Datanomin itseopiskelu

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by uVn, Mar 11, 2012.

1. uVn

uVn Member

Trophy Points:
    11
    Olen tällä hetkellä työtä vailla oleva datanomi. Päivän ohjelmaan ei kuulu mitään. Arkisin pelailen videopelejä, juttelen kavereille netissä ja viikonloppuna ryyppään. Rupesin äskettäin ajattelemaan, että ehkä sen aikaa kun on työtön voi siitä vapaasta ajasta ehkä hyötyä myös työmielessä. Tällä en kuitenkaan tarkoita työhakemuksiin panostamista tai valmistautumista työhaastatteluihin. Tarkoitan tällä sitä, että voisin ruveta opiskelemaan itsenäisesti internetin voimin. En halua kouluun yksinkertaisesti siistä syystä, että se on perseestä. Olen aina epäonnistunut kouluissa ja en muutenkaan tunnu olevan sellainen persoona jonka kanssa ihmiset haluavat viettää aikaansa. Ei sillä, etteikö opettajat muo silti opeta vaikka olisin kuinka vastenmielinen, mutta siinä vaan tulee sellainen kiusallinen olo. Omassa rauhassa opiskeleminen ilman, että tarvii jännittää kokeisiin on jotain aivan mahtavaa. Niinpä ajattelin kysyä vinkkejä, että onko mitään hyviä tapoja oppia lisää tietotekniikasta? (Muuta kuin lukemalla AfterDawnia.)

2. Pwz

Pwz Regular member

Trophy Points:
    26
    Opettele vääntämään webbisivuja. Niistä voit saada helpolla rahaa, jos on suhteita kenelle myydä. Tuttujen firmoilta kannattaa kysyä, onko tarvetta tollaselle. Tietty ensin pitää hallita noi jutut täydellisesti, mutta jos aikaa ja kiinnostusta löytyy, niin ei noi mahottoman vaikeita ole. Kännykkäpelien kehitykselläkin voi vähän tienata, mutta se vaatii taitoa ja ideointia. Itse osaan kumpaakin, mutta juurikin koulu vie kaiken ajan, ja liian iso riski alkaa vaan harrastaa jotai ja toivoa parasta. Ohjelmointitaustaa mulla on viimesen kaheksan vuoden ajalta itseopiskelua. Yhtään kurssia ATK:ta tai vastaavaa en ole missään käynyt. Jos opit ohjelmointitaidon, niin siitä on varmasti työllistymisen kannalta hyötyä. Väitän sun menevän valinnassa ainakin perusdatanomien edelle, koska ohjelmointi edellyttää vähän kaikenlaista osaamista. Ei noilla omilla räpellyksillä sitten mitään isoa tiliä tee, mutta kyllä niillä korillisen olutta ostaa. Kannattaa myös kysellä työkkäristä harjoittelupaikkoja, vaikka et heti palkkaa saakkaa, niin työkokemusta karttuu ja se palkkakin voi jossain kohtaa alkaa juosta.

3. TheLucky

TheLucky Regular member

Trophy Points:
    26
    Toinen myös mukava "lisätienesti" on Windows phoneille koodattavia pelejä. Käyttävät Javaa enimmäkseen koodissaan ja softat voivat ladata kuka tahansa ilmaiseksi ja alkaa tekemään. Kun tekele on valmis voit laittaa sen niitten marketplaceen siihen hintaan mihin haluat (toki ne ottaa omat provikat mutta jää käteenkin jotain).

Tässä mm. parin kaverin kyhäämä peli ja sivu:
    http://www.teamkide.com/

Share This Page