[Bold] Eli siis... Kun pelaan jollain servulla ja isä laittaa toisen koneen päälle niin alkaa lagimaan ihan helvetisti ping nousee niistä perus 20 - 30 lukemista yli sadan,,, ja sitten mut potkitaan pihalle ja lukee että "sry u ping is 2 high." mistähän tämmöinen voisi johtua. koneet on liitetty yhteen modeemiin josta menöö sitten johto puhelinpistokkeeseen. mutta koneet eivät ole millään tavalla samassa verkossa. vain saman modeemin kautta kytketty nettiin. hohohoo modeemiin on mahdollisuus kytkeä 4 konetta mietin vain että mitenkäs se on mahdollista jos kahdellakin käy jo näin... NETTI NOPEUS 1M Sonera
Kyllä ne loppupeleissä sitä megasta linjaa molemmat käyttää. Ja se meganen kaista _jaetaan_ moteemiin liitettyjen koneiden kesken
Niin niin, kyllä kyllä... mutta mitenkä saan korjattua asian... ihmettelempä vain että oltiin kaverin luona lanittamassa ja laitoimme 4 konetta yhteen moteemiin ja pelattiin vähä aikaa netti servuillakin ja ei yhtään mitään erikoista tapahtunu pingi oli joku 20 kaikilla ? olisi kiva jos saisin kotiin saman mahdollisuuden? eli mitä säädän ? JA TÄLLÄSTÄ VIESTI PUKKAA KAIKISTA OHJELMISTA: You have a lowid. Please review your network config and/or your settings
tarkista tuo toinen kone viruksista ja spyvaresta. Varmista myös että toisen koneen käynnistyessä ei mene päälle mitään p2p-ohjelmaa: edonkeytä, emulea, dc++:aa yms. taitaa emule/edonkey ilmoitella tuollaista. Palomuurista pitää aukaista oikeat portit tai ko. ohjelmalle sallia palomuurista netin käyttö. Kun en tiedä mitkä palomuurisysteemit sinulla on käytössä, niin enpä sen kummempia ohjeita voi antaa. edonkey/emule käyttää oletuksena kuitenkin seuraavia portteja: tcp 4662 sisäänpäin tuleva tcp 4661 ulospäin lähtevät udp 4672 sisääpäin tuleva udp 4665 ulospäin lähtevät
kiitos kiitos. mutta mutta olen sen varran NooB että en osaa aukaista noita portteja joskus olen counter strike sourcen hostin tekoa varten aukaissut jonkun portin joltain hämärältä sivulta minne sain ohjeet,,, toinen kone on aivan puhdas koska oon just asentanu sinne windowsin. ärsyttävä juttu ku kaverin luona oli kyllä 4 konetta samaan aikaan netissä ja toimi moitteettomasti.. EDIT : no portit siis pitäis saada auki? ajattelin kanssa koska kaverin luona eMule yhdistää servulle alle 5 sekunnissa mun pitää retryttää sinne koko ajan ku tulee tota LOWID juttua :C
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Telewell/TW-EA-500/TW-EA-500index.htm muistaakseni tuo 500 sarjan valikot ei kauheasti 501 sarjasta eronnut, oletuksella siis että haluaa puhkoa/ohjata portteja niin tuolta löytyy kuvalliset ohjeet monelle ohjelmalle. Tietenkin helpompi ratkaisu on muuttaa modeemi sillattuun tilaan http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea501/tw_ea501_ohjeet.htm ja oikea versio laitteesta ja ASETUSTEN MUUTOKSET ja sen jälkeen KONFIGUROINTI: SILLATTU YHTEYS molemmissa koneissa kannattaa tietenkin olla oma palomuuri kun tuon sillatun tilan ottaa käyttöön.
juu ei ne 500 mallin valikot paljoo ero 501:seen. mutta jos sulla on tosta 501 se versio 2 nii siin täytyy niitten porttejen kaa säätää vähän lisää muistaakseni tääl afterdawnissa oli ohje siihen