D-Link DGL-4300 reititin jakaa omituisia IP-osoitteita (Edit: ratkaisu löytynyt)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Samuelc, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samuelc

    Samuelc Member

    Joined:
    Nov 5, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ostin käytettynä ko. laitteen, joka oli (kuulemma) toiminut edellisellä omistajallaan moitteettomasti. No, itselläni laite ei ole ihan niin hyvin pelittänyt, koska en ole päässyt useamman tunnin säätämisen jälkeen edes reitittimen asetuksiin käsiksi.

    Kokoonpanona minulla on TeleWell TW-EA200 ADSL modeemi, pari pöytäkonetta, läppäri ja tietysti tuo otsikossa mainittu reititin.

    Ongelma on siis se, että jos liittää koneen/koneita LAN-portteihin, jakaa reititin (IP 192.168.0.1) liitetyille koneille IP:t mallia 169.254.xxx.xxx (subnet mask 255.255.0.0). Tällöin Windows herjaa liitettävyyden olevan vajaa, eikä reitittimen asetussivulle pääse. Olen yrittänyt tämän jälkeen laittaa liitetyille koneille IP:t käsin (192.168.0.x, subnet mask: 255.255.255.0, default gateway:192.168.0.1, DNS: 192.168.0.1), ja tällöin Windows ei enää herjaa vajaata liitettävyyttä, mutta reitittimen asetussivulle ei siltikään pääse. Mikäli olen liittänyt useampia koneita, niin niiden välinen liikenne kyllä kulkee reitittimen kautta, kunhan asettaa IP:t käsin. Sillattu ADSL-modeemi on myös ollut kokoonpanossa silloin tällöin mukana, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta toimintaan.

    Olen yrittänyt resetoida reitittimeen tehdasasetukset useampaan kertaan. Tässäkin on vaan se ongelma, että tuonkin tekemiseen on paljon erilaisia ohjeita liikenteessä, mutta niin monella eri tavalla olen sen tehnyt, että eiköhän joku niistä ollut se oikea.

    Alkaa olemaan keinot lopussa, joten kaikki apu olisi tervetullutta.

    Edit: Murossa oltiin nopeita, joten tämän voi unohtaa.
     
    Last edited: Nov 5, 2009
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page