DC++ ei löydä haulla mitään.

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Hopeamies, Jun 16, 2007.

1. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli ongelmana on kun pääsin johonkin hubiin, yritin etsiä sieltä jotain, mutta yritin monella eri hakusanalla, mutta mitään ei löytynyt. Yritin ladata myös jonkun ukon 'file listiä', mutta sekään ei lataa. Mikä olisi ongelmana?

Last edited: Jun 17, 2007
  2. badulle

badulle Member

Trophy Points:
    16
    pistä ittes active tilaan se vois auttaa

3. afokafko

afokafko Regular member

Trophy Points:
    26
    Tästäkin aiheessa on täällä keskusteltu x^n1 kertaa joten hakua voisi käyttää. Jos nyt sattuukin että active ei toimi :eek:... vosit tarkistaa softa palomuurisi asetukset, että varmasti dc++ on sallittujen listalla. No jos vieläkään ei onnistu, voisit alkaa miettimään onko modeemissasi palomuuria/nattia. Tähän ongelmaan tämä sivu auttaa: Klik! Eli tuosta listasta valitset modeemisi mallin, jonka jälkeen aukeaa uusi sivu, josta valitset juuri tuon dc++. Tuolta löydät kaiken kattavat ohjeet porttejen avaamiseen.

4. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    Mun asetuksissa kohdassa 'Connection settings' oon pistäny Direct connection, ja siihen External / WAN IP kohtaan mun IP-osoitteen. Eli oonko active moodissa? Jos en, nii miten meen siihen? -.- PS. Käytän versiota 0.698, kannattaisiko mun hankkia 0.699?

5. afokafko

afokafko Regular member

Trophy Points:
    26
    jos tuohon olet ip:si laittanut silloin klikkaat firewall with manual port fowarding kohtaa.

Haku ei siis edelleenkään löydä mitään?

Nyt voisimme epäillä onko sinulla se nat käytössä? eli Käynnistä -> suorita, tähän avautuvaan ikkunaan kirjoitat cmd. Tämän jälkeen aukeaa komentorivi, johon syötät seuraavan fraasin ipconfig. Tämä näyttää sinulle iposoitteen jos se on sama, kuin mitä tämä näyttää nat ei ole käytössä.
    Mutta jos satut saamaan komentoriviltä ip:n esim 192.xxx.xx.x ja sivulta 81.xxx.xx.x olet luultavemmin natin takana.

Tähän ongelmaan auttaa jos luet minun aijemman viestini ajatuksen kanssa :)

no jos kuitenkin nat ei ole käytössä ja olet kokeillut laittaa pelkän ruksin aktiivi kohtaan ja koittanut hakua? Entäs Firewall with UPnP ja joku random portti vaikka 6798 ja taas koittanut hakua? Sitten voisit kokeilla sitä vikaa vaihtoehtoa eli firewall with manual port fowarding ja laittaa siihen ulkoisen ipsi ja jonkun random portin ja taas hakua?

Jos puheeni tuntuu tökeröltä ja vaikealta omaksua lue tämä opas kunnolla

6. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    :( En oo vielkää saanu sitä toimii, yritin niitä molempia ohjeita, mutta kun en oikee ymmärrä niitä. Esim siinä enkun kielisessä ohjeessa piti saada jotkut DNS-serverit selville, mutta mistäs ne saa selville? Katoin sen Suorita -> cmd -> ipconfig /all jutun, mut siel on vaa 1 ku pitäs olla 2?? Ja mun ulkoinen ja sisäinen on eri, eli taidan olla nat:in takana -.- Eli voisko joku selventää tota ohjetta jonka afokafko laitto aikasemmin? PS. Mun modeemi on se A-Link Roadrunner44b, jotai tonnepäin.

Last edited: Jun 21, 2007
  7. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    Apua tarvis vielä? -.- PS. Mikä versio ois hyvä käyttää DC:ssä?

8. afokafko

afokafko Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli dc++ ei löydä vieläkään mitään? Port Forwarding for the A-Link Roadrunner 44B Tässä ohje, josta löytyvät kuvat ja kaikki. Jos tällä ei onnistu, en osaa auttaa enempää.

Toinen kysymys mikä clientti olisi hyvä. Itse sanoisin että ihan perus dc++. Mutta jos omistat jonkun 8-24megasen kaistan suosittelen lataamaan Revconnect nimisen clientin. (Tämä tosin saattaa olla kiellettynä jollain hubeilla = tämän käytöstä voi saada porttikiellon kyseiselle hubille.)

Tässä clientissä erikoista on, sen mahdollisuus ladata samaa tiedostoa monelta käyttäjältä samaan aikaan. Samoin tästä löytyy "kademlia" -verkko, joka tavallaan on erään lainen hubi, josta ohjelma etsii vaihtoehtoisia lähteitä tiedostoon. Näistä ominaisuuksista hyötynä on maximaalisen latausnopeuden saavuttaminen.

