Eli mulla on sellanen ongelma kun dc++:ssa active mode päällä haulla löydy mitään mutta kun laittaa passive moden löytyy mutta ei paljoakaan varsinkaan aukinaisia slotteja. Miten saisin haun toimimaan myös active modella?
Se voi riippua connusta pystyykö edes olemaan active. ota windowssin palomuuri pois päältä, voi auttaa...
Kyllä sillä aktive pystyy olemaan, mutta sun pitää aukaista sun dsl-purkista portit sille dc:lle. Joku joka on enemmän näitten kans touhunnu vois selostaa... Mikä Dsl-modeemi kyseessä?
Elikkäs modeemista virtual server asetuksista portti auki silleen että sekä UDP että TCP on valittuna. Minulla valintana on tällöin "both"(Telewell TW-EA711). Koneen ip:n viimeinen numerosarja saadaan selville windowsin komentoriviltä komennolla: ipconfig, mikäli virtual serveriin iskettävästä IP:stä on epäselvyyttä. DC:ssä on tosin käytettävä toista ip osoitetta kuin minkä saat ipconfig:lla komentoriviltä. Tämä ip-osoite saadaan yleensä selville hubilta oman ip-osoitteen näyttävällä komennolla tai mahdollisesti erillisellä ohjelmalla.
Oookkei, ennen tosiaa oo joutunu konffaan mun yhteyksiä että oon saanu aktive moden käyttöön mut testaan nyt sit ilman winukan palomuuria.
Jos löydät sieltä purkin asetuksista sellaisen kohdan kun DMZ, niin siihen laitat sen purkilta saamasi ip osoitteen niin pitäis toimia. Näin ainakin mulla ja purkki on TW ea400.
Miltei kaikki viimeiset keskusteluaiheet ovat olleet näistä dc++, active /passive aiheista (ainakin aiheen perusteella). Ei luulisi että enää kovin paljon epäselväksi jäisi ainakin hakua (ja silmiä) käyttämällä.
tästä dc aktiivi/passiivi asiasta voisi melkein tehdä tuollaisen samanlaisen "ohje kohdan" kuin "lue keskustelu alueiden säännöt" kohdassa. Niin paljon tulee kysymyksiä koskien tätä aihetta ja voisi helpottaa paljon käyttäjijä.. olisiko tämä mahdollista ylläpidon puolesta?