D-Link DSL-2740B uuteen käyttöön?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by sonkeri, Jan 28, 2010.

  1. sonkeri

    sonkeri Member

    Joined:
    Nov 16, 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on aikaisemmin ollut ADSL-linjassa kiinni D-linkin DSL-2740B, jossa siis ADSL-modemin lisäksi n-WLAN ja 4 ethernet porttia. Viime vuoden puolella ADSL:sta luovuttiin, kun Elisa veti meille valokuidut kotiin saakka ja nyt on käytössä Elisan Inteno, jossa kuitupääte, g-WLAN ja 4 ethernet porttia. Verkon nopeus 100/10.

    Olen aikonut hankkia tuohon Elisan Intenoon switchin, jolla saisin muutaman ethernetin lisää kiinni verkkoon sekä mahdollisesti nopeamman n-sarjan WLAN-tukiaseman.

    Pystyykö tuon D-Linkin purkin konfiguroimaan siten, ettei käytetä ollenkaan ADSL:ää vaan että se toimisi switchinä ja WLAN-tukiasemana? Minkähänlaisilla asetuksilla?
     
  2. VarMi

    VarMi Regular member

    Joined:
    Nov 23, 2005
    Messages:
    140
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    ei tarvitse olla käytössä ADSL että toimisi kytkimenä/reitittimenä. Kokeiles DHCPllä suoraan.
     
  3. sonkeri

    sonkeri Member

    Joined:
    Nov 16, 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli laitan yhden kaapelin Intenon ja Dliniin väliin ja jätän DHCP-palvelimen päälle?
    Olen yrittänyt, mutta ei synny yhteyksiä.
    Mistä dlink tietää, mikä linja on nettiin menevä ja mille jaetaan paikalliset DHCP-osoitteet?
     
  4. VarMi

    VarMi Regular member

    Joined:
    Nov 23, 2005
    Messages:
    140
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    kokeiles laittaa router kohtaan yhdyskäytävän ip/manuaalin sivu 32.
     
  5. sonkeri

    sonkeri Member

    Joined:
    Nov 16, 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sivu 32 eli LAN Setup? Routerin osoitehan lienee tämän Dlinkin osoite eikä siihen käsittääkseni voi laittaa Elisan yhdyskäytävän osoitetta.

    Löysin ongelmaani yhdeltä ulkolaiselta palstalta vastauksen, että ei onnistu, koska ko dlinkissä ei ole nk. wan-porttia..

    Eli ei taida toimia....
     

Share This Page