joo eli ongelmana on että counter-strice source ja half life 2 jumiutuu, käynnistää koneen uudestaan tai potkasee pois ja laittaa tämmösen viestin käsky ositteessa "0x241f7c37" viittasi muistiin ositteessa "0x0110f5c0". muisti ei voi olla "read" alkaa ärsyttämään kun missään ei ole kunnon selvitystä miten tämä ongelma lähtee... cmr 4 jumittu eikä sano mitään... Ongelma on todennäköisesti näytönohjaimessa, vaikka olen sen päivittänyt... mulla on tollanen kone: Amd Athlon xp 2000+ Ati radeon 9000 pro Windows xp home (sp2) 512 DDR ram Hjelppikää pliiss...
source ja half-life2 suhteen kyseessä on se että jotain komponenttia käytetään liian kovilla kierroksilla, eli ylikellotukset pois näyttiksestä, suorittimesta ja muisteista.
voi olla mutta en ole itse ylikellottanut mitään.... post skripti... miten sitä sais sitten pienemmälle??
Kannattaa aluksi katsoa että on uusimmat näytönohjaimen, piirisarjan ja äänikortin/piirin ajurit. Sitten voi vaikka memtest86 ohjelmalla testata muistien kuntoa.
joo näyttiksessä on uusimmat katalystit(vaikka en tiedä onko niistä muuta kuin haittaa, kun kaverilla on sama kokoonpano eikä sillä ole ongelmia tän jutun kanssa ja se ei oo hakenut ajureita) äänikortti on kai integroitu se AC97 juttu... ja sen ajurit ei oo windows yhteen sopivat.. se memtesti sano että järjestelmätiedostoa ei voi käyttää windows ohjelmien suorittamiseen ... eli se ei toimi... mitkä piirisarja ajurit/päivitykset??
tietokoneet ja pelit kehittyvät niin huimaa vauhtia että nykyinen kokoon panosi ei oikeen riitä. rautakauppaan mars mars näytönohjain ja yx 512 kampa lisää niin johan toimii pelit.
Kerro mikä emolevy koneessa on niin joku kaivaa sopivat piirisarjan ajurit. memtest86 tehdään siis boottidisketti jolla sitten kone käynnistetään ja se sitten tarkistaa muistin kunnon.
okei en siis lukenut sen memtestin sivuja tarpeeks... Emolevy on: KT3 Ultra2 (via kt333 chipset based) tarviiko siitä enempää tietää..??
Tuolta voit tarkastella emon speksejä, se on varmaan tuo "standard version"? http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=341 Tuolla ajureita, uusin bios ja muuta "roinaa". http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=341&kind=1 Piirisarjaan "VIA Chipset 4in1 Drivers". Pistä koneelle muuten toi "msi live update"-ohjelma. Sillä löytyy juuri sun emolle tarvittavat päivitykset helposti. Ei tarvi koko nettiä koluta läpi
niin itellä on tossa kaapissa yx just samanlainen emolevy tosin itellä näyttiksenä radeon 9700 ja siihen ei ainakaan käyny tolla emolla muu ku catalyst 4.5. piirisarja ajureista muistaakseni ihan uusimmat ei skulannu.eli jokku via 4.47 tai 4.49 ajurit pitäs olla hyvät.http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&Type=1 ja tässä jokku pc-pelikäyttöön optimointi ohjeet =) http://www.viavga.com/default.asp?PageID=20&Article=51
hei nyt tuli ongelma sen msi jutun kanssa... asensin uusimman biosin sen avulla ja aktivoin wintoosan, mut nyt kirjautumis jutut ja käyttäjän vaihto on ihan huonosti järjestetty.. kun menee ohjuspaneeliin ja sieltä käyttäjätili ja vaihdakirjautumis asetuksia, sanoo että ginamsi.dll estää tätä toimintoa... ja että ongelma korjaantuu jos sen poistais... kannattaako/pitääkö/voiko/saako sen poistaa??? asennan nyt loputkin siltä msi live updaterista p.s. msi live updater sanoo että ois vieläkin uus biossi mulle mut en taida sitä enää ottaa, sit on VIA Chipset Drivers Ver. 4.51, Realtek Network Driver Ver. 5.612.0413.2004, Realtek AC97 Audio Drivers Ver. 5.10.00.5750. nuo AC97 driverit ei wintoosan kautta tukeneet windowsin allekirjoitus juttuja joten niitä ei sit varmaan kanssa oteta. MITÄ NOISTA SITTEN OTAN ?? pps. olisko mun pitänyt laittaa jotain eri asetuksia bios iin kun se kysyi että haluuko ite laittaa vai pistetäänkö defaultit?? ppps. ainakin äänet oli hävinnyt koska oli bios integroitu äänikortti... kertokaapas miten ne saa takas ja pitääks sieltä biosista säädellä jotain muutakin... en oo koskaan sinne kajonnut eli yksityiskohtaset ohjeet ois poikaa...
kattelin noita memtest sivuja ja msi:n sivuja.. memtestistä sen verran kysyisin että tartteeko mun tietää noin Hel**tin paljon ennen kuin käytän sitä ja sit tuolta msi:n sivuilta huomasin että onks mulla IrDA portti tietokoneessa??? Taidan tarvita siihen ajurit kun Nokia PC suite sanoo että laitetta ei ole...
Okei tilanne on tämä nyt kun uusivuosi on ohi ja krapula alkaa hellittää... kaikki ajurit(paitsi just ne piirisarjan..) ja uusin bios on asennettu ja juttu näyttäs toimivan. äänet kuuluu kirjautuminen toimii kun poistin sen ginamsi jutun ja asensin uusimmat ajurit.. eli enää tarvitsee tietää onko 1.VIA Chipset Drivers Ver. 4.51 sopiva mulle (kuten msi live updater sanoo) vai via 4.47 tai 4.49 (kuten rauhis sanoo) 2.css näyttää että prossu ois 1.3 mut en tiedä onko se vakavaa.. täytyy pahoitella tätä tripla postia mutta aika kuluu ja uudistuksia tulee eikä kukaan muu näytä muistavan tätä palstaa...