Moro. elikkä mulla on dc++ lla ladatessa tosi alhaiset nopeudet ja ne hidastuu kunnes ei mitään enää liiku. palomuurina toimii Fsecure. mikä mahtaisi olla vikana? olen passive ja netti 512/512 (tai jotain sinne päin). modeemi telewell ea 100. liittyykö asia jotenkin portteihin. ei vastaavia ongelmia kun lataan joltain netti sivulta esim. peliplaneetasta. voiko johtua F-Secure:n back Web ohjelmasta? kiitoksia! toivottavasti tossa on tarpeeks tietoja..
Se kuitenkin passiivilla toimii, eli hakuja tulee. En äkkiseltään löytänyt juttua tosta EA-100:sesta mutta jos se on reititettävässä tilassa niin portteja pitäisi avata saadakseen sen DC:n aktiiviksi. Passivella kuitenkin pitäisi toimia niin hyvin kun tuo yleeensä on mahdollista.
TeleWell TW-EA100 on (myynnistä poistettu) USB-modeemi, josta on kolme eri versiota. Uusimmassa versiossa on jonkinlainen NAT viritys, mutta porttien uudelleenohjaus asetuksia siinä ei ole. Laita DC++ aktiivi tilaan ja kerro tuleeko hakuja. Passiivi tilaa ei kannata käyttää. Jokaisessa tietokoneessa saa aktiivi tilan toimimaan kunhan asetukset on kunnossa (DC++, verkkolaite, palomuuriohjelma). Jos käytössä on Windows XP ja sen oma palomuuri toiminnassa, niin silloin voi F-Secure:n palomuuriohjelman ottaa väliaikaisesti pois käytöstä, jolloin selviää onko vika F-Securen asetuksissa. Mutta ilman mitään palomuuria ei nettiin saa mennä edes pariksi minuutiksi!
kokeilin aktiivilla ja passiiivilla samalla hakusanalla niin passiivilla löytyi ihan älyttömästi ja aktiivilla viisi. Kun laitoin sen windowsin palomuurin päälle ja fsecuren pois niin se kysyi dc:tä käynnistettäessä kolmea vaihtoehtoa -jatka estämistä- -pura esto- -kysy myöhemmin-. kysy myöhemmin ei tulosta.. pura esto niin toimi aktiivilla kunnolla. onko vika siis fsecuressa?
Jos DC++ toimii aktiivitilassa Windows XP:n omalla palomuurilla, mutta F-Secure:n palomuurilla ei, niin vika on F-Secure:n asetuksissa. Tarkista että F-Secure:n asetuksissa DC++ ohjelmalle on annettu lupa internettiin sekä ULOSPÄIN ja SISÄÄNPÄIN. "Suunta"-sarakkeessa pitäisi olla nuoli kahteen suuntaan tietokoneen ja maapallon välissä. Windows XP:n palomuuri kysyy ohjelmien oikeuksia vain sisäänpäin, muut palomuuriohjelmat kysyvät sisään ja ulos. Tulevassa Windows Vista käyttiksessä on lisätty palomuuriin myös ulospäin suunta. Jos ei muuten toimi niin käytä ainoastaan XP:n palomuuria. Se on laadukas ja toimintavarma palomuuri, ainoastaan ohjelmien oikeus ulospäin kysely "puuttuu", se annetaan automaattisesti.
kokeiles nyt tällä tavalla mikä autto minua eikä tartte säätää noi jumalattomasti ! Pistät vaan ip osoittees sinne dc:n asetuksiin ja jätä portti kohta tyhjäksi ja käynnistä dc uudelleen. Sillai minä sain oman dc:n aktiiviseksi silloin kun käytin vielä sitä! EDIT: Hyvää Joulua muuten !
No mä käytän tästedes dc: tä windowsin palomuurin kanssa. Kiitti kun jeesasitte mua tässä. Hyvää joulua!!
Windows XP SP2:sen palomuuriohjelma on yhtä laadukas ja tehokas kuin esim Nortonin ja F-Securen maksulliset tuotteet. Mielestäni jopa parempi, siinä ei ole niitä ylimääräisiä hiluja joilla ei tee mitään. Lisäksi se syö vähän resursseja ja on täysin bugiton. Ainoastaan ohjelmien oikeus ulospäin kysely "puuttuu", mutta tuolla ominaisuudellahan ei tee mitään kun on asennettuna se tehokkain haittaohjelmien torjuja eli ilmainen Microsoftin AntiSpyware. Kotiverkon omistajat tietysti ostavat turvallisuussyistä verkkolaitteen jossa on NAT ja palomuuri.
@hannu80: Katsos tuolta testituloksia palomuureista -> http://www.firewallleaktester.com/tests.htm XP:n palomuuri oli todellakin omassa sarjassaan Ja tehokkain haittaohjelmien torjuja ei ole M$ AntiSpyware, vaan esim. ewido ja spy sweeper pyyhkivät sillä pöytää
Tuo palomuuri testi testaa juuri sitä ominaisuutta mitä XP:n palomuurissa ei ole eli "outbound application filtering", joten ei mikään yllätys että on viimeisenä Ewido maksaa 30 $, Spy Sweeper myös 30 $ ja MS AntiSpyware on ilmainen.
Ko. ominaisuus on suht tärkeä (tai pikemminkin olennainen), joten XP:n palomuurilla ei siis tee yhtään mitään. Ewido ei maksa mitään, jos ei tarvitse taustasuojausta(ja taustasuojaus toimii 14 pv ilmaiseksi). Ja kyse olikin siis haittaohjelmien torjujien örkkien löytökyvystä eikä taustasuojauksesta. Siinä M$:n AntiSpyware ei pärjää ewidolle. M$ AntiSpyware on täälläkin käytössä taustasuojauksen takia, mutta haittaohjelmien tarkistukseen on sitten ihan muut ohjelmat (eScan, ewido, spy sweeper jne.).