DC++ 0.698 - en voi etsiä mitään, auttakaa!

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by soulsizta, Nov 11, 2006.

1. soulsizta

soulsizta Guest

Olen ihan aloittelija (ja vielä nainen!) DC:n käytössä. Latasin Afterdawnista ohjelman ja ohjeiden mukaan koitin luoda asetukset oikein. Mulla on kiinteä yhteys, ei ole ladattavaa, ja sain jopa hubeja auki. En kuitenkaan voi hakea mitään!!!! Missä vika????? System log sanoo heti aluksi

[11:25] TLS disabled, failed to generate certificate: Määritettyä tiedostoa ei löydy.
    [11:25] Failed to load certificate file
    [11:25] File list refresh initiated
    [11:25] File list refresh finished

mikä TLS, mikä sertifikaatti!????

Auttakaa pikku tyttöä :(

2. OneMember

OneMember Active member

Trophy Points:
    78
    Last edited: Nov 11, 2006
  3. soulsizta

soulsizta Guest

Kiitos vinkistä, se auttoi: sain DC:n toimimaan edes jotenkuten (ilmeisesti aktiivina toimisi paremmin..?). Kyseistä vaihtoehtoa en tajunnut yrittää, koska se tosiaan oli "viimeinen vaihtoehto".

Kiitos!

4. eekoo

eekoo Regular member

Trophy Points:
    26
    Aktiivina tosiaan löytäisi paremmin tiedostoja. Softapalomuuri tai adsl purkin palomuuri/NAT kaiketi kuristavat. Dclle pitää puhkoa reikä noihin esim porttiin 1412 ja määrittää kyseinen portti Dcn asetuksiin. Eli purkin malli ja softapalomuuri samaten olisi hyvä tietää.

5. Sgeronimo

Sgeronimo Member

Trophy Points:
    11
    Joo, mulla muuten sama ongelma. Mulla on palomuurina Zone Alarm ja ADSL-modeemina A-Link + Topcom on vielä lisäksi antamassa langatonta verkkoa.

Ei toimi passiivisena eikä myöskään aktiivisena tällähetkellä tuo 0.698

AUTTAKAA!!

6. wipu

wipu Regular member

Trophy Points:
    26
    asenna DC uudestaa..yhdistääkö mihinkään hubiin?

7. eekoo

eekoo Regular member

Trophy Points:
    26
    Sgeronimo, koitappa pistää tilapäisesti kiinni tuo ZA ja testaa DCtä. En ihmettelisi vaikka palomuuri bugittais.

8. Gadget

Gadget Member

Trophy Points:
    16
    ZoneAlarmilla on aikaisemminkin raportoitu olevan yhteensopivuusongelmia DC++:n kanssa. Edes sen poistaminen käytöstä ei ole ratkaissut ongelmia vaan muuri on pitänyt poistaa kokonaan tietokoneelta ja korvata jollain muulla.

9. wipu

wipu Regular member

Trophy Points:
    26
    mulla on ZA ja toimii loistavasti p2p clinujen kanssa..sinne tarvitsee tehä muutamat asetukset että saa toimimaan..ZA on hyvä muuri ei sitä kannata pois heittää..

10. makiaho5

makiaho5 Member

Trophy Points:
    16
    onko väliä mitkä portin numerot laittaa tuonne dc++ kuhan ne samat on auki palomuureista ?

esim laitanko tcp :1412 ja udp 1412 ??

onko kellän tietoa miten saada nat auki kun on valokuitu kaapeli ja sit tollainen päätelaite ei siis mikään normi asdl modeemi

Pitääkö mun soittaa tuonne palveluntarjoalle vai voiko ite saada laitettua portit kuntoon

11. Necroid

Necroid Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on vähän samantyyppistä ongelmaa. Saan hubit näkyviin ja pääsen myös sisään. Passiivilla kyllä sain haettua, mutta activen haluaisin saada toimimaan. Reitittimenä toimii ZyXEL Prestige 660H-61 Palomuuri ADSL-modeemi. Pääsen asettelemaan noita NAT-asetuksia Internet Explorerin kautta. Pitäisikö minun NATista asettaa "None" (tällöin ei pääse muokkaamaan portteja), "SUA only" vai "Full Feature"? Mitä minun pitäisi laittaa kohtiin "Start Port No.", "End Port No." ja "IP address"? Yhteys on sitten taloyhtiön.

