Joo elikkäs... Mä tässä muutama päivä sitten asensin ostamani pelipaketin, missä tuli mukana counter strike:source, day of defeat:source ja half life2:deathmatch. Toisin sanoen source multiplayer pack. Muutama päivä sitten olin asentanut uudet ajurit ATi näyttikseeni, sitten kun olin samana iltana jättänyt steamin päivittämään näitä pelejä niin seuraavana aamuna menen koneelle ja huomaan ettei äänet toimi! Pitkän ajan korjattuani tätä ongelmaa ja asenneltuani ajureita sain asian kuntoon ja äänet palasivat. Nyt päätin pelata cs:ää. Kun käynnistän pelin, menin optionseihin ja säädin videot ja audiot sopiviksi jonka jälkeen etsin serverin ja menin pelaamaan, heti päästyäni serveriin peli tilttaa seuraavalla tavalla: Äänet jäävät toistamaan ja ruutu jumittaa, hetken tätä ja sitten ruutu mustaksi, myöhemmin vasta ääni katoaa. Näyttö ilmottaa hetken päästä että menee virransäästötilaan. Mietin että voi perskule uusi peli tilttaa heti! Ei muuta kun resettiä... sitten taas käynnistin koneen uudelleen ja menin peliin säätämään video asetuksien laatua hieman huonommaksi, myös äänen laadun laitoin mediumille. Taas yritän uudelleen serverille, nyt se toimii mutta myöhemmin taas sama tiltti! Tätä on jatkunut koko ajan eikä mitkään asetukset tunnu auttavan, ihan sama asia dod:issa... Muut pelit kyllä toimii mainiosti, mm. CoD2 jossa on mulla täysillä kaikki anisotrooppiset filterit yms... APUA!! Miten korjaan tämän ongelman, onko kellään samaa juttua?? Toivonpa että tähän viittittäisiin vastata kun ihan asiallisesti sen kirjotinkin edit: Tässä mun koneen sisälmykset: Näytönohjain: Ati Radeon 9600 Prossu: AMD Athlon 1999Mhz Muistia: 1024Mt Kovalevy: 160Gt muusta en tiedä
No näyttiksen ajurit pitäs olla päivitettynä, elikkä mulla on catalyst 6.2 ja sitten äänikorttiin oon tuolla muualla kysellyt apua mistä saan uusimmat ajurit, toivon että se auttaa kun tossa olikin jo noitten äänien kanssa ongelmia... piirisarja??
Oletko kokeillut laittaa VPU recoveryä pois päältä ja AGP väylänopeudeksi 4x? Löytyvät näytönohjaimen ajurien säädöistä.
Jos kerrot mikä emolevy on kyseessä niin joku kaivaa uusimmat piirisarjan ajurit emolevyllesi, jos et tiedä tätä yksityiskohtaa niin Sisoft Sandra tai Everest Home tämän tiedon kertovat.
Emolevy ASRock K7VT4A Pro (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN) Tollasta kertoo emolevystä, siinä on kanssa alla Piirisarja VIA VT8377A Apollo KT400A Sanokaa jos pitää lisää tietoja antaa
tuolla on valmistajan ajurit: http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=K7VT4A Pro piirisarjalle ajurit tuolla asrokin sivuilla näyttää olevan vähän vanhat. haeppas VIA:n sivuilta uudempaa: http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=1070 ja tuosta sitten toinen "VIA Hyperion Pro Driver Package", eli versio 5.07a
Okei.. nyt pystyin pelaamaan n. 7-10 minuuttia kun ehdin jo ajatella että huh päästiin siitäkin ongelmasta, mutta EI! Sitten se taas lopulta tilttas. Olen asentanut nyt uusimmat ajurit piirisarjaan, äänikorttiin, näytönohjaimeen, ainut mitä en ole kokeillut on laittaa toi agp väylänopeus nelinkertaiseks... En kylläkään löydä sitä =F Äänikorttiin ja piirisarjaan tuolta http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=K7VT4A Pro Näytönohjaimeen tietysti atin kotisivuilta (ei linkki toimi) Ei siis tunnu mikään auttavan... ja minimi kone vaatimukset on täytetty, edelleen vaan on sellanen olo että äänikortti on syyllinen... Jos ei mitään keinoja ole niin ei sitten ole.. harmillista sinänsä...... Yks pikkujuttu viel.. tossa kun asensin uusimman ajurin, näyttikseen, niin poistaessani vanhaa siinä tuli joku virhesanoma no display service, painoin ok, tämän jälkeen se kuitenkin jatkoi asennusta ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut, sitten kun asensin tätä uutta, se sanoo taas asennusvaiheessa jotain, taisi olla zero display service, siihen taas ok ja asennus jatkuu... voisiko tällä olla jotain merkitystä?
