Näin sopivasti takuun loputtua kone päätti laittaa näyttönsä pimeäksi. Eli kone antoi aiemin 3 väläyksen signaaliin capsin vieressä ja nyt se väläyttää sitä 5 kertaa. Koneesta ei kuulu käynistys ääntää. Olen kokeillut ilman akkua ja irroitellut muistitkin jo muutamaan kertaan eikä ole auttanut. Myös sitä 15 sec käynnistyksen pitämistä kokeiltu parikymmentä kertaa. Kone ollut nyt tuossa pöydällä ilman akkua pari päivää ja mustana näyttö vieläkin.
Jos ei edes käynnistys ääntä kuulu niin en tuohon paljoa osaa sanoa. Voi olla emolevy hajonnut. Vaikka takuu loppui juuri niin voit silti saada sen takuuseen, jos takuun loppumisesta ei ole kovin kauaa.
Eli varmaan olisi parempi viedä huoltoon? Takuuseen eivät enää ottaneet. Onko tietoa paljoko tällaisen korjauttaminen tulisi maksamaan ellei tähän nyt jotain muuta ratkaisua sitten löydy?
Itse törmäsin samaan ongelmaan ja googlen avulla löytyy aiheeseen muutamia vinkkejä. Alleolevasta linkistä löytyy todennäköisesti ratkaisu ongelmaan: http://murobbs.plaza.fi/kannettavat-tietokoneet/741467-naytto-ei-toimi.html
Jos kyseessä on tuo Upa_n esittämä syy ja takuu on juuri päättynyt, kannattaa kyllä edelleen vaatia takuukorjausta, koska kyseessä näyttää olevan selvä tyyppivika. Ainakin kannattaa soittaa kuluttajaviranomaiselle ja kysellä hänen kantaansa ennen kuin alkaa itse "korjaamaan".