Toivottavasti nyt edistyttäisiin ongelmassa :)

Last edited: Jun 25, 2007
  9. johtaja59

johtaja59 Member

Trophy Points:
    11
  10. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarkoitin tuolla client jutulla DC:n versiota :), eli oisko nyt vaikka 0.674 vai 0.699 parempi? Yritän kyllä tuolla vanhemmalla, kun kaveri käyttää sitä -.- Mutta ongelmana tässä jutussa on kun en ymmärrä tuota 'Static IP Address' hommaa. Eli tästä kun kattoo ton Static IP Address jutun, niin siinä jossain kohdissa 3-5 tulee se ongelma, koska en ymmärrä sitä :(

Last edited: Jun 26, 2007
  11. afokafko

afokafko Regular member

Trophy Points:
    26
    Noilla versioilla ei kauheasti väliä taida olla. Itsellä käytössä 0.401, jonka latasin kun winukan asensin. Toimii kun junan vessa, ei ole ollut tarvetta uusia.

Tuolla "Static IP Address" kohdalla ei ole oikeastaan mitää merkitystä. Laittamalla kiinteän ip:n koneeseen, kone hakee aina itselleen saman ip:n sisäverkosta. Eli jos koneesi on hakenut itselleen 192.168.255.5 osoitteen ja modeemiin on puhkaistaan tälle osoitteelle portti, esim. 1337. Jos sattuukin niin että sähköt lähtee tjsp. Koneesi hakee itselleen saman osoitteen ja porit toimivat. Tätäkään ei välttämättä tarvitse tehdä, mutta joudut aina välillä määrittämään portin 1337 ip:n uudestaan sen vaihtuessa.

Voit jättää tämän kohdan väliin ja jatkaa ohjetta

12. jukka1975

jukka1975 Guest

Tietääkö kukaan millä tunnuksilla pääsee webstar modeemin noihin asetuksiin ku yrittää saada aktiivi tilaan.. dc:tä

13. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    Step 4:
    I want you to write down some of the information in this window. Take down the IP address, Subnet Mask, Default Gateway, and Name Servers. Make sure to note which is which. We are going to use this information a little bit later.

The name server entries are a bit complicated. Name Server is just another name for DNS(domain name server) server. Some router's act as a proxy between the actual name servers and your computer. You will know when this is the case, because the Default Gateway will list the same ip address as the Name Servers entry. We need to have the correct Name Server IP addresses. If we do not, you will not be able to browse the web. There are a couple ways to get these. The first way is to log into your router's web interface, and look at your router's status page. On that page you should see an entry for DNS Servers, or Name Servers. Write down the ip adresses of your Name Servers. Another way to get the correct Name Servers to use, is to give your ISP a call. They should know the ip addresses of your Name Servers right off. If they ask you why you need them, you can tell them you are trying to setup a static IP address on your computer. If they try to sell you a static external ip address, don't buy it. That's an entirely different thing that what you are trying to setup.

Toi on se kohta jota mä en tajuu :S

14. afokafko

afokafko Regular member

Trophy Points:
    26
    Ehh? jos vain kirjoitat vaikka nettiselaimesi osoiteriville osoitteen 192.168.1.1, jonka jälkeen eteesi avautuu ruutu jossa kysytään käyttäjätunnuksia NÄMÄ tunnukset löytyvät ohjekirjastasi, ellet ole niitä itse asettanut.

Eli kirjoitat siihen ruutuun admin ja salasanaksi epicrouter

Sitten jatkat ohjetta ja avaat ne portit....

@ jukka1975
    Kokeiles vaikka username admin ja passu admin?

15. Koppis1

Koppis1 Member

Trophy Points:
    16
    Minullakaan ei aktiivi toimi vaikka olen mitä yrittänyt. Myös tuota Kliklinkkiä olen käyttänyt mutta ei auta... ei vaan searchissa löydy mitään. Ja modeemi on Thomson Speedtouch 546 "v6"tai"i"
    Edit: Ja softapalomuureissa on kaikki ok...

16. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    Pääsin sinne asti kun siinä kysyttiin tunnuksia, yritin tota epicrouter ja admin hommaa, mut ei se siitä vaan mene (varmaan väärä tunnus/salasana), mistäs ne saisi selville? PS. Ei multa varmaan sitä ohjekirjaa enää löydy, mutta pystyiskö ne saamaan netistä? :)

EDIT: Sain salasanan selville, se ei ollu epicrouter vaan password. :)

Last edited: Jun 27, 2007
  17. afokafko

afokafko Regular member

Trophy Points:
    26
    JES! tuohan on prkl sama modeemi, kuin minulla on joskus ollut. Tässä tapauksessa käyttäjätunnus on admin ja salasana on password :)
    Suorita -> cmd, johon kirjoitat ipconfig ja mikä osoite on modeemin oletusyhdyskäytävässä? sen kirjoitat siihen osoiteriville pitäisi oikea sivu aueta

Last edited: Jun 27, 2007
  18. Hopeamies

Hopeamies Regular member

Trophy Points:
    26
    Voi jumalauta, ei vieläkään toimi >.< Saattoi tossa portti jutussa mennä jokin pieleen. Mä taidan lopettaa tän jutun tähän kun on nii vaikeeta -.-

Share This Page