Joo, nyt omistan tuon äänikortin ja vanha tais olla joku live!. Kummiskin niin oletin, että äänet muuttuu paremmiksi, musiikkia kuunnellessa ja peleissä. Peleissä varmaan on jonkun verran paremmat äänet yms, mutta musiikkia kun kuuntelee, niin tuntuu, että vanha äänikortti oli parempi. Esim jos jossain biisissä tulee "hiljanen" kohta niin se kuului lujempaa kajareista, mutta tämä äänikortti ei muuntele ääniä :/.. Ja muutenkin tuntuu, että äänenlaatu on huonompi kuin ennen.. Joten onko mitään ohjelmaa, mikä muuttas äänenlaatua??..
Ostitko Audigy 2:n käytettynä vai uutena? Jos ostit sen käytettynä, plugin hole on saattanut vaurioitua, joka vaikuttaa ääneen ja sen laatuun. En pitäisi hiljaisen äänen koventamiista positiivisena. Audigy kun sattuu olemaan ammattilaistason äänikortti, eivätkä muusikot kamalasti pidä siitä, että musiikki flätteerätään. Siitä juuri johtuu, että jotkut kuuntelevat vieläkin älppäreitä, koska CD:llä ja ämppäreillä (jotka on ripattu CD:ltä, OC) oleva musiikki on flätteerätty. Mitä äänessä sitten pitäisi muuttaa? Onko Audigy 2:n huono äänenlaatu rahinaa/kohinaa vai liian tumma soundi tms? Winampin equalisaattori auttaa asiassa ja tietysti Audigyn mukana muistaakseni tulee melko laadukas "equalisaattori" äänikortin mukana..(?)
Ostin uutena, Ääni ei rähise eikä mitään sellasta, mutta minun mielestä vanha kortti oli ehkä parempi :/.. Mutta ei se varmaankaan ole.. kortin mukanan tuli CD:itä kauhea läjä, missä oli päivitykset yms, ja sitten sellainen ohjelma kuin " cretive media source" joka on aivan kamala.. Esim sillä vanhalla kortilla jos sääti basso taso liikaa niin basso häiritsi, mutta nyt kun pistää ihan tappiin, niin ei vaikuta paljoa. Minusta tuntuu, että tumma saundi vaivaa.. Minä taas tykkään tuosta "fättäämisestä".. No joo :/
Niin. Uskoakseni itse kortsussa ei ole mitään vikaa, et vain tykkää sen ominaisuuksista. Jos myyt sen vielä uutena, voit saada siitä hyvät rahat.
Vähän myöhässä mutta... Bassosta tuli vaan mieleen että oletko pahkasika kokeillut Speaker Settings osiosta Bass boostia ja sen jälkeen EQ - säätöjä? Sain ainakin omat huonekalut liikkumaan... Äänen parannus onnistuu jotenkin CMSS-3D upmix toiminnolla. Speaker Calibration voisi myös auttaa ja jos oikein tahtoo säätää niin kokeile THX-konsolia. Olen samaa mieltä Erkkimonin kanssa "fättäämis" hommassa. Se ei ole oikein toivottu piirre. Creative media sourcessa on kuitenkin Smart Volume Managment joka tekee halutessa jonkunlaista kompressointia:
Löytyipä vielä tämmöinen: EAX-console -> effects -> [x]enable audio effects -> (*) custom -> edit -> add -> normalize. Normalizen pitäisi vahvistaa kappaleen hiljaiset osat. Tätä käytettäessä Orginal Sound kannattaa säätää kokonaan pois (-infinity).