datavirhe (crc-tarkistus) ????

Discussion in 'PC:n pelit' started by timppa_57, Feb 16, 2005.

1. timppa_57

timppa_57 Member

Trophy Points:
    11
    kun oon yrittäny asentaa pelejä niin jossain puolessa välissä tulee ilmoitus: datavirhe (crc-tarkistus) mistä tuommoinen voisi johtua??? käyttis on XP ... ja service pack 2 on asennettu ... eikä johdu tosta service packistä koska se teki samaa juttua ennen kun olin asentanu sp2.... help me!!!!!!

2. jorkkeli

jorkkeli Regular member

Trophy Points:
    26
    Vois johtuu siitä et pelit ei oo aitoja..

3. timppa_57

timppa_57 Member

Trophy Points:
    11
    pelit on kyl aitoja... ja se sanoo saman virhe ilmoituksen kun yrittää kopioida joltain levyltä jotain....

4. evexe

evexe Member

Trophy Points:
    16
    CRC virhe voi johtua siitäkin, että levysi ovat niin likaisia/naarmuuntuneita ettei niiden lukeminen onnistu.

5. timppa_57

timppa_57 Member

Trophy Points:
    11
    ... samat pelit toimii tos kannettavassa... voisko olla jokin suojaus juttu??? siis että joku asetus ois pielessää?

6. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    Itellä oli viallinen asema joskus aikoinaan, teki juuri tuota. Aluksi onnistui kiertämään ongelman tekemällä cd/dvd:stä imagen koneeelle ja asentamalla siitä. Kun asennettu peli sitten vaati alkuperäistä cd:tä löi vaan asemaan niin homma pelas, eihän asennuksen jälkeen .exe lue cd:tä muuten, kuin että varmistaa sen olevan aito, jos on valinnut "full install"

Myöhemmin asema hajosi kokonaan ja lähti takuuseen, ja se onkin sitten aivan toinen tarina... :)

7. timppa_57

timppa_57 Member

Trophy Points:
    11
  8. marchi

marchi Member

Trophy Points:
    16
    Minulla tulee tuo crc-virhe kanssa. Olen polttanut eräitä dvd:tä dvd:lle ja ne pelittävät ihan mainiosti. Nyt pitäisi saada levy uudestaan koneelle, että saan lisä kopioita ja pam. 2 kokeilemaani dvd:tä heitti ton crc-virhepaskan. Onko mitään neuvoja tähän?

Vituttaa käydä etsiskelemnään jostain sitten uutta vobbia sen viallisen tilalle... :S:S

Share This Page