Ongelmana on se , että dc++ ei toimi enää aktiivina. Se on toiminut tässä jo noin vuoden verran aktiivisena. Alunperin olen joutunut tekemään aukkoja adsl poksiini ( TW-716 ) jotta saisin dc++ toimimaan kunnolla, ja niihän sainkin. Mutta nyt on tullut ongelmia. En tiedä missä on oikeen vika, mutta epäilisin, että ongelmana saattaa olla kerio firewall, koska dc++ ei ole toiminut aktiivina kerion uuden päivityksen myötä. Mitää en ole muuttanut keriosta, kaikki on ennallaa, mutta tiedä sitte. virukset on scannattu läpi ja myös kaikki spywaret. Jos vika johtuu keriosta, mitä pitäisi tehdä? En viittisi sitä poistaakkaan.
Katsohan, että et kerio ei sule portteja joita dc käyttää. Ja varmista, että dc:hen määritetty ip on oikea (www.whatismyip.com).
Mä poistin kerionki ja silti ongelma ei poistunut. juuh, kyl kaikki ip:t dc:ssä on kohdallaa. Taitaa olla jostain muusta kiinni. Ainut mitä, en oo viel kokeilut et poistan dc:n ja asennan uusiks, jos ei auta nii antaa olla sitten...
Tuskimpa on windowsin palomuuri pääl, ku käytän win 2000 Ei muuten auttanut toi dc:n uudelleen asennuskaan. Nyt olen kyl ihan hukas, en tiedä mitä tekis, olen tehnyt reikiä vaikka mihin portteihin ja ei kyl silti auta. Mä en ymmärrä, et miten se yhtäkkiä vaa lopettaa toimimast aktiivisena, mitää muutoksia ei oo koneella tehty. Mulla on kyl kaks konetta kytketty samaan adsl poksiin , misä on neljä paikkaa. Voisko olla mahdollist, et se ottais jotain häiriötä tästä. olen kyl irrottanut toisen koneen nettijohdon, mut ei se mitää auttanut. Tää on kyl sellanen ongelma, et hermot palaa. Luulempa et ainut mahdollisuus on formatointi, mut sitä en DC:n takia rupee tekee
Ja pitää viel lisätä et , ku pistää ip:n oikein ja portit ni pääsee, eri hubeille ja pystyy etsii niit lisää, mut ku koittaa search ni ei tapahduu mitää.
Lukenut: http://www.finx.org/fi-faq.php#aktiivivaipassiivi toimisko toi myös sulla: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/63837 http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/80142 FIX: Ja opettele käyttään muokkaa viestiä painiketta!
Juuh, tuolta mä alunperin kattosinki kaikki neuvot, ja olen nyt ne aika moneen kertaa kattonut läpi uudestaa ongelman selvittämiseksi. Apua ei toistaseks oo ollut. Mun veli sanos, et se oli imuttanut peerguardin samana päivänä, ku dc lakkas toimimast. Mä poistin kyl sen, mut ei se auttanut, tai ellei se sit oo jättänyt jotain piilotiedostoita jonnekki muistiin.
Kieltämäti melko kumma juttu. Voisiko olla mahdollista, että joku olisi ronkkinut dc++ asetuksia, sinun tietämättä. Ja yks ihan hyvä ohje on dc++:n oma ohje, sielt löysin itselleni ratkaisun tynkää ongelmaani.
Onko NAT päällä? Vai tuleeko koneelle suoraan palveluntarjoajan ip?Oletko tarkistanut, että verkkopäätteessä oleva osoite vastaan koneen osoitetta (kun NAT päällä). Joissain tapauksissa vp voi jostain syystä antaa jonkun toisen osoitteen vaikka pitäisi antaa aina se sama IP-osoite.
Mulla oli samanlainen ongelma: DC++ toimi OK aktiivissa, kunnes yhtäkkiä ei pelittänyt mihinkään asetuksiin koskematta. Syynä oli muuttunut "sisäverkon" IP osoite. ADSL purkkina mulla Zyxel, jossa 4:n hubi. Nuo neljä reikää erotellaan IP osoitteen viimeisellä numerolla, eli x.x.x.1, x.x.x.2. DC++ koneen IP osoite oli hypännyt (itsestään) .4:stä .2:n. Kun tuon korjasi palomuuriin, taas toimii. Katsoppa siis (jos ongelma on vielä päällä) ipconfig /all :lla (komentorivillä) mikä on sen koneen "sisäverkon" IP osoite, jossa DC++:aa ajat. Tsekkaa että se on sama kuin mitä käytät palomuurin (sekä rauta + SW palomuurin, jos sulla on molemmat) asetuksissa.
Tuokin asia on äkkiä korjattu. Eli konffataan siitä modeemin DHCP:stä ip:n muuttumisaika halutuksi. Itse laitoin siihen ajan 0, jolloin purkki heitti seuraavan muuttumisajan oletuksena vuodelle 2038. Eli eipä tarvi sitäkään asiaa murehtia.