Connect 3d Radeon 9800 PRO 128mt + TV-OUT -ongelma

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Pume, Nov 20, 2004.

1. Pume

Pume Regular member

Trophy Points:
    26
    Jeps. Eli aiheesta olen aikaisemminkin kirjoitellut ja ei ole ainakaan vielä mitään auttavaa vastausta tullut. Eli:
    Näytönohjaimeni olen kytkenyt S-Video-piuhalla Philipsin 28"-laajakuva TV:seen(n. vuoden vanha) SCART-sovittimen avulla. Alukusi kuva näkyi ihan niinkuin pitääkin, mutta sitten se muuttui tummaksi, ja sen jälkeen vähän ajan päästä täysin
    katselukelvottamaksi. Näyttistä on kokeiltu toisissa koneissa, joissa se on toiminut ihan oikein. Samoin TV:tä on kokeiltu toisen koneen ja näyttiksen kanssa ja se toimii moitteetta. Piuhojakin on mittailtu ja toisia piuhoja kokeiltu, eikä niissäkään mitään vikaa ole.
    Koneen sisuskalutkin olen uusinut kohta prossua ja muisteja ja kovoja lukuunottamatta. Eli virtalähde ja emo ovat uudet. Kohta vaihtuu prossu ja muistitkin, mutta en usko että siellä ongelma piilee. Kone ja telkku eivät ole samassa pistorasiassa, mutta olen kokeillut kaikki mahdollisia p-rasia yhdistelmiä, eikä mikään auta. Jos joku siis osaisi moisen sekavan tiedonannon jälkeen kertoa minulle jotain uutta ja auttavaa, niin olisin kovin kiitollinen.

2. pähkinä

pähkinä Regular member

Trophy Points:
    26
    Tämä on ainakin uutta vaikkei välttämättä auttavaa: Minulla on täsmälleen sama ongelma, näyttis Club 3D 9800 Pro. Juuri äsken huomasin kun aloin elokuvaa katsomaan.

Pystytkö sinä laittamaan tv:n päälle sieltä Atin ohjauspaneelista, vaikkei kaapeli edes olisi kytketty tv:n ja näyttiksen välille? Nimittäin minä pystyn, ja tuntuu siltä että kone kuvittelee tv:n olevan koko ajan kytkettynä kiinni koneeseen, vaikkei näin ole. Oletko kokeillut asentaa ajureita sun muita uudelleen? Ja olet siis kokeillut näyttiksen tv-outtia muissa koneissa? En kyllä usko että vika on rauta puolella jos näyttis ei ole rikki, koska kone toimii muuten mainiosti. Pitänee varmaan jossain vaiheessa asentaa koko winukka uudestaan, vai oletko kokeillut tätäkin?

edit: Oletko kokeillut muiden korttien tv-outtia koneessasi?

Last edited: Nov 26, 2004
  3. Pume

Pume Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo minä olen windowsinkin jo muutamaan kertaan uudelleen asennellut...Ja ajureista olen kokeillut kaikki tämän ja viime vuoden puolella ilmestyneitä. En muista, että laitoinko edelliseen viestiin, että kortti kävi jo Verkkokauppa.comissa, mistä sen ostinkin, testattavana, ja he olivat sitä mieltä, ettei siinä ole mitään vikaa.
    Minäkin kyllä pystyn kytkemään tv:n päälle, vaikkei piuha edes olisi kiinni. Olen kokeillut myös entistä GeForce FX 5600XT:tä koneessa, ja siinä ilmeni vain tuota värien tummenemista välillä, mutta kuva kuitenkin pysyi paikoillaan. En kyllä enää osaa yhtään arvailla, että missähän se vika voisi olla.

4. pähkinä

pähkinä Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä se vika sittenkin taitaa olla rauta puolella...Veikkaan että emolta tai näyttiksestä on jotain kärähtänyt, prosessori tai muistit ne ei voi olla, koska ne tuskin vaikuttaisi pelkästään tv-out kuvaan. Ja se miksi näin veikkaan johtuu siitä että tavalliseen tapaani unohdin laittaa tv:stä virrat poies kun kaapelia kytkin. Useammankin kerran on piuha sätkyn muodossa muistuttanut minua siitä että laitappa pois tv:stä virrat. Ja harmi etten minä voi laittaa näyttistä takuuseen, tai ainakaan yrittää sillä: Sitä on kellotettu, siitä on vaihdettu tuuletin ja siinä on XT:n BIOS. :( No tässä sitten varmaan elellään ilman tv-outtia seuraavaan näyttiksen tai emon päivitykseen asti...

Last edited: Nov 27, 2004
  5. Pume

Pume Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli vielä kerran: Näyttis kävi huollossa, jossa se testattiin ja mitattiin-> Kaikki OK. Emonkin olen jo vaihtanut, joten en usko, että kahdessa randomilla valitussa emossa olisi sama vika. Ja mitä tulee TV:n virtoihin, niin kyllä se sätkyt antaa se TV-Out-piuha, vaikka tv ei olisikaan päällä, jos sitä kiinnittäessäsi kosket vaikkapa koneen koteloon (olettaen, että se on metallia) -> Johtuu siitä, että tv:t ei ole maadoitettuja, ja koneen kotelo on kuitenkin maadoitettu. Ei se tosin mitään vaarallista ole, jos ei ole yliherkkä sähkölle.

6. pähkinä

pähkinä Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei se sätky minulle mitään tehnytkään, ajattelin vain että mitä näyttis tykkää sellaisesta sätkystä joka tuntuu jo sormilla. Oletko ITSE kokeillut jonkun muun koneella sitä näyttistä? Luin juuri tuon aiemman ketjun tuolta johon itsekin olit postannut, ja siellähän joltakin oli ongelma korjaantunut uudella näytönohjaimella. Että jos se kuitenkin olisi se näytönohjain. En kyllä muutakaan keksi jos kerran olet kaiken uudelleen asentanut, tv:ssä ei mitään vikaa, ja lähes kaikki muut koneen sisukalutkin on uusittu.

edit: Ja kumma kyllä kaikilla on tällainen ongelma vain Radeonien kanssa, eikä esim. Nvidian. Joten olisikohan ne vaan herkempiä hajoamaan...

Last edited: Nov 27, 2004
  7. Pume

Pume Regular member

Trophy Points:
    26
    Näyttistä olen kokeillut toisissakin koneissa -> on toiminut.
    Olen miettynyt, että voisikohan vika sittenkin olla vaikka koneen kotelossa... Jos se jotenkin maadoituksineen häiritsee näyttistä, koska ne ovat kuitenkin toisissaan kiinni...

8. pähkinä

pähkinä Regular member

Trophy Points:
    26
    Mutta miten se sitten tuolla tavalla yhtäkkiä rupeaisi häiritsemään? Luulisi ainakin että se olisi sitten aina ottanut häiriötä tuosta kotelosta. Voithan tietysti kokeilla, jos viitsit, ottamalla emon ulos kotelosta ja liittämällä näyttiksen siihen, sitten vaan virrat päälle ja kokeilemaan. Nyt ovat ideat kyllä erittäin vähissä, vaikka niinhän ne aina..

9. Pume

Pume Regular member

Trophy Points:
    26
    Enpä jaksa vaivautua pelkän arvailun pohjalta.. Kyllä minä tähän vielä jotakin keksin...Vaikka aika heikolta kyllä tällä hetkellä näyttääkin.

Share This Page