tuota, nyt sitten voi kokeilla henkimaailman juttuja. nosta kone sellaselle paikalle missä se ei ole mitenkään "piilossa", eli jos atk-pöydässä on keskusyksikölle kotelo niin ota se pois sieltä. Sitten kotelo auki niin että se pääsee vapaasti "tuulettumaan" ja eikun uutta matoa koukkuun. yhteen tapaukseen olen törmännyt missä osa peleistä toimi, mutta sitten parin pelin kanssa kone kuukahti kun kopan sisällä lämpö nousi kriittisen pisteen yli.
Eilen ostin saman kyseisen pelin ja mulla on justiin sama ongelma paitsi eri paketilla: GeForce FX 5800 näyttis, MSI K8T Neo2-FIR emo, AMD Athlon 64 3000+ prossu ja 1024 DDR400 ram... Eli ei ole Ati syyllinen kun Nvidia tekee samaa... Olen kokeillut ajaa ohjelmaa myös windowed modella, mutta siinä on sama juttu eli sitten kun tilttaa niin se kanssa tilttaa, eikä saa konetta palautettua muuta kuin uudelleen käynnistämisellä. Syy on melko varmasti Sourcen moottorissa, mutta ihme kun Steam ei ole mitään "korjaavaa" patchia julkaissut...
kyse on todennäköisesti ajuriongelmasta. Mulla ei ole mitään ongelmia ollut hl2:n, cs:sn, dod:s ja hl2mp:n kanssa. välineenä on athlon xp 3000, giga rammia, 9600 xt (cata 5.13) ja via kt600 piirisarja - äänikortti on pci-kortti jos tuntuu että äänet aiheuttaa probleemia, niin kokeile laittaa siihen pelin käynnistysoptioksi -nosound: eli siinä "my games" listassa paina oikealla hiirennapilla pelin päällä, ja valkkaa "properties" - siinä on sitten ensimmäisellä sivulla nappi "set launch options..". paina sitä, pistä tuo -nosound siihen kenttään ja eikun vaan uutta matoa koukkuun.
Kokeelin kolmea eri näyttis ajuria... Uusinta, reilu puolivuotta vanhaa ja jopa Näytiksen mukana tullutta, mutta ei tunnu auttavan. Kokeilin lisäksi lisätä Config.cfg tiedostoon ja poistaa kaikki mahdolliset effectit ja pistää kaikki mahdollisimman huonoksi, mutta siitäkään ei ollut mitää apua. [Edit]Okei nyt löyty tietoa. Me ei olla näemmä ainoat joilla on tämä ongelma. Steamin foorumeilta löyty muutama topic joissa oli sama ongelma ilmennyt ja googlettamalla löyty kanssa useita: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?s=&threadid=409590&perpage=15&pagenumber=1 Kokeilen nyt vielä asentaa OD:n ajurit ja pistää "Pystytahdistuksen" päälle jos vaikka sen jälkeen toimisi. Jos ei toimi niin antaa perkle olla!
tuolta steampoweredin foorumilta bongasin hyvin vinkin: eli näytönohjain lämpenee liikaa tai virtalähde ei riitä tunkemaan energiaa näytönohjaimelle. Mutta kerran olet jo testannut toista näytönohjainta, ehdottaisin että yrittäisi hankkia jostain tehokkaamman virtalähdeen jolla testaat.
@Ysf nyt vähän tarkemmin lukisit! mut aikas ässä bugi kyllä steamissa! itellä ollut kans HL2 & CSS kohta 2vuotta ja ikinä ei oo tommosia bugeja tullut vastaan itelle!:S GL vaan (HF ei varmaan sovi tähän lauseeseen)...