ConvertXtoDVD tekstitys-ongelma

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by name456, Apr 1, 2007.

1. name456

name456 Member

Trophy Points:
    11
    Millaiset säädöt kyseiseen ohjelmaan (2.1.14.223) pitää laittaa, jotta .srt -tekstit eivät mene kolmelle riville katsottaessa poltettua leffaa DVD-soittimella ?
    Itse olen poltellut videoita levyille ja kun katson niitä , niin tekstit menevät ajoittain kolmelle riville. Tämä tapahtuu toisin melko harvoin, vain muutamia kertoja per leffa. Olen Säätänyt tekstiasetuksia sen verran, että fontti on Tahoma, lihavoimaton, koko 24 ja rivin pituus 47.

2. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    srt-tiedostossa käytetään rivinvaihtomerkkiä, jolla määrätään monelleko riville teksti laitetaan. Jos tämä on ongelma se pitää korjata srt-tiedostosta käsin.

3. saavi

saavi Member

Trophy Points:
    11
    Ei ole ongelma noissa srt-tiedostoissa, vaan täytyy olla tekstiasetuksissa. Vanhassa versiossa (2.1.12.214) ei mitään ongelmia tekstien kanssa ja nyt tällä uudella (2.1.14.223), niin tekstit silloin tällöin kolmella rivillä ja välillä ei meinaa ruutuun mahtua. Mikähän olisi oikea fontti ja koko, jne.?? Ei viittisi polttamalla alkaa kokeileen. Vai pitääkö suosista asentaa vanhempi versio takasin hetkeksi aikaa ja käydä kurkkaamassa tekstiasetukset sieltä?..

4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Ei sun tarvitse DVD:lle polttaa. Kokeile muutta tekstikokoa ja konvertoi vähän matkaa, lopeta ja katso jollakin viewrillä tietokoneessa, miltä tekstitys näyttää.
    Mulla tekstikoko 18.

Share This Page