Elikkä active pitäisi saada päälle. Olen hommannut dyndns.org:ista staattisen hostnamen dynaamisellä ip:llä ja modeemi päivittää sen oikein. Palomuurista on dc:lle kaikki portit auki. DC:n ip-osoitteessa on tuo dyndns-tunnus ja tcp ja udp tyhjinä. Missä vika?
Siis jos aktiiviksi userina meinaat niin miksi oot hakenu staattisen hostnamen ????. Pitäähän se kaista olla puhdas sinnekki. Ei minun mielestä ole muuta konstia ku modeemin conffaus eli portit auki. Mikä modeemi on kyseessä
Okei, nyt toimii. Pistin Virtual Serveristä portit 412-2412 sisäiseen ip:seen(192.168.0.100) ja palomuurista kaiken tvp/udp liikenteen sisään ja ulos sallituksi noihin 412-2412 portteihin. DC:hen 412 tcp/udp.
Just noin pitää tw-ea716 conffata. Ainoa vaiva jää siihen että kun koneen/modeemin käyttää kiinni niin joutuu se ulkoisen ip:n dc asetuksiin vaihtamaan ja käyttämään dc kiinni. Mutta palkintona vaivasta dc toimii aktiivina olet kyllä avannu aika laajan port homman purkkiin. pelkkä 412 riittää kun sitten sen saman määrität dc asetuksiin. tuo on jo turvallisuusriski.
Laitoin ainoaksi portiksi 412. En tarte dc:tä kun yhdellä koneella, mutta liikenteen pystyy laittamaan myös useampaan ip:seen. Lisäys: kun dc:n ip-kohtaan pistää osoitteeksi minun tapauksessani dyndns.org - osoitteen, niin liikenne tulee oikeaan osoitteeseen, vaikka ip vaihtuu. Eikö tuo juuri ole staattisen hostnamen tarkoitus?
Juu niinhän se on mutta eipä tullu mieleen että se dc:ssä pelaa. Mutta hyvä on tuokin sitten tietää. Aina oppii lisää