Eli minulla olisi CS 1.6:ssa pienoinen fps-ongelma. Ennen fps oli lähes kokoajan 100, mutta nyt se on laskenut paljon ja se käy välillä 50:ssä. Olen pyyhinyt pölyt koneesta, formatoin kovon ja asensin windowsin uusiksi. Ei auta. Pelaan 640x480 resolla. Tässä tiedot koneestani. Olen koittanut säätää näytönohjaimen ajureista kaikkea muttei auta.
Eli oletko päivittänyt näytön ohjaimen ajurit atin sivuilta? Ja kirjoittanut consoleen pelissä fps_max 101
Pöpöt puhdistettu koneelta? eli ajat läpi viruksen tarkistuksen, ja spywaret vaikka ad-aware ohjelmalla tai ewido :lla
Ei ole vieläkään tapahtunut mitään vaikka kuinka olen yrittänyt. Olen koittanut kaikkia mahdollisia ajureita jne. Muuten kone on kyllä nopea, mutta CS:ssä fps on pska. Otin 3 kuvaa koneen sisästä, tuskinpa niistä mitään apua on mutta jos joku näkisi jotain vikaa siellä. Kuva 1 Kuva 2 Kuva 3
Ongelmasi vika voi olla siinä ettet ole asentanut piirisarjan ajureita? Tässä ne on: http://download.asrock.com/drivers/VIA/4in1/4in1_XP_2K_ME_98(4.46).zip Ennenkuin asennat nuo piirisarjan ajurit niin on syytä poistaa näyttiksen ajurit koska ne joutuu asentamaan uusiksi. Ja tällä sivulla on myös kaikki muutkin tarvittavat ajurit: http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=K7VT4A+
Tarkennan vielä sen verran, että jos ruudussa ei ole muita pelaajia, fps on 100. Mutta kun tulee muita pelaajia ruudulle, fps putoo yleensä 50:een. Sama juttu kun menen keskelle smokea niin fps putoaa 50 paikkeille.
Kokeileppa consolekomentoja: cl_fastprites 3 max_smokepuffs 0 http://www.clanbase.com/miscdl.php?did=998 ja tuolta high fps -modelit. Tuo fps:n putoileminen savussa johtunee näytönohjaimesta ja tarkemmin ottaen ajureista. Joillakin vanhemmilla ajureilla pitäisi olla mahdollista saada kiinteä 100fps savussa. Itselläni oli samanlaisia ongelmia vanhan koneeni kanssa(XP-M 2600+@2400MHz, GF ti4200) ja savuissa saavutettu fps oli täysin kiinni käyttämistäni ajureista, periaatteella: vanhempi = parempi. Aiemman Atin kortin kanssa tilanne oli muistaakseni hyvin samanlainen. Tiettyjä hyviä ajuriversioita en kyllä enää muista ulkoa.
Ei näytä auttavan mikään. Edelleen putoaa fps 50:een jos on muita pelaajia ruudulla. Taitaa olla niin että ATI:n kortit eivät pelitä 1.6:ssa hyvin. Voisiko vika löytyä BIOsista?
no mitä ensimmäisenä tulee mieleen tosta näyttiksestä on että näyttis vaihtoon jos haluut korkeemmat lukemat.
CS 1.6:ssa suurempi vaikutus on kylläkin prosessorilla. Näytönohjaimella en ole huomannut olevan vaikutusta, kuin juuri savun keskellä saavutettavaan fps:ään. Voithan toki tarkistaa biosista, että prosessorisi kellotaajuus on asetettu oikein ja ettei päällä ole mitään "cool&quiet"-ominaisuuksia. En nyt ole enää aivan varma, mutta mielestäni tuolla prossulla kuitenkin pitäisi olla mahdollista saavuttaa kiinteä 100fps. Oma kellotettu 2600+ mobile pyöritti peliä, developerin ollessa päällä, n. 200fps:n lukemissa. Käyttäessäni ti4200-näytönohjainta, fps tippui savussa n.80:een. Yhden päivän verran ehdin testailla myös Atin 9800pro -korttia, jolla fpsdroppia ei tapahtunut. Atin korteissa ei siis pitäisi olla ongelmaa.
Syypää löytyi! Minulla oli C-Media Xear 3D ääniajurit. Poistin ne ja nyt fps on taukoamatta sata. Eli mitä ihmettä? Onko mitään muita ajureita mitkä voisin asentaa? Ilman ääniä ei ole kovin kiva pelata.
Tuota tuota. Saattaa olla että sinulla oli ääniasetuksissa jotain häikkää. Itsellänikin on kyllä c-median kortti, joten kaippa sitä poistamista voisi kitsekkin kokeilla. Epäilen kyllä asetuksia.