Olisko kellään antaa vinkkiä, että mistä mahtanee johtua kun ConvertXToDVD:llä muutetuissa ja DVD:lle poltetuissa leffoissa on noin sekunnin välein pikku nykäys? Ohjelman versio on 2.0.11.123. Tuossa on pikku bugeja, mutta mahtaako tuo nykiminen olla itse softasta johtuvaa? Muunnossa käytän keskinkertaista laatua, tuskin tällä on merkitystä? Pitänee kuitenkin kokeilla sitäkin. Läppärillä tuota muunnosta teen, mutta ulkoisella kovalevyllä, jonka pyörimisnopeus on sama kuin isojen kovalevyjen yleensäkin, eli tästä ei kai voi olla kyse? Onko kellään samanlaisia kokemuksia vai toimiiko teillä tuo ihan hienosti? Avusta kiittää, hän.
Mulla on muutamissa samalla softalla muutetuissa videoissa samanlaista ongelmaa. Tosin n. 10 sekunnin välein ja aivan videon alkupuolella pelkästään. Veikkaan, että nykimiset johtuvat frameraten muutosprosessista, jossa frameja lisätään esim. NTSC-videoon, jotta se toistuisi oikean pituisena PAL-standardissa. Siinä on sitten joku bugi varmaan. Päivitetty versio on tarjolla. (2.0.12.126)
Kannattaa tosiaan pitää alkuperäinen framerate. NTSC aiheuttaa harvalle soittimelle / dvd:lle ongelmia.
Joo, filmien alkupäässä olen itsekin tuon havainnut, enkä sitten ole myöhemmässä vaiheessa enää kiinnittänyt asiaan huomiota. Lettas: Jos ohjelma on sinulle tuttu, niin tarkoittanet, että tuossa "videostandardi"- kohdassa tulisi pitää asetuksena "automaattinen"? Mulla se on nyt ollut PAL, eli tuossa vois olla se syy. Koitan tuolla seuraavaksi. Voishan sitä kattoa tuon frameraten tietenkin aina ennen kuin aloittaa, mutta tuo automaattinen varmaan pitää alkuperäisen, jolloin ei tarvitsisi sitäkään vaivaa nähdä? Kiitokset näistä!
Minä nyt vastaan kysymykseesi... Kannattaa laittaa varmuuden vuoksi NTSC. Framerate kannattaa silti tarkastaa, ettei ala PAL-videoita syyttä muuttamaan. Jos laitat useamman leffan samalle dvd:lle, joissa on eri framerate, nykimistä tapahtuu silloin tietysti. Btw, kannattaa konvertoida parhaimmalla asetuksella, mikä softasta löytyy. Ajansäästö ei ole korkeintaan kuin 10-20%, ja laatu on silti silminnähden parempi.
Katsoin noita aiemmin tehtyjä muunnoksia ja huomasin, että nykiminen oli leffojen loppuun asti; sitä vain on vähän vaikeampi huomata elokuvan alettua. Kokeilin eri asetuksilla: automaatti, NTSC ja parhaalla laadulla. Näillä ei apua tullut. Nyt uusimmalla versiolla homma toimii jo ihan hienosti kun valittuna on automaattinen standardin valinta. Uusin versio toimii muutenkin paremmin. Vielä on polton aloituksessa jotain ongelmaa kun asema jää tekemään jotain formatointia. Joudun ottamaan joskus levyn ulos asemasta, että poltto alkaa. Tuolla nyt ei niin suurta merkitystä ole, tärkein eli konvertointi toimii nyt ihan hyvin. Kiitos, kiitos!