Jotain mätää tässä on. Pääsen itse serverilleni pelaamaan ja kaikki toimii oikein hyvin. Kun käynnistän dedicated serverin "mustassa ikkunassa" lukee, että "connection to steam servers succesful". Itse näen serverin favoriteissa ja kaverit näkevät minut "jossain" pelissä kun annan ip:n. "sv_lan 0" eli serverin pitäis olla public. srcds.exe:n ominaisuudet = -console -game cstrike -autoupdate +maxplayers 12 +map de_dust2 (Yksi tuttu sanoi että mitään portteja ei tarvitse avata ainakaan hän ei avannut omalla servullaan ja muut pystyivät joinimaan.) Olenkin miettinyt että mikä mättää kun kaikki "tarvittavat" komennot ovat kunnossa? Pitääkö avata joku portti esim. default 27015 (jonka olen jo 5x avannut) portin avaus ei auta muiden serverille pääsyyn.( olen voinut tehdä avauksen väärin.)Olen kokeillut muidenkin porttien avausta kuin 27015. Minulla on Wlan eli olen reitittimen takana jossa on palomuuri ja tietokoneessani on windows palomuuri. TCP/UDP kumpi portti pitää avata? vai molemmat. Tällain hieman epäselvästi on aina hyvä kysyä mutta koittakaa ymmärtää~~ ois jees saada jotain apua / kommenttia. 8)
Socket bound to non-default port 27016 because original port was already in use. Socket bound to non-default port 27021 because original port was already in use. Socket bound to non-default port 27006 because original port was already in use. Network: IP 192.168.0.100, mode MP, dedicated No, ports 27016 SV / 27006 CL Connecting to 192.168.0.100:27015 ... Connected to 192.168.0.100:27015 tämä liittyy kenties ongelmaan ~~ ? dedicated no~~ cvar:ssa yes
Päättelen tuosta ip-osoitteesta, tuo sinun palvelin on ilmeisesti reitittimen ja NAT:in takan. Tuo osoite 192.168.0.100, on ns ei-reitittämätön osoite ja siihen ei ulkopuoliset pääse käsiksi ellet laita reitttimestä "port forwarding" -ominaisuutta päälle. Ideanahan olis siis se että kun joku yrittää ottaa yhteyden tuohon sinun reitittimeen ja tiettyyn porttiin, niin reititin ohjaisi eteenpäin sen yhteyspyynnön palvelimen ip-osoitteeseen ja sopivaan porttiin. Ja se on UDP-portti joka pitää ruuata kohdalleen. Srcds taisi käyttää vielä TCP-porttia 27015 noiden rcon-komentojen suorittamiseen. sitten selvitä mikä on se ulospäin näkyvä ip-osoite (käymällä vaikka osoitteessa http://whatsmyip.net ja käsket kavereidesi ottaa yhteyden siihen ip-osoitteeseen. Toisekseen voit määrät tuon srcds:n pyörimään missä tahansa portissa jos tulee valituksia että "already in use". laitat vaan komentoriville lisää kamaa -port xxxxx
Riittääkö pelkän oikean ip:ni antaminen kaverille vai TÄYTYYKÖ tehdä "port forwarding"? En ole mikään haxor joten en tiedä mitä kaikkea pitäisi tehdä. kun kävin http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Telewell. osoitteessa sieltä ei löydy omaa reititintäni. olisi hieno tietää mitä teen kun "avaan portteja" etten anna millekkään madoille/viruksille mahdollisuutta kaataa konettani. kaveri sanoi että ei tarvitse avata portteja vaan joku teksti tiedosto riittää siihen että kaverit näkevät pelini. voisin sanoa että toivoton tilanne. en osaa englantia niin hyvin että ymmärtäisin kaikki oikein, joten en viitti alkaa sohlaamaan.
kokeilkaa. Mutta minä vähän kuitenkin epäilen. Reititin ei kysele palvelinkoneelta että "hei, olis tämmönen paketti tulossa, otatko vastaan". Tämmäinen sääntö pitää olla reitittimeen erikseen määrätty. esim "reitittimen porttiin 27030 tulevat udp-paketit välitetään lähiverkkoon koneelle 192.168.0.100, porttiin 27015" tätä kannattaa varmaan kysyä kaveriltasi, minulla ei ole mitään hajua että mikä tämä temppu on.
kiitos nyt näistä tiedoista. Epäilen että ongelmia tulee joten alan sitten itkemään uudestaan pc peli keskustelu palstalle.
Palvelin ei toimi NAT:in takana ilman porttiohjausta, eli tuota port forwardia. btw. jos tulee ongelmia, niin itke tähän ketjuun, älä tee uutta ketjua...
oogeij. Mieleen juolahti vaan että tuolla portforward sivulla ei löydy oman reitittimeni nimeä telewellin kohdalta. Päteeköhän TW-EA510 (minulla oleva reititin) samat ohjeet kuin kahteen sivulla mainittuun telewelliin esim. TW-EA500 :O ? http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm ja mahtaakohan tähän "NAT" ongelman ratkaisuun löytyä suomenkielisiä ohjeita. -jos löytyy linkki sinne vois olla hyödyllinen.
Mulla taitaa olla sama boksi kuin sulla ja on ollut ties minkälaista ongelmaa NATin ja porttiohjauksien kanssa. Voisiko ongelmaan olla avuksi boksin siltaaminen?
Mullaki häiritsi toi natti... no avasin sitte portit mutta... sitte ku poistin natin ja muutin reitittävä -> siltaava nii laski pingit puoleen...
jaa-a. siltaava = ? voisi auttaa jos hieman valoittaisitte käsitettä "siltaa". haluan serverin näkyviin muille mutta myös pitää koneeni suht hyvässä suojauksessa. NAT säätöön / siltaamiseen ohjeita ~~
Eli NAT:in kanssa kaikki verkossa olevat koneet näkyvät nettiin yhden IP-osoitteen takaa (eli siis se IP-osoite jonka ADSL modeemi ottaa itselleen), tällöin pyytämättömät yhteydet eivät pääse läpi koska NAT ei tiedä minne ne pitäisi ohjata. Eli tuo NAT suojaa ulkopuoliselta pyytämättömältä liikenteeltä, mutta ei muuten. Sen takia kannattaa olla softa palomuuri kaikissa koneissa (Windows ainakin). Ja tämän takia NAT vain yleensä häiritsee käyttäjää. EDIT: Siltaavassa tilassa kaikki koneet saavat IP osoitteen suoraan operaattorilta (tai ainakin 5 laitetta), joten niihin voi ottaa sitten suoraan yhteyden. kyljys88: http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea510/tw_ea510_ohjeet.htm tuolta oman laitteen versio, sitten ASETUSTEN MUUTOKSET -> KONFIGUROINTI: SILLATTU YHTEYS (en siis huuda, copy/paste on vain helpompaa) jos haluat sillattuun tilaan tai http://www.telewell.fi/kysymyksia/adsl/virtual_server.htm jos haluat ohjata/puhkoa nuo portit (eli NAT jää päälle).
ONGELMA! Nyt kun aloitin säätämään tämän telewellin ohjesivuston kanssa ja teen kaiken kuten käsketään. avaan siis portin numero 21 TCP. ja reitittimeni "fake" ip on 192.168.0.XXX Annan kaverille pelini ip osoitteen 192.168.0.xxx:21 ei löydy. eli pitääkö minun käyttää ns. oikeata ip:tä jossain vaiheessa... kun suorita cmd ja ipconfig antavat "faken" ja telewellin ohjeissa käytetään "fakea". Serverini pyörii 192.168.... ip:llä koitin myös avata laitehallinnan sivulta porttia 27015 mutta ei auta.. annoin kaverille monia ip:tä mutta mikään ei toimi. Kun katson muiden tekemiä public servuja niiden ip:t ovat aina esim. 83.142.55.2:27015. En ole nähnyt 192 / muita kolme numeroisia ip:n alkuja. HELP! (koita saada selvää)
tuo 192.168.0.? on sisäverkon ip-osoite. Se ei näy muille vaikka mitä tekisit, eli se on vain sinun käytettävissäsi. Kaverisi yhdistävät sille palvelimelle sinun ulkoisella ip-osoitteella, jonka palveluntarjoaja jakaa ja joka näkyy ulospäin joka paikkaan. Ulkoisen ip-osoitteesi näet tuolta: http://www.myip.dk/ Reititin hoitaa tuon liikenteen ohjauksen sitten sille 192.168.0.x osoitteelle jos olet porttiohjauksen tehnyt oikein.
Avaan portin 27015 TCP (default cs:sä). Kun käynnistän dedicated serverin ja olen pistänyt srcds.exen ominaisuuksiin oman "oikean" ip:n 84..+ip 84... Sitten se sanoo että couln't allocate dedicated server UDP port. Vaihdoin TCP:n UDP:ksi. Sama couln't allocate dedicated server UDP port. Koitin myös avata porttia 27029 samaa se jauhaa... eli siis... nyt tuntuu että minun pitää kyllä lisätä se "oikea" ip srcds.exen ominaisuuksiin koska miten muuten saisin serverini ip:n näkymään muille oikeassa muodossa eli 84... ei 192... En kyllä tiedä miksi se valittaa portista vaikka se on avattu ohjeiden mukaan.
Mikä on tuon palvelimesi sisäverkon ip tarkalleen ja kokonaan? (eli se 192-alkuinen) Entä minkä ip:n ja portin laitoit tuonne telewellin asetuksiin tarkalleen ja kokonaan? Oletko ohjelmapalomuuriin tehnyt säännöt? Entä oletko sammuttanut windowsin palomuurin?
192.168.0.100 saman ip:n laitoin sinne laitehallinta sivulle ja portiksi kokeilin näitä yksi kerrallaan : 27015, 27029, 21 UDP / TCP EN ole määrittänyt mitään erityisiä "sääntöjä" koska en ole itse laittanu palomuuria / nettiä koneelleni... Säädöt teki "haxor isäni työpaikalta... En voi pyytää häneltä apua tähän (syitä monia). En ole sammuttanut palomuuria koska olen luullut sitä tarpeettomaksi vaihtoehdoksi jos kerta portit avataan palomuurista.
Windowsin palomuuri ainakin kiinni. Siitä ei ole kuin haittaa tuossa, varsinkin jos käytössä on sekä rauta- että myös jokin softamuuri.