latasin kymmeniä video codekkeja ja asensin ne, mutta sen jälkeen melkein kaikki videot näkyivät vihreinä. Missä vika?
Varmaan niissä kymmenissä codekeissa... Mitä codekkeja oot lataillu? Suosittelen videoiden katselemiseen ffdshow:ta. Ja jos oot lataillu ns. codec päkkejä (esim. nimo codecpack) ni poista ne kaikki ja asenna vain ja ainoastaan toi ffdshow. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm
Niin en suosittele niitä codec-packejäkään. Kaikki mihin olen itse tutustunut on ollut enemmän tai vähemmän ahterista ja löydät itsesi pian samallaisen viherrysongelman kanssa jossain toisaalla. Kannattaa pysyä mahdollisimman minimaalisessa kokoonpanossa. Tuo jo mainittu FFDShow in ohan mainio ratkaisu.
On tähänkin ongelmaan jo varmaan ziljoonakertaa vastattu. Eli poista ne kaikki codekpäkit. ja asenna vain mitä tarvitset. Jos et meinaa tehdä itse videoita niin FFDshow , AC3 ja OGG DirectShow filter riittänevät aluksi. Kaikki ne löytyy tuolta AD:n ohjelmat osuudesta.