nonniih,elikkäs kun teen dedicated ohjelmalla steamistä servun,nii ongelma on semmonen,et sinne pääsee vaan 2-3 pelaajaa.. sama homma toistuu kun teen Counter-Striken kautta serverin,eli servuu pääsee vaan pari pelaajaa, elikkäs missä o vika?
Jaahas..Mitäs se sitten sanoo,jos sinne ei pääse kun 2-3 pelaajaa?Ootko nyt etenki kattonnut ne pelaaja määrät paljon serverille saa tulla pelaajia.
Yritätkö rullata palvelinta samalla koneella millä itse pelaat? Tässä voi tulla vastaa koneen ominaisuudet: Ellei ole jotain uubertehokasta dualcore-prossua niin sitten ei kone yksinkertaisesti jaksa rullata molempia. Toisekseen jos serveri on väärin konfiguroitu (sv_maxrate liian iso) niin 2-3 pelaajaa riittää tukkimaan 1mb/512kb nettiyhteyden. jos palvelimella sv_maxrate on asetettu 0:aan, käytetään pelaajien pelin arvoja, jotka yleensä on 20000 hujakoilla. Pelaajien raten ollessa 20000, meganen UPLOAD-kaista riittää juuri ja juuri 6 pelaajalle. Laita sv_maxrate palvelimelta 7500-10000, niin 6-8 pelaajaa voisi teoriassa pelailla 512kt UPLOAD -kaistalla (eli siis normaali 1mb/512kt adsl). 1 megatavun UPLOAD kaistalla (rate 7500-10000) voisi pelailla 14-18 pelaajaa. Itse veikkaan tuota jälkimmäistä, "väärin asetettua sv_maxratea".
ok,kiitos yritetää,mutta mistäs lyönkö vaan consoliin toi vai pitääkö se laittaa johki cfg tiedostoon vai mihi?
sen voi tuupata konsoliin, mutta se ei sitten joka käynnistykerralla tule voimaan. Jos sen haluaa joka käynnistyskerralla voimaan niin se pitää muistaakseni laittaa server.cfg -tiedostoon. itse laittaisin sv_maxrate 7500, niin jäisi varaa vähän muullekkin liikenteelle.
juuh,sain toimimaan.. kiitos sit vielä jos osaisit neuvoo,miten tohon dedicatedilla tehtyy servuu saa vaikka aim_map tai siis noita "uusia"/"erikoisia" mappeja lisättyä?
.bsp tiedostot menevät cstrike\maps -hakemistoon. monissa mappipaketeissa on semmonen että kun purat ne modihakemistoon, esim c:\polku\jonnekkin\cstrike, niin ne menee automaattisesti paikalleen.
hmh, kaverit kyl pääsee välillä,mut siis välillä ei, server is not responding.... HLSW ohjelma näyttää,et servu olis lan,mut kuitenki sinne välillä joku pääsee ja friends listalla ei pysty joinii... mikä ihme täs mättää? :'(
Toistanpa kysymyksen jonka esitin aikaisemmin: Yritätkö pyörittää SRCDS palvelinta samalla koneella millä itse pelaat?
no oon vaipunu epätoivoon ja kokeillu kaikkea.. oon dedicatella tehny ja sit iha counter-strikesta ja ny koitin srcds:ssää... aina sama ongelma... jokuaika mulla oli servukone,mut siis ei sinne siltikää päässy ku muutama pelaaja ja sit oli tätä,et ei respondaa yms yms ongelmaa
...ja edit-nappia voi käyttää. lainaanpa jälleen kerran itseäni: "Tässä voi tulla vastaa koneen ominaisuudet: Ellei ole jotain uubertehokasta dualcore-prossua niin sitten ei kone yksinkertaisesti jaksa rullata molempia..." ...eli srcds:ää ja itse peliä yhtä aikaa. SRCDS eri koneelle kuin itse peli niin avot.
miten tuon sv_maxraten saa laitettua server.cfg tiedostoon? Mulla vaan on nuo: // Use this file to configure your DEDICATED server. // This config file is executed on server start. // disable autoaim sv_aim 0 // disable clients' ability to pause the server pausable 0 // default server name. Change to "Bob's Server", etc. hostname "Counter-Strike 1.6 Server" // maximum client movement speed sv_maxspeed 320 // 20 minute timelimit mp_timelimit 20 sv_cheats 0 // load ban files exec listip.cfg exec banned.cfg
"miten tuon sv_maxraten saa laitettua server.cfg tiedostoon? Mulla vaan on nuo:" kirjotat vaan tyhjälle riville sv_maxrate 7500 (tai 10000,miten haluat tai jotai siittä väliltä) E: ja sitten vielä muista laittaa: sv_lan 0 jos haluat serverisi nettikäyttöön