin uusia komponentteja koneeseen (melkeen kaikki). Kun ensimmäistä kertaa liittyy servulle mp:ssä niin kentän lataus aika on ihan älyttömän pitkä, varmaan minuutin. Latautuminen nopeutuu sitten mitä pidempään pelaa. Osat: -Emo: Asus P8Z68-V/GEN3 -Prossu: Intel Core i5 2500K -muistit: Kingston HyperX DDR3 1600MHz / 16 gigaa. -Näyttis: Asus GeForce GTX 560 Ti DirectCU II, 1GB GDDR5 -Kiintolevyt: 2 x jotkut wd:n sataII levyt. ei raidina. -Poweri: Corsair HX750. -Käyttis: Win 7 64 bit Ei tää mikään super kone ole mut kyllä näillä osilla pitäs pikkusen nopeemmin kartat latautua. Tuntuu ettei muillakaan kestä näin kauan. Peli pyörii kyllä hienosti. Toinen ihme homma on et välillä kun surffailee netissä niin näyttö saattaa yht äkkiä mennä pimeäks ja hetken päästä toimii taas ja ala kulmassa viesti: näytönohjain lakkasi vastaamasta jne jne... Muilla vastaavaa ominaisuutta?
Kokeileppas ladata näyttikseen uusimmat beta-ajurit jos et ole niitä jo ladannut.. Niillä loppui tuo ajureiden kaatuilu ainakin omalta osaltani.
En nyt sanois että tuo mikään ominaisuus on , mutta koitappas asentaa uusimmat ajurit tuohon näyttikseen. Se saattaa auttaa ongelmaan.
Ok, Täytyy kokeilla. NVIDIA ForceWare Display Drivers (Windows Vista / Windows 7 64-bit) v285.79 Beta. tommoset löysin. laitoitko vanhojen päälle vai puhdas asennus?
http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-295.51-beta-driver.html Nuo ovat uusimmat beta-ajurit. Laita tosiaan puhdas asennus..
Laitoin noi ja toistaseks toimii hyvin.. pitää jatkaa testaamista. Mites onko kellään vastaavaa kokemusta noista Cod 4 lataus ajoista? Kun ei mulla oo koskaan missä pelissä noin kauan kestäny.
Eipä ole tullut vastauksia. Kysytään viellä näin että mitkä asiat hidastaa kenttien latautumista? Vaikuttaako resoluutio siihen? Käytän 1920x1080. Muistaakseni jopa vanhalla kokoonpanolla kentät latautu nopeemmin ja tuntuu että servulla suurin osa pelaajista pääsee nopeemmin sisään kun mä. Monesti joutuu latataamaan kartan kahteen kertaan kun kestää niin kauan et latauksen lopuks tulee "server disconnected". Sit toisella latauksella latautuu jo muutamamassa sekunnissa. Sanoin vähän alakanttiin viimeks sen et latautuminen kestää varmaan minuutin. Tosiasiassa siin latautumisen aikana kerkee käydä vessassa ja hakemaan kahvia ja ehkä viel muutakin. Testasin niin ainakin tolla resoluutiolla pyörii tasasesti 125 fps, jonka oon laittanu, eli ei ainakaan pitäs olla koneen nopeudesta kiinni. Jotain vinkkejä? Nii joo. Näyttiksen kaatuilu loppu niillä Beta ajureilla, kiitoksia.
Kentän latautumiseen vaikuttaa kovalevyn nopeus, prossun tehot jne. Itselläni tällä kokoonpanolla kaikki codin mapit lataa siinä noin 5-10 sekunnissa ja mulla on vanha SATA kovalevy. Pelaan 1366x768 resoilla ja kaikki täysillä. Monet on suositellut game boosteria tai advanced system carea, jotka poistavat kaikki ylimääräset taustaohjelmat joita et tarvitse(poistaa ylimääräiset prosessit ja palvelut) Esim jos katsot alussa että sulla on noin 90-100 prosessia päällä niin kun suoritat vaikka gameboosterin niin siihen pitäisi jäädä noin 50 prosessia. Itselläni on AMD fusion for gaming joka poistaa myös ylimääräiset ohjelmat ja olen ylpeä tuosta ohjelmasta sillä se auttaa latausajoissa ja muutenkin parantaa suorituskykyä, vaikka minulls on käytössä vanha Sata kovalevy. Tuolta gamebooster http://www.iobit.com/gamebooster.html
Mulla on melkeen uudet osat(1kk vanhat) koneessa ja just vasta asennettu. Nää osatha on samaa tasoa kun sulla niin ei pitäs tarvita buustereita. Ainoot osat mitkä mulla on vanhoja on Kiintolevyt(nekin formatoitu) ja kotelo. Jos meillä on kerran lähes vastaavat koneet ja sun latausajat on 5-10 sek ja mulla lasketaan minuuteissa niin jossain mättää. Voiskohan noissa kiintolevyissä sitten olla jotain ihmeellistä? tuntuu vaan oudolta et niissä vikaa ois kun kerran kaikki muu toimii hyvin. outoa..
Onko kovalevyt eheytetty? Jos rahaa löytyy niin hanki SSD jolloin latausajat pitäisi parantua huimasti, koska yleensä kovalevy vaikuttaa niihin nopeuksiin, jos vielä vanhalla setillä kun pelasin ( sama kovalevy )niin silti kaikkien codien latausajat oli siinä 5-15sekunttia.
On eheytetty, ei ollu vaikutusta. Oon kans miettiny SSD levyjä. Jos mulla kerran on nyttenkin nopeemmat levyt kun sulla mut silti 10 kertanen latausaika niin on tässä koneessa joku vialla. Ei ole vaan tarpeeks nörtin vikaa sen vian selvittämiseks. Kiitoksia kuitenki vastauksista!