custom pc

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by holppi, Mar 20, 2011.

1. holppi

holppi Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs tämmöstä:

nykyinen kone on hajoamassa ja on iältään sekä osiltaan vanhenemassa nopeaan tahtiin. Kysyisinkin täältä että minkälaisen koneen kannattaisi hankkia sekä tavallista käyttöä mutta varsinkin pelaamista varten. Oon koittanu etsiä hyviä sivustoja joissa voisi customoida koneen itse, mutta en oo löytäny yhtään sivustoo joka toimittaisi suomeen...

Tiedän että osina kannattaisi ostaa, mutta olen täysin uuno näissä asioissa...tietoni rajoittuvat lähinnä prossuun ja näyttikseen.

Olen valmis kuluttamaan max 1400e eli jos ei custom pc sivuja löydy(jotka toimittavat suomeen) niin joltain sivulta osina parhaimmat mitä saa tolla hinnalla.

2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Mitä tarkoitat tuolla "custom-pc:llä"? Lähes jokainen tietokone firma tarjoaa kasauspalvelua, joten heittelet vaan osat koriin ja kone tulee valmiina lähipostiin/noudettavaksi.

Lapstoresta esim. tällänen paketti:
    Jäähy kannattaa vaihtaa http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_13_177&products_id=36972 tai http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_13_177&products_id=40295 koska tuossa paketin jäähyssä on ilmeisesti vakiokierrokset (800 rpm). Muistia tuossa on 8Gt, koska halvalla saa. Neljäkin riittää pelikäyttöön, muttei sitä koskaan liikaa ole. Kotelostakin voi tinkiä, jos siltä tuntuu.

3. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Juu tosta tommonen paketti noilla korjauksilla ja menet monta vuotta sillä :)

4. jozoo

jozoo Regular member

Trophy Points:
    28
    Hyvä paketti muuten.
    Tilasin täsmälleen samanlaisen mutta ostin halvemman näytönohjaimen Gigabite 6950:n 265 eurolla vai mitä se nyt oli. Valitettavasti otin tuon kalliimman mugenin. Pitäisikö minun siis laittaa meiliä että voisiko vaihtaa tuohon 45 euron mugeniin?

Last edited: Mar 20, 2011
  5. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Kannattaa varmaan kokeilla, jos sen saisi vaihdettua. Tossa paketissa tosiaan käynyt sellainen kämmi, että tuon jäähyn tuuletin pyörii kuulemma 800 rmp, eikä säädy lämpöjen mukaan.

6. jozoo

jozoo Regular member

Trophy Points:
    28
    Sain vaihdettua sen coolerin. Toivottavasti oli oikea ratkaisu.

Share This Page