Tälläinen taulukko minulla on siinä:

_____Start port No.____End port No.___IP address
    1____All ports__________All ports_______0.0.0.0
    2____0________________0_____________0.0.0.0
    3____0________________0_____________0.0.0.0
    4____0________________0_____________0.0.0.0
    jne...

Eli mistä tiedän miten täytän nuo kohdat? Ja mitkä portit laitan DC++:n? Jelppikää, ei oikein huvittaisi käyttää tuota passiivina.

12. wipu

wipu Regular member

Trophy Points:
    26
    Valitse Sua Only
    porteiksi 1411 ja ip kohtaan oikeen ip:n löydät osotteesta http://www.myip.dk

sit lisäät dc:n asetulsiin ton portin kumpaakin ja oikeen ip osotteen

13. Necroid

Necroid Member

Trophy Points:
    11
    Koitin tuota. Activella ei vain löydä mitään. En tiedä johtuukohan ihan vain siitä, että tuo on taloyhtiön laajakaista. :/

14. eekoo

eekoo Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis tuolta myip.dksta saat vain ulkoisen IP osoitteesi, jonka laitat Dcn asetuksiin porttien kanssa. Mutta tuonne purkin asetuksiin pitää laittaa koneen IP, jonka saat: Käynnistä--> Suorita, aukeavaan ruutuun kirjoitat CMD. Aukeavaan ikkunaan kirjoitat IPCONFIG
    Tuo osoite sitten sinne purkin Sua only- kohtaan. Ja samat portit tietysti molempiin kohtiin kuin Dcssä.

15. rillix

rillix Regular member

Trophy Points:
    26
  16. rookieGen

rookieGen Guest

Kannatan tuohon ongelmaan joskus vaikka manuskoiden (manual = Ohjekirja) lukemista, jos ei muu auta juuri sillä sekunnilla. Näitä samoja DC++ ongelmia on pajon ollut itsellänikin ja monella ystävällä, perhäps kaikil... Ja eikös tuo hublist.org ole tossa joku aika sit?
    Kuulin jotain semmoista huhua. No mut joo. Jos on aloittelija P2P (Peer To Peer) ohjelmien käytössä, niin suosittelen ohjekirjoja. ;-)

17. Necroid

Necroid Member

Trophy Points:
    11
    Edistystä on tapahtunut. Sain laitettua nuo Firewallin "WAN to LAN" asetukset sekä NAT-asetukset. DC++:lla onnistuu nyt haku ja tuloksia tulee ihan kivasti. Ainoastaan se ei suostu aloittamaan latausta, missäköhän olisi vika? Aluksi tulee "Connecting" (niin kuin pitääkin), mutta siitä se ei sitten etene. Sen jälkeen tulee vain "Connection timeout". Koitin ladata monelta eri tyypiltä, mutta ei.

Last edited: Dec 9, 2006
  18. rillix

rillix Regular member

Trophy Points:
    26
  19. rookieGen

rookieGen Guest

Taikka jos menisit palomuuri(en)n asetuksiin säätämään. Nimittäin sieläkin voi olla vika.

20. Necroid

Necroid Member

Trophy Points:
    11
    Laitoin Elisa Tietoturvapalvelun palomuurin pois käytöstä, mutta ei tuottanut tulosta. Minulta voidaan kyllä ladata, mutta itse en saa ladattua.

Last edited: Dec 10, 2006

Share This Page