Creativen 7.1 sivukajarit ei pelaa

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by ossimies, Jul 21, 2007.

1. ossimies

ossimies Member

Trophy Points:
    11
    Juu, ostin tossa pari päivää sitten Creative inspire T7900 7.1 monikanavakajarit tietokoneeseen. Muuten hyvät, muttei sivukajarit pelaa. Itse sivukaiuttimet ei ole hajalla, koska niistä kuuluu "päällä" olevan laitteen omainen jatkuva "piip" ääni. Äänikorttina on integroitu realtik. Ääntä ei sivukajareista tule edes windowsin tai äänikortin testissäkään

Olen yrittäny korjata asiaa seuraavilla kikoilla
    -Windowsin ja äänikortin asetuksissa on 7.1 toiminto päällä
    -Äänet täysillä joka kohdassa
    -Ei ajuri ongelmaa. Olen silti ladannu realtekin ajurit, ei toimi
    -testannu takakajareita sivukajareina, toimi, eli itsessään kajarit ei ole hajalla

En ole mikään kaiutinasiantuntija, en kauheesti noista äänikorteista tiedä, mutta luulisin että ongelmana on äänikortti. En edes tiedä tukeeko realtek cc97 tjsp. äänikortti monikanavasysteemiä

Ratkaisisiko ongelman uusi äänikortti joka tukisi
    7.1 monikanavasysteemiä. Ei oikein tekis mieli ostaa nyt jotain yli 100 euron äänikorttia. Pidin itsestään selvyytenä, että kajarit toimis

tossa äänikortissa on 6 paikkaa. pinkki, vaaleansininen, musta, vihreä, oranssi ja harmaa. Eli 6 channel kortti, että kyllä pitäs pelata

2. Netti

Netti Regular member

Trophy Points:
    26
    musta liitin mustaan ja oranssi liitin oranssiin ja vihreä vihreään sitte kannattaa vielä kerran katsoa nuo liittimet myös kaijuttimen takaa

3. ossimies

ossimies Member

Trophy Points:
    11
    joo katottu on mut voin kattoo uudestaankin. Ostan tässä joka tapauksessa uuden äänikortin, ongelma hoituu varmaan sillä.

Share This Page