Mulla on kaksi konetta eri osoitteissa, pöytäkone(kotona) ja kannettava(kämpällä). Molemmissa Zyxel 660HW mallin modeemi ja soneran meganen laajakaista. Kotona saan DC:n toimimaan aktiivitilassa porttiohjauksen jälkeen, mutta kämpällä porttiohjaus ei auta, mikä siinä on vikana että toisessa toimii, mutta toisessa ei? Miten saisin tämän kämpällä olevan kannettavan myös aktiivitilaan, kun porttiohjaus ei auta?
Onko kämpällä oleva soneran laajakaista tavallinen laajakaista vai joku taloyhtiön (esim HOAS) jarrukaista, jossa on rajoitettu/estetty p2p ohjelmien käyttöä?
Sitten vika on siinä että asetukset ei ole samallalailla kuin kotikoneessa. Käytätkö molemmissa koneissa samaa palomuuriohjelmaa ja onko molemmissa samoin sallittuna DC++ palomuuriohjelman asetuksissa? edit: Asetukset siis ei saa olla samallalailla, vaan reitittimessä oikea sisäverkon ip-osoite ja DC++:ssä oikea ulkoinen ip-osoite.
Ip osoitteet on oikein, mutta palomuuri ohjelmisto on eri. Kotona toimivassa koneessa on avast ja zonealarm, täs kannettavas on nortonin suojaus.
Poista kannettavasta Norton käytöstä väliaikaisesti niin saat selville onko vika Nortonin asetuksissa. Tarkista myös että XP:n palomuuri on pois käytöstä. Toimiiko kannettavassa torrent ohjelma? Asenna uTorrent ja laita sen porttinumero reitittimen asetuksiin (+sisäverkon ip-osoite) ja testaa uTorrentin porttitestillä onko porttiohjaus ok. Jos kannettavassa toimii uTorrent niin silloin DC++ pitäisi olla myös helppo laittaa toimimaan aktiivitilassa.
Eipä mene Utorrent testiläpi, vaikka suljin palomuurit pois käytöstä tein myös porttiohjauksen Utorrentille. Configure ALG Settings Enable SIP ALG <-- kannattaako tuo pitää päällä, vaikuttaako se tähän asiaan?
Reitittimen ALG (Application Layer Gateway) asetuksia ei tarvitse muuttaa. Onko muuten reitittimessäsi NATin lisäksi myös palomuuri? Ainakin tässä mallissa on NAT ja palomuuri: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10013 Jos on niin sieltä pitää myös avata p2p ohjelmien portit eli tehdä palomuurisäännöt. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719#1543449
Juuri tuo modeemi mulla on ja näyttää palomuurikin olevan. Noilla ohjeilla sain toimimaan, kiitos todella paljon! Tarkoittaako modeemissa oleva palomuuri sitä etten tarvitse erillistä palomuuria, kuten Zonealarm?
Minulla on reitittimessä NAT ja palomuuri toiminnassa, eikä kummassakaan koneessani ole ohjelmallista palomuuria asennettuna ja XP:n palomuuri on pois päältä. Haittaohjelmat minulla torjuu Kaspersky Anti-Virus 6.0 ja Windows Defender.