Mistäköhän vois johtua et en saa millään poltettua data-cd:tä, vaan Easy Cd Creator antaa aina virheilmoituksen: Write Error - bufer underrun occured Trackwriter error - command retry failed. Dao asetusta oon käyttänyt ja tiedoston koko on ollut 630mt.
sen verran tosta Easy Cd Creatorista..mulle tuli toi ohjelma cd-aseman mukana ja se anto kans millon mitäkin virheilmotuksii ja "tuhos" muutaman cd-rw:n lukukelvotomaks, no ohjelma pellolle ja Nero tilalle eikä o enää poltto-ongelmii ollu, ei data-,audio-,(s)vcd-, eikä dvd levyjen poltossa eli lyhyesti...vaihda Neroon
Buffer underrun tulee kun data loppuu puskurista. Siis poltto-ohjelmalta loppuu levylle kirjoitettava data kesken. Syynä voi olla hidas kovalevy, pirstoutunut data tai liian kova polttonopeus. Poltto-ohjelmissa on useimmiten nopeustestit eri asemien lukunopeuksia/polttonopeuksia varten. Jos kovalevyllä oleva data on pirstoutunut, sen dataa ei voi lukea ehkä niin nopeasti kuin poltto-ohjelman maksimipolttonopeus edellyttäisi. Tee lukunopeustestit ja polta tarvittaessa hitaammin.
jos sulla on hp:n polttava, testaa nopeus ensin ja laita sen asetukset sen mukaisesti. tutulla meni toistakymmentä cd:tä romuks ennenkä se puhu siitä ja käväsin kattomassa. hp:n mukana tulevalla roinalla saa sen aseman testattua/kalibroitua tai mitä se nyt tekeekin sille... sen jälkee on toiminu ihan hyvin tosin hp:n asemat on osa aikas hitaita. ja vielä sellasta, että onhan sulla roxion versio?
No nyt on kokeiltu myös nerolla,eikä toimi silti, oon myös kokeillut alhaisimmalla nopeudella polttaa mut ei toimi sekään. Lisäks Cdrw:n ku laittaa asemaan ni koko kone menee täysin jumiin ja täytyy buutata.
Mikä käyttis on kyseessä? Koska jos CDRW aiheuttaa jumituksen niin joku mättää. Adaware/spybot ja virustarkistus. Onko DMA päällä kovalevyssä/CD-asemassa?
Xp home ja kovolla kyllä riittää tilaa. Mutta nyt kokeilin taas audion polttamista eikä tullut siitäkään enää mitään joten paras ratkaisu lienee poistaa polttavan ajurit ja poltto-ohjelmat ja asentaa uudelleen.
Itselläni nero alkoi tekemään samaa.Kokeilin paria muuta poltto-ohjelmaa ja saman tekivät nuokin. En jaksanut alkaa tappelemaan polttavan kanssa vaan hankin kaupasta halvimman cd-rw aseman jossa oli burn broof.Nyt homma sujuu ongelmitta.
Tuo jälkimmäinen vinkki taitaa olla paras ratkaisu tähän. Tai lainaa kaveriltasi toista polttavaa ja kokeile sillä.