Olen luonut oman serverin Creater Server -valikosta, olen kirjoittanut console-valikkoon sv_lan 0 ja palomuurin asetuksissa Valve Stem sallitaan aina, mutta muut eivät pääse pelaamaan serveriini. Mistähän tämä mahdollisesti johtuisi?
hei olis pienoinen kysymys! kun haluaisin rakentaa serveri koneen ,millanen kokoonpano ja netti pitäis olla? counter strike coursen serverin tekoon ja tää olis tarkotettu vaan couner strike courseen 16 slot ei muuhun!
Sul pitäis ensinnäki olla console ja tuntee sen komentoi... esim. saat servun nettii jos kirjotat konsoleen: sv_lan 0 Ja sit sul pitäis olla vähintään 2 meganen netti...
@outopoika, pienellä offtopiikilla kyllä jollain 2ghz:n vehkeellä + 512mb keskusmuistia voisi 16 pelaajan CSS toimia. Mutta sitten ongelmaksi tulee tuo oletettu koti-adsl/kaapeliyhtey joka ei ole se paras mahdollinen ratkaisu.. Laskennallisesti yksi pelaaja hörppää upload-kaistaa ~4 kilotavua, eli 4 kilotavua x 16=~56 kilotavua (** katso selitys). Eli teoriassa homma voisi toimia jopa 512 kiloBITIN adsl:llä, käytäntö on vain eri juttu: Pelipalvelimella on myös muuta liikennettä (yhteydet Valven palvelimiin yms) joten voisi sanoa että meganen on siinä rajoilla ja muuta liikennettä (mitä melkein aina vähän on), kuin peliliikenne, ulos/sisälle ei saisi olla. ** selitys ** pelkistetty sellainen tuohon kaistan laskentaan, mutta onpahan joku kuitenkin. bitti= yksi ykkönen tai nolla. tavu = 8 bittiä. kilotavu = 8 kilobittiä. 56 kilotavua = 448 kilobittiä. ADSL:n nopeudet ilmaistaan kilobitteinä, eli 512 kilobittiä ~ 64 kilotavua (TEOREETTINEN maksimi); käytännössä 512 kilobitin adsl:n maksimi on noin 56-58 kilotavua.
Eipä oo Niko nimeni.. Miten Creater Server -valikon kautta saisi serverin yleiseen käyttöön? Dedicated Server -valikon kautta saan serverin yleiseen käyttöön, mutta kun itse pelaan mukana rupeaa nykimään.
huoh. konsolin saat kehiin laittamalla optionseista raksin oikeaan kohtaan. eli options -> keyboard -> advanced -> enable developer console. Sitten luo se uusi peli ja kun peli on käynnissä paina ykkösen vieressä olevaa §½ -näppäintä ja kirjoita tuo komento sv_lan 0 ja lyö etteriä. Sillä ainakin minulla toimi. Ja steam.exe ei ole ainut jolle pitää liikenne sallia. myös steam\steamapps\cstrike\hl.exe:lle pitää muistaakseni sallia myös liikenne.
ootko nyt ihan varma että osaat laittaa servun? itellä pyörii servu lähes jatkuvasti toisella servu koneella, sulla on varmaan ongelma siinä että se ei uploadaa sitä sinne STEAM servers listaan, eli se ei lähetä valven palvelimelle tietoja :/ itellä oli vastaava ongelma mutta korjaantui boottaamisella ja servun uudestaan asentamisella..
huoh. mene nyt guuglella vaan etsimään ohjeita miten palvelinta yllpidetään. mutta vastaus ongelmaasi on kirjoitella serverin konsoliin komento changelevel cs_kartannimi