D-Linkin palomuuri estää netti-tv:n käytön?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by zirpana, Jan 28, 2009.

  1. zirpana

    zirpana Member

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En tiedä kuuluuko tähän osioon ja onko ongelma edes tässä, mutta en saa koneellani toimimaan esim. Yle Areenan ohjelmia tai joitain nettiradioita. Kyseisten sivustojen oppaista en ole löytänyt ratkaisua ongelmaan.
    Estääkö siis D-Link DI-524:n palomuuri näiden ohjelmien(?) käytön (käytössä myös windowsin palomuuri, jolla ei ollut merkitystä ongelmassa) ja jos näin on, niin kuinka saan tuon tyyppiset ohjelmat toimimaan? Avataanko sieltä jotain portteja ja jos joo, niin mistä ja mitä?
    Olisin kovin kiitollinen jos joku jaksaisi neuvoa! =)
     
  2. soikula

    soikula Member

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Toivottavasti sinulla on selaimeesi asennettuna viimeisin flash, java ja video-koodekit. D-Linkin ei mitään estä, ellei sitä ole varta vasten estetty. Videoiden käyttämät protokolla ovat ihan yleisiä ja käyttävät yleisiä portteja.

    Edit: Ja kuinka nopea nettiyhteytesi on? Netti-tv:n katsomiseen suosittelen 8/1M yhteyttä. Toki heikompi laatuiset ja pelkkä ääni(radio) toimivat.
     
    Last edited: Jan 29, 2009
  3. Maki88

    Maki88 Regular member

    Joined:
    Oct 5, 2007
    Messages:
    134
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla oli mun vista kannettavassa samanlainen ongelma ja luulin kanssa, että se johtu palomuurista, mutta se johtuikin media playerin asetuksista.
     
  4. zirpana

    zirpana Member

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksista!
    Flash ja java pitäisi olla ajantasalla, mutta noista video-kodeekeista en tiedä, kun en tiedä mitä ne edes ovat :D En muista erikseen estäneeni tai sallineeni mitään D-Linkissä.

    Yhteys on joku hitaanpuoleinen 1M/1M muistaakseni. Samaisella yhteydellä, ellei jopa hitaammalla, mutta vanhalla koneellani sain esim. NRJ:n nettiradiot kuulumaan. Nyt ei siis sekään toimi ja ko. nettiradio esim. käyttää omaa soitintaan eikä esim. mediaplayria. Mutta esim. Areenan ja nrj:n soittimet käyttäytyvät samallalailla. Aukeavat ja yhdistävät mediaan ja ilmoittavat olevansa valmis. Mutta kun painaa playta,ei tapahdukaan mitään. Tai siis siinä vain vilahtaa "yhdistetään mediaan" ja "valmis" teksti palaa ruutuun. Youtubet ym. videot toimivat ja näkyvät normisti.

    Mitä asetuksia muutit Maki mediaplayrissa?
     
  5. Maki88

    Maki88 Regular member

    Joined:
    Oct 5, 2007
    Messages:
    134
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mä en oikeestaan tiedä mitä mä muutin koska painin sen ongelman kanssa aika pitkään ja kokeilin kaikkea mahdollista. Mä kopioin kaikki asetukset mun toisesta koneesta ja se ei siltikään toiminu. Se rupes kummallisesti toimimaan kun laitoin ruksin siihen kohtaan, että haluan auttaa tekemään microsoftin ohjelmista ja palveluista entistäkin parempia... Vaikka tuskin se just siitä voi johtua.
     
  6. soikula

    soikula Member

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mikä on käyttöjärjestelmäsi? Xp vai Vista?

    Näyttää siltä että NRJ:n soitin perustuu Media playeriin, eli jotain vikaa koneesi asetuksissa mahdollisesti on. Asetuksien kautta lähtisin ongelmaa yritys-erehdys -taktiikalla selvittämään.

    Nämä asentamalla vältyt suurimmalta osin video-tiedostojen ongelmat: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm

    Varmista vielä, että onhan sinulla tosiaan Adobe Flash 10: http://www.adobe.com/products/flashplayer/
     
  7. zirpana

    zirpana Member

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos soikula!! Asentelin tuossa taas vaihteeksi kaikkea ja ihan vaan viimeisenä kokeiluna asensin media playerin uudelleen ja tadaa, TOIMI!!!

    Kiitos paljon vinkeistä! :)
     

Share This Page