Mikä mahtaa olla ongelmana, kun en saa DC++ ohjelmalla enää ladattua sitä listaa misä oli niitä "joiden nimiä en ikinä muista"? Aina tulee teksti, että "yhteyden muodostus epäonnistui, koska vastapuoli ei vastannut oikein määritetyn ajankuluessa tai aie".
Alkaa olla 15 tusinassa näitä hubilista kyselyitä, käyttäkää etsi -toimintoa: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/411848
jos et pääse hubille niin hubi voi olla suljettu..jos hubilistaa hait niin tossa Player_ kertoi loistavan vastauksen...ja sitä hakua saa käyttää
Joku mättää meikäläiselläkin tän dc++ kans nyt jo muutaman päivän. Jos yritän ladata hubilistaa, tulee ilmoitus "Download failed / Failed to connect..." Jos yritän yhdistää yksittäiseen hubiin, tulee ilmoitus "Etäpalvelin sulki aiemmin luodun yhteyden". Ja yhteydet pätkäs poikki ilman että olisin ite tehny mitään muutoksia asetuksiin, sitä ennen dc:n hubit ja hubilistat toimi kuin junan vessa. Eikä vika ole palomuurin asetuksissakaan. Prkl!
@Kirves tossa ylhäällä on linkki missä on eri hubilistoja!! asenna dc uudestaa ohjaile portteja oikein (haulla löytyy ohjeita)
Wipulle: DC on asennettu uudellee, ei edelleenkään pelitä. Kokeilin kaikkia eri hubilistoja, ei saa yhteyttä. Porttien asetteluakin kokeilin, ei toimi. Eikö DC:n pitäis kuitenkin yhdistää hubeille passiivi-tilassakin? Mutta ei sekään toiminut. Mun vaikutelma on, että operaattori on tehnyt jonku ihme virityksen, joka estää mua pääsemästä P2P-verkkoihin... koska yhteys DC:hen katkesi itsestään yks ilta, eikä oo sen jälkeen enää yhdistäny mihinkään hubiin. Onko kellään muulla ehdotuksia mitä tässä tekis?
jollain oli ongelmana että dc ei auennut ollenkaan..ja neuvoin häntä ajamaan virus scannerinsa ja ajamaan esim Ccleanerilla rekisterin ja varmuudenvuoksi f-securen online scanneri ajamaan..ja sen jälkeen käynnistämään koneen uudelleen..kyseisellä henkilöllä oli nortonin virus torjunta ohjelma ja se ei löytänyt mitää mutta f-securen online scanneri löysi..loppupeleissä dc toimi loistavasti pointtina tuossa on että voisit koittaa samaa juttua jos jokin viruksen tapainen estää dc:n käytön tai sit voit soittaa palveluntarjoajalle ja kysyä.. minkä palveluntarjoajan netti sulla on? p.s.linkki tohon missä tota virus juttuu ejdotin ois tässä http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/426022
Dc ilmoittaa *** Etäpalvelin sulki aiemmin luodun yhteyden... Ihan sama ongelma ja ilmeni kans viimekuun lopussa eräässä pohjoisen kaupungissa. Mitään asetuksia en muuttanut tai muutoksia tehnyt koneelle. Pari iltaa aikaisemmin toimi ihan tavallisesti ja sitten yksi aamu ei enää ollenkaan. Vähän tuon verkon temppuilun jälkeen taloyhtiön seinille ilmestyi myös lappuja verkon väärinkäytöksistä joten epäilen kans että siellä päässä on tehty jotain. Ainoastaan filetopia niminen p2p softa saa enää yhteyttä ja torrentit alkoivat toimimaan ku muutti portit kokonaan uusiksi ja encryptasi liikenteen mutta silti pääasiallisena dc:n käyttäjänä harmittavaa tuollainen liikenteen rajoittaminen.
Näyttää olevan enemmänkin liikkeellä jotain onkkuja. Mulla on toiminut ihan hyvin tuo DC++ mutta viime viikolla huomasin että löytää kyllä haettaessa tiedostoja, mutta ei hae niitä. Koko ajan vain connecting ja sitten connection timeout, järjestelmällisesti joka haussa. Ne jotka lataavat minun koneeltani itselleen kyllä onnistuvat pääsemään läpi. Mitenkähän tuon kanssa tekis?
Juu, tässä on nyt jotain hämärää, kun DC++ -ongelmia tuntuu tippuvan joka suunnalta. Tässä omani: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/437679 jos joku keksii jotain, niin kertokaa ihmeessä.
@Druzil: Jos kerran taloyhtiön laajakaistaliittymässäsi rajoitetaan/estetään DC++:n ja muiden p2p-ohjelmien liikennettä niin tilaa Elisan tai Soneran liittymä niin kaikki ohjelmat toimii.
Niin olen ajatellutkin että tässä joutuu tekemään. Tosin 10/10mbit alle 20e/kk > paskat nopeudet/ pohjoisen kalliit hinnat ei kauhean houkuttele. Paikallinen Yliopisto on tuon taloyhtiön verkon lähteenä ja mitä katselin näitä foorumeita niin vissiin muillakin paikkakunnilla on ollut ongelmia P2p softien käytössä yliopistojen verkoissa.
Voi se olla kyllä sitä, mutta sillä ohjelmalla on jo muutama vuosi pärjätty ihan hyvin. Tietenkin jos nyt tuli stopppi, niin vaihtamaan joutuu.
Druzil, taietaan asustella saman kirotun opiskelija-asuntosäätiön kämpissä. Siinä uhkailulapussa, jota säätiö oli lätkiny joka paikkaan seinille ja oviin, oli idioottimaisesti väitetty että vertaisverkon käyttö on lain vastaista. Tekijänoikeusjärjestöt onnistuneet näköjään taas kierossa lobbauksessaan ja disinformaation jakamisessa. Voisitkos valaista, mitkä portit pitää avata jotta sais bittorrentit toimimaan? Oon kokeillu Azureus -ohjelmaa, mutta eipä silläkään tunnu pääsevän mihinkään. Ohjelma pyytää määrittämään käytettävät portit.
Lapuissa pitäisi lukea että vertaisverkon käyttö on kielletty kyseisen opiskelija-asuntosäätiön laajakaistassa. Voisit kokeilla portteja 21, 22 tai 23. Lisäksi joissakin p2p-ohjelmissa voi käyttää salattua liikennettä, esim: uTorrent > Asetukset > Bit Torrent > Protokollan salaus > Käytössä
Käytän itse utorrentia ja tein juuri niin kuin tuossa edellä mainittiin eli asetuksista muutin tuon protokollan salatuksi. Mitään yksittäisiä portteja en edes aukaissut vain samasta ohjelmasta laitoin rastin asetuksissa kohtaan > yhteydet ja sieltä rastitin satunnainen portti aina kuin utorrent käynnistyy.
Jiihaa, uTorrentilla hommat pelittää. Kiitti vinkeistä! Vielä kysymys Druzilille: kannattaisko uTorrentin asetuksista ottaa pois käytöstä toi lähtevän protokollan salaus -valikon viereinen "salli saapuvat ei-salatut yhteydet" ?
Minulla ei valitettavasti ole juurikaan kokemuksia torrenteista ennen tätä pakollista totuttelemista niihin. Olin aina dc ihmisiä ja olen edelleen ku vaan ne toimisi. Perhana että kaipaan Funetin sisäistä hubia ja +800kb/s nopeuksia Itse laitoin vain kaiken liikenteen salatuksi koska on selvää että tuntuvat seuraavan mitä verkossa liikkuu mutta nyt eivät ainakaan näe tarkalleen mitä se on jo jos alkavat valittaan niin sanoon vaikka warcraftmoviesin videoiksi xD
Minkälaista vauhtia Durzililla ja kirveellä tulee torrenteista ? itse olen samaiselta paikkakunnalta ja tuntuu tökkivän todella kovasti tuo liikenne. Lisäksi oletteko päätyneet käyttämään jotain määrättyjä portteja? Tosiaan noita warcraft leffoja pitäisi pääsätä latailemaan..