D-Linkin DSL-G624T pätkii yhteyttä

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by pahis, Jun 6, 2007.

  1. pahis

    pahis Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2004
    Messages:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ostamani D-Linkin DSL-G624T -mallinen adsl-modeemi/reititin/wlan/palomuuri boksi pätkii n. 30 minuutin välein yhteyksiä. Onko kenelläkään muulla tullut samaa ongelmaa? Ajattelin heti huomenissa soittaa sinne, ja kysyä firmware updatesta, laiteviasta yms.

    Harmillistahan tämä on. Toisekseen se ei myöskään jostain syystä näytä smb-jakoja verkossa, pitää connectata manuaalisesti. Sen nyt ei pitäisi olla laitepohjainen vika. Muuten toimii hyvin. :)

    Yritän muistaa kertoa tänne, mitä huomenna sanovat puhelimessa.
     
  2. jawa75

    jawa75 Regular member

    Joined:
    Nov 10, 2006
    Messages:
    728
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mitäs sanoivat, muistatko vielä tai korjaantuko ongelma jotenkin muuten? Myin vanhan d-linkin pois työkaverille ja sama ongelma kuin sinulla, eli 30 min kestää katkeaa ja connectaa heti uudestaan. Tosin työkaverini kädetti modeemin ajureiden asennuksen, mutta asentaa ne tänään uudestaan, katotaan auttaako.
     
  3. pahis

    pahis Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2004
    Messages:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minulla ilmeisesti vikana on se, että operaattorini käyttää D-Linkin mukaan "liian vanhaa tekniikkaa", jonka vuoksi pätkii, kun ei ole synkroonissa :D.

    Käskivät kokeilemaan uusimmilla ajureilla ensin, sitten vanhimmilla, sitten modeemi vaihtoon, rumba alusta, ei muutosta. Ilmeisesti kuitenkin joillain alueilla toimii. Itse olen Pieksämäeltä, ja täällä ainakin MPY:n yhteys kusee. Olin muutenkin juuri vaihtamassa soneraan, joten katsoo nyt sitten miten sillä toimii, kun kuun vaihteessa vaihtuu. Tällä hetkellä vanha modeemiparka joka pätkii "vain" parin päivän välein saa kestää vielä. Henkilökohtaisesti kyllä hieman harmittaa, olihan se aika kallis kuitenkin..
     

Share This Page