D-linkin wlankortti toimimaan madrakessa?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by afokafko, Dec 5, 2005.

  1. afokafko

    afokafko Regular member

    Joined:
    Dec 5, 2005
    Messages:
    188
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Morjensta
    Olen aloittelija tämän linuxin kanssa. Eli ongelma on seurvaavan lainen.Minulla on D-Link AirPlus DWL-520+ Wireless PCI Adapter eli wlan kortti, mutta mistä saisin siihen ajurit, että se toimisi madrakessa? Mandraken versio on 10.1
    Tässä samalla voisin kysyä että miten muutan teemoja jos siinä nyt edes on sellasia? =)
    Ja jos saan tuon netin toimimaaan mikä mahtaisi olla hyvä palomuuri?
    Kelpaisiko Tuollainen Guarddog http://www.simonzone.com/software/guarddog/
    Samoin antivir näytti tarjoavan virus torjuntaa linuxille. Olisiko tuollainen tarpeellinen?

    Piti muokata vähän kun se wlan kortin malli minkä kirjotin olikin se vastaanotin tuolla adsl boksin perässä =) Kaiken sähellyksen jälkeen se kortin nimi paljastukin =)

    Tuolla: http://sourceforge.net/projects/acx100/ näytti olevan mukavat ajurit mutta se ei lähde lataan niitä.

    Kiitos jo etukäteen.
     
    Last edited: Dec 14, 2005
  2. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    866
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Linuxissa riittää usein, kun tietää kortin piirisarjan. Eli voit ottaa kortin irti ja katsoa mitä piirissä lukee. Nykyiset linux-jakelut tosin useimmissa tapauksissa kyllä tunnistavat itsekin tuon kortin, joten laitehallinnasta voi löytyä sen merkki ym. tietoja.
    Ja lisäys virustorjuntakysymykseen - minä kysyin aikanaan samaa ja neuvottiin olemaan asentamatta, koska tuota ei tarvita. Linuxille vahingollisia viruksia ei hirveästi vielä ole. Joissain tapauksissa siitä voi ehkä olla hyötyä, jos koneessa on myös Windows ja Linuxista pääsee käsittelemään sen levyjärjestelmiä.
    Muut voivat korjata, jos olen väärässä :)