Elikkäs ihan alkuun kysehän on siis tästä yrityksestä http://www.consoletech.org/ Reilu kuukausi sitten otin yhteyttä ks. firmaan ja tiedustelin ps2-modauksen hintaa ja kauan kestää. Hinta oli 80e ja viikossa lupas tehdä. Ok, lähetän laitteen heille. Tiedustelin sitten viikon päästä että ovatko kerenneet katsomaan konetta. Vastaus oli että kone oli lähetetty toissapäivänä postiin (torstai). Noh seuraavan viikon keskiviikkona tiedustelin missä ps2 on kun ei kuulu? Vastaus: "oho unohin lähettää pistän huomenna tulemaan". Ps2 tuli muutaman päivän jälkeen, piuhat kiinni kone toimi n. 2 minuuttia, sen jälkeen en saanut sitä modin kanssa enään toimimaan. Noh otin yhteyttä firmaan ja väittivät kovasti että kyllä täällä toimi ym. Noh tässä vaiheessa alkoi jo vähän arveluttaa tämä yhtälö, että unohtavat lähettää ja rikkinäisen koneen toimittivat. Enkä saanut mitään kuittia mod-piiristä tai asennuksesta, maksoin niistä siis 80e+pkt. Noh 14.11 lähetin ps2 takaisin riihimäelle, jouduin siis itse maksamaan pkt sinne suuntaan = 10e lisäkustanus. Noh se on siellä nytten ollut jo "tovin" ja viime viikon keskiviikkona kehui lehettäneensä paketin. Olin jo varmaan 5 kertaa pyytänyt, että laita lähetystunnus sitten paketista, kun lähetät. Lupasi lähettää. No sain häneltä vastauksen, että paketti lähtenyt ja kysyin ircin/foorumin välityksellä useampana päivänä tätä lähetyskoodia vastaus oli aina "joo katon hetken päästä". Odotin siis parina päivänä Reilut 5h koneen ääressä koodia ja kyselin vähän väliä että joko pistät sen "juu ihan kohta". Nyt paketin lähettämisestä on kulunut 6pv, ja sen olisi pitänyt olla jo siis viime viikon torstaina täällä jyväskylässä, ja perjantaina viimeistään lappu kotona. Eletään tiistaita nytten eikä lappua kuulu. Noh sain pienellä tivaamisella taas heiltä jonkun lähetyskoodin. Yllätys ei ole suuri ettei kyseisellä lähetyskoodilla löydy mitään. Soitin postiin ja kysyin neuvoa, vastaus oli että lähettäjän pitää tehdä selvityskysely tai vastaava. Kyselin yritykseltä asiasta, niin vastaus oli että ei ole heidän ongelmansa jos postissa on vikaa. Eikä ole kuulemma aikaa selvitellä tunnuksia. Mitä tän kanssa kannattaa tehdä? Soitin kyseiselle asentajalle, hän sanoi että tunnus on sulle lähetetty. Kun selvisi ettei koodi toimi ja olen koittanut soittaa takaisin, he eivät vastaa puhelimeen enään. Todella hyvää asiakaspalvelua, olen maksanut jo ylimääräisiä postikuluja, tod. näköisesti he ovat hukanneet tai rikkoneet kyseisen ps2:n ja olen maksanut heille modauksesta ja piiristä joista ei tullut edes kuittia jne. Eli tuskin meni verojakaan. Hyvää yritystoimintaa, heillä ei ole intressejä selvittää missä ps2 menee, epäilen että ovat siis edes lähettäneet sitä. En voi todellakaan suositella tätä yritystä. Miten voin saada rahani takaisin ks. firmalta ja korvauksen nyt tosta ps2:sta?
Yleensä yrittäjään saa liikettä kun uhkaa kuluttaja-asiamiehellä tai vastaavalla. Jos ei sen jälkeen ala tapahtua, niin ota oikeasti yhteyttä kuntasi / kaupunkisi kuluttaja-asiamieheen, joka varmasti osaa neuvoa korvauksen hakemisessa yms.
eihän konsoleita saa enää modata ns. tilaustyönä? mutta modpiirejä jne... saa myydä yksityiseen käyttöön. eli saattaa olla kyseisen firman toiminta laitontakin(?) joku korjatkaa jos olen väärässä
Jaa se on datzka tänne taas spämminyt pahaa oloaan. Ensinnäkin annoin seurantanumeron ja jos siinä on virhe tai se ei muute pelaa, niin sillehän en voi mittään ilman toimintaa. Joka tapauksessa jos kaverin ensimmäinen viesti on otsikoitu "Modaus meni näemmä vituksi" tms. ja sisältö oli asiatonta herjaamista, niin mitä kaverilta voi olettaa? Takuuasioissa pyrimme nopeaan toimintaan, toisaalta tässä tapauksessa konetta testattiin lähes viikko, ennenkuin vika edes kunnolla ilmeni, josta kyseinen kaveri valitteli, niin varmana korjauksessa menee aikaa? Jos postissa taas on joku ongelma, niin syytön olen siihen. Kiitos ja näkemiin.
Noo, ei datzka ole ainoa, jolla on/on ollut ongelmia kyseisen firman tai paremminkin kyseisen asentajan kanssa. Oma kokemukseni ei hirveesti poikkea datzkan kokemuksista, tosin prosessin alun ja lopun aikajatkumo kesti viitisen kuukautta. Luvataan nopeaa toimitusta, mutta totuus on aivan toinen... (Tapahtui parisen vuotta sitten.) Soitto asentajalle, joka lupaa asennuksen parissa kolmessa viikossa (oli viikko pari ennen joulua) joka silloin tuntui kohtuulliselta ottaen huomioon, että joulu tulossa ja varmaan paljon joululahjaksi menossa modattuja koneita. Postista sain seurantakoodin, jolla aina välillä kurkkasin missä mennään. Postipoika toimitti paketin parissa päivässä postitoimipaikkaan, mutta sieltä se ei sitten pariin viikkoon liikkunut mihinkään. No, soitin asentajalle ja kysyin asiasta. Pari kertaa viikossa paketit toimitetaan/haetaan postista (vai olisko ollu niin, että posti ite toimitti ja haki kamat). No, anyway. Lupas tehdä koneen alta pois. Odottavan aika pitkä... Ei kuulu, ei näy. Soitto ja sanotaan just valmistuvan, postissa joko tänään tai viimeistään huomenna. Ei kuulu. Eletään tammi-helmikuun vaihdetta ja kone postista. Kone toimii PS:n omilla peleillä jotenkin, ei varmuuskopioilla. Soitto asentajalle, joka kertoo testanneensa koneen ja toimii. Sovittiin, että lähetän koneen takas ja tutkimuksiin, missä vika. Ja sitähän tutkittiin ja ilmeisen hartaasti, koska ei kuulunut pitempään aikaan mitään. Taas soitto ja toteamus, että modi rikki. Sovittiin, että toisen tyyppinen modi tilalle, ja kunnon testaus, että varmuuskopiot toimii myös. Ja taas odotusta... (Tässä välissä käytiin pari puhelin- keskustelua, mutta kun alaikäsetkin näitä sivuja lukee, niin antaa olla.) Tais olla huhti-toukokuun vaihde, kun kone palas takas. Parahiksi veljenpojalle, joka odotti saavansa koneen joululahjaksi (tietoisena siitä, että tulee vähän myöhässä), mutta saikin synttärilahjaksi. Kone toimii kuten pitääkin. Jostain muualta sen olisi vaan saanut nopeammin.