Eli ongelmana mulla on sellainen että prossun lämmöt nousee KORKEELLE. yli 60 asteen normaalikäytössä, ei puhetta vois tehdä mitään mikä rasittaisi prossua. Eli kysymykseni on että parantaako Coolermaster HCC-002 prossun lämpötilaongelmaa... tällä hetkellä mulla on Spiren 370 2.2GHz / A 2800 + cooleri mutta sillä ei saa lämpöjä kontrolliin. Prossu on xp2600+ ja emo asus A7V333-X. Muitakin lämmönhallinta keinoja saa esittää....
Minkälaiset pastat sulla on prossun ja siilen välissä? Ne ja niiden määrä vaikuttaa aikalailla lämmön siirtymiseen.
Tarrat saat antaa heti aluksi naapurin kakaroille kävelet kauppaan ja ostat kunnon tahnaa. Taitaa olla muutenkin aika lailla kellotettu tuo systeemisi joten paras ratkaisu kai olisi laittaa vesijäähdytys. Siihen löytyy valmiita paketteja. Hyvää niissä on että melu vähenee. Toisaalta paketit on varmaan 1000mk vanhaa valuuttaa. Jos kuitenkin haluat pysyä ilmajäähdytyksessä niin tarkkaile sitä toistakin lämpötilaa eli kotelon. Sen kun saat pidettyä 25 ja 30 välissä niin ei pitäisi olla niin suuria ongelmia. Siihen voit vaikuttaa suurentamalla ilmanotto aukkoja etupellissä ja sitä peittävässä muovipaneelissa. Jos ei vielä auta niin taakse reikä ja ylim. kotelopuhallin imemään lämmintä ilmaa pois kotelosta. Haittapuolina on että pölyä kertyy ja melu lisääntyy.
Itellä tuli lämpöjen kaa ongelmia videoiden konventoimisessa. Ratkaisin sillä, että kylmästi kotelon kylkeen 120mm reikä ja siihen puhallin. Jo katos lämpöongelmat. Pastojen kanssa pitää kans kattoa ettei mee liiallisuuksiin. Liika pasta on pahasta. Liian vähä vielä pahempi.
no järjestelmää ei ole ylikellotettu se on ali tehoilla. Prossu on 2.13GHz ja mulla se on laitettu 2,083GHz. Katselin tuossa vaan että olen tarkaillut väärää lämpöanturia luulen sitä prossun anturiksi. Prossu käy 40-45astee hujakoilla kun sitä ei rasita. Mutta emolevyn anturi Asus 2 näyttää korkeita lämpöjä. Mistähän tämä anturi mittaa lämpöä?
Ensin epäilin että emolevysi piirisarja kuumenee liikaa mutta ei sen pitäisi olla sekään jos et ole liikaa kellottanut. Tosin emon piirikin voi kuumeta liikaa jos piirisarjan jäähdytin on irronnut tai irtoamassa. Niissä käytetään yleensä myös sitä samaa surkeaa tarraa. Sitten tuli mieleen että mitä kuuluu kokoonpanoosi? Paljon kortteja, asemia ja useampi kovalevy AMD:n prossun kanssa vaatii aika paljon tehoja. Kone muuttuu epästabiiliksi mikäli poweri on alimitoitettu. AMD:n kotisivuilta löytyy powerin mitoitusohje johon kannattaa tutustua. Tämä voisi olla yksi syy.
Kokoonpano: Asus A7V333-x emo XP2600+ prossu GF4 TI4200 128Mb näyttis Barracuda 120Gb 7200rpm kovo LG CD-RW 300W Poweri pitäs mielestäni virran riittää