Corator ds vai Noctua NH-U12P SE2.KIIRE!!!!

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Suomimayra, Dec 19, 2012.

1. Suomimayra

Suomimayra Member

Trophy Points:
    11
    Olen kattonut about 10 testiä näistä ja Jotkut sanoo että corator parempi ja joissakin noctua on jopa 6 c viileempi.Joten kumpi toimisi oikeasti paremmin mun FX-6100 kanssa?Olen ajatellu kellottaa sen about 4,5-4,8 Ghz.Lämpöjen pitäs pysyä alle 65 c.Kopassa edessä 128 cfm 140mm tuuletin ja takana 108 cfm 120mm.Huomenna pitäisi ostaa eli vastauksia kiitos.Ja onko sillä väliä että noctua on 1,5 MM liian korkea mun Cm silencio 450 coppaan?

2. Toniman92

Toniman92 Regular member

Trophy Points:
    46
    Corator jos noctua on liia iso, tai si noctua ja sivupelti auki. Aika samoissa jäähytehoissa noissa kahdessa puhutaan. Noctuaa yleisesti pidetää ilmajäähyjen "kuninkaana".

Last edited: Dec 19, 2012
  3. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Voin vain sanoa oma kohtaisista kokemuksista, ja suositukset menevätkin Noctuan suuntaan. Olen ollut erittäin tyytyväinen, vaikkakin maksoin tuosta itseni kipeäksi paikallisesta atk puljusta (osto hetkellä melkein 70 euroa). Mutta koska oli pakko saada pikaisesti jokin tehokas cooleri, eikä oikein muita järkeviä (kahta Zalmannia lukuun ottamatta) ollut päädyin tuohon samaiseen Noctuaan. Jälkeenpäin ajatellen olen siis ollut todella tyytyväinen.
    Tuon mukana siis tulee kaksi Noxtuan omaa flektiä (120mm), ja jännitteen muunnin piuhat, eli tarvittaessa saat ne hyrrät joko pyörimään vikkelästi tai sitten hiljalleen, riippuen aikomuksista sekä tarpeista.

Mitä tulee tuon FX:n kellottamiseen, niin voi olla molemmat coolerit tukossa lämpökuorman suhteen. Eli mikäli oikeasti haluat saada tuon FX-6100:sen kulkemaan, voi olla että joudut joko harkitsemaan vesijäähyä (custom sellaista) tai sitten toivoa että esimerkiksi Noctuan NH-D14 olisi riittävä. Tuolla NH-U12P SE2:lla saat toki reilusti revittyä tehoja mitä alkuperäiseen cooleriin tulee (siis mikäli AMD:n orkkis), mutta ei sekään ihmeisiin kykene. Hiljainen se on, ja jaksaa pitää suhteellisen tehokkaasti hieman kuumemmatkin kivet viileinä.

Coratoria ollaan suositeltu aikanaan hyvinkin runsaasti, myös näillä AD:n palstoilla joten oletan senkin olevan varmasti hyvä. Mutta pitkään aikaan sitäkään ei enään ole ollut mukana esim konepakeitessa. Kannattaa myös tsekata Scythen Mugen 3, se on jonkun verran edullisempi kuin tuo Noctua, mutta ei häviä kovinkaan paljoa tehoissa jos lainkaan.
    Vielä yksi cooleri joka pysyy samoissa (+/-5 astetta) lukemissa on Xigmatekin Thor's Hammer.

Ainoana näistä valmistajista, Noctualla on 6 vuoden takuu, sekä sellainen juttu että kunhan pystyt tuomaan toteen että olet itse coolerisi ostanut (kuitista valokuva mistä näkee osto päivämäärän sekä samassa kuvassa itse cooleri) niin he toimittavat myös muille suoritinkannoille kiinnikkeet ilmaiseksi. Kaveri sai omaan Noctuaansa (joka on muutoin sama kuin kysymäsi/jonka itse omistan, mutta alkuperäinen NH-U12P) kiinnikkeet ilmaiseksi kiinnikkeet LGA 2011 kantaan.
    Eli firma ei perinteisesti unohda asiakkaitaan ostaessasi heiltä tuotteen..

4. Toniman92

Toniman92 Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos Mugen 3 otat, niin kannattaa ottaa se PCGH edition. 2 tuuletinta yhe sijaa, hintaeroo Jimms 3 euroa.

Share This Page