Data liikkuu, mutta sivut eivät lataudu

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by iGnore, Mar 5, 2012.

  1. iGnore

    iGnore Member

    Joined:
    Oct 26, 2008
    Messages:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hei!

    Kirjoitan tätä viestiä Nopsa-nettitikulta, koska en saanut Afterdawnia auki Saunalahti-laajakaistallani. Käytössäni on kaapelimodeemi Kotiboksi EPC3825, josta on langaton yhteys Windows 7:ääni. Nopeus on 10/2.

    Olen näissä asioissa täysi maallikko, mutta jotain maalaisjärkeni ei silti pysty ymmärtämään, kun Speedtestistä saan sisään noin 9M ja ulos 2M, mutta verkkosivuille en yksinkertaisesti pääse. Speedtest.netin sain auki siis pitkään päivittelemällä ja räpläämällä. Facebook ja Google aukeavat aina välillä: Google saattaa toimia hetken, kunnes minuutin päästä ei enää toimikaan. Välillä Facebook ei toimi, välillä mikään muu ei toimi. Ongelmia on kaikkien kokeilemieni sivustojen kanssa.

    Tiedostonsiirto näyttää kuitenkin toimivan, sillä sain ladattua kokeeksi erään Linuxin sutjakkaalla 1m/s nopeudella. Rajoitin sitten vielä kaistankäyttöä noin puoleen (500kbps) mutta verkkosivut eivät silti toimineet.

    Miten on mahdollista, että yhteys käytännössä on, mutta sitä ei voi käyttää, koska sivut toimivat harvoin (alle puolet sivunlatauskerroista päästävät minut haluamilleni sivuille)??

    Olen käynnistänyt modeemin uudelleen. Kaikki valot palavat. Saunalahti Avustaja sanoo että yhteyttä ei ole ja Windows 7:n verkkokeskus sanoo että yhteys on. Vianmääritys valittaa DNS-palvelimista: mitä ne tarkalleen ovat ja ennen kaikkea miten vian voi korjata?

    Kiitos etukäteen auttajalle!!
     
    Last edited: Mar 5, 2012
  2. Pwz

    Pwz Regular member

    Joined:
    Sep 7, 2011
    Messages:
    217
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Nimipalvelin vialtahan tuo kuulostaa. DNS(Domain Name System) on siis nimipalvelin, joka muuttaa verkkosivujen nimet ip-osoitteiksi. Tyyliin lähetät pyynnön www.google.fi niin nimipalvelin palauttaa osoitteen, joka on muotoa 123.456.789.111. Koneet osaavat kommunikoida pelkästään noiden numeromuotoisten osoitteiden kanssa. P2p puolestaan ei tarvitse nimipalvelimia, vaan se käyttää omia keinojaan löytää muut käyttäjät(trackerit & DHT), joten torrentit toimivat ilman dns:ää. Vian korjaamiseksi suosittelen ottamaan yhteyttä operaattoriin, modeemien pitäisi löytää nimipalvelimet automaattisesti.
     
  3. HHenkka

    HHenkka Regular member

    Joined:
    Jun 7, 2006
    Messages:
    181
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla on samanlainen vika. Tosin langallinen yhteys. Vikasietotilassa sivut latautuu nopeasti, mutta tavallisessa windows tilassa sivut latautuvat tuhottoman hitaasti, mutta data liikkuu normaalisti. Palveluntarjoajana itselläni tosin on sonera. Mistäköhän johtuu tälläinen ongelma:eek:

    e: mulla toi vika johtu siitä, että mulla oli koneella nortin viruksetorjunaohjelma?? Ja senku poistin ni sivut alko latautumaan normaalisti`?
     
    Last edited: Mar 7, 2012
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Oliko sinulla Nortonin lisäksi muita virustorjunta ohjelmia asennettu? Onko koneesi riittävän tehokas pyörittämään Nortonia?
     
  5. iGnore

    iGnore Member

    Joined:
    Oct 26, 2008
    Messages:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
  6. HHenkka

    HHenkka Regular member

    Joined:
    Jun 7, 2006
    Messages:
    181
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä on. Uusi konekin on ja ei ollut muita vitruksentorjuntaohjelmia:D
     

Share